Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.

Így készítsd fel a testedet a nyárra

A simogató napsugár fontos, hiszen nem csak jó közérzetet biztosit, de a D-vitamin termelésében is komoly szerepet kap. Az UVA sugarak azonban a bőr mélyebb rétegeibe hatolva elcsúfítják a bőrt, mivel szaporítják a szabadgyököket. A sugárzásnak köszönhetően, a bőr veszít a rugalmasságából, megjelennek a ráncok. Ezért mielőtt beköszönt a tomboló nyár, étkezéssel is érdemes felkészíteni a testünket a nagy melegre. Csupán a megfelelő antioxidánsokhoz kell hozzájuttatni a szervezetet. Együnk tehát annyi narancssárga zöldséget és gyümölcsöt, amennyit csak bírunk: minden nap kapjon helyet az étkezésünkben, ha szezonja van, egy fél sárgadinnye vagy néhány szem sárgabarack. A salátába, ha tehetjük mindig kerüljön sárgarépa. Hiszen a benne található béta-karotin kitűnően védi a bőrt a leégéstől. Igyunk minél több friss narancslevet! Részesítsük előnyben a kivit, a sötétzöld brokkolit és az epret is, magas C-vitamin tartalmuk miatt.

A bőr védelme vitaminokkal, táplálék kiegészítőkkel

  • C és E-vitaminok,
  • béta-karotin,
  • szelén,
  • Q10 ko-enzim.

Megoldás ráncok ellen!

bőrápolás, ránc, ráncok

A bőrápolás szabályai, ha ráncokkal harcolunk (Shutterstock)
Fotó: Shutterstock

A napozás az egyik legkellemesebb időtöltés nyáron. Csakhogy egyre többször halljuk, hogy sajnos nem veszélytelen. A nap hatására kiszárad a bőr, ezért csökkennek a kollagén rostok. Ilyenkor nem szép barnák leszünk, inkább csak ráncosak. Ezért nem árt már jó előre gondoskodni a bőr felépítéséért felelős omega 3 pótlásáról. A ligetszépe és a lenolaj táplálék kiegészítőként is remekül hatnak, de kívülről a bőrbe masszírozva is megakadályozzák a bőr korai ráncosodását.

Igyunk minél többet!

A nyári nagy melegben különösen nagy figyelmet kell szentelni a megfelelő mennyiségű folyadék pótlására. A fokozott izzadással járó nyári programok – így a napozás, a kirándulás, vagy sportolás – megnövelik a szervezet folyadék- és ásványianyag-szükségletét. A hőségben nagyon oda kell figyelni, hogy napi másfél-két liter folyadékot, ha lehet vizet igyunk. A gyümölcs- és zöldséglevek, pedig segítenek pótolni az elvesztett vitaminokat, energiát és szénhidrátot.

Tilos! Szomjúságunkat soha ne alkoholos, koffeintartalmú, vagy cukrozott italok fogyasztásával csillapítsuk, mivel ezek épp ellenkezőleg hatnak, vagyis felgyorsítják a folyadék távozását szervezetünkből.

Csak jeget ne!

A legjobb hűtő gyümölcsök a citrus félék. A nyári melegben mindenkinek jólesik egy nagy pohár citromos víz. Bármilyen csábító is a hőségben kerüljük a jeges italok fogyasztását! Hiszen a túlhűtött italok azon kívül, hogy nem tesznek jót a toroknak, beindítják a szervezet energia termelését és még jobban izzadni kezdünk a jeges folyadéktól. A nyári étkezések során együnk minél több magas víztartalmú zöldséget és gyümölcsöt. Ilyen többek között az uborka, görögdinnye, alma, kivi vagy a zöld saláták. A joghurt is kiválóan alkalmas folyadékpótlásra, de csakis a natúr változta. Az ízesített joghurtok többnyire túl édesek, megkötik a vizet.

Nyári vízhiányos tünetek: fejfájás, szédülés, koncentráció hiány, hirtelen homályos látás.

Tipp! A nagy izzadásra legjobb a zsálya tea. Ezt fogyaszthatjuk langyosan, vagy hűtve, de akár fürdőt is készíthetünk belőle.

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.