Ha rendszeresen sportolsz, akkor nem ismeretlen számodra az érzés,

Hihetetlen, de így változtatja meg a mozgás az életed

 

Ha rendszeresen sportolsz, akkor nem ismeretlen számodra az érzés, hogy mennyivel másabb lett az életed, mióta belekezdtél. Ha viszont még csak most barátkozol a gondolattal, akkor kérdezz meg olyan embereket a környezetedben, akik rendszeresen futnak, úsznak vagy akár bicikliznek, mennyire váratlan hatásokat produkált számukra a testedzés. Egy aggasztó határidő kevésbé tűnik nyomasztónak, egy nehéz beszélgetés könnyedebben zajlik – és ez még csak a jéghegy csúcsa.

Csodát tesz az aggyal

Kutatások bizonyítják, hogy a fizikai aktivitás serkenti az agyműködést és fokozza a figyelmet. Persze egy olyan világban, ahol a kényelem egyre nagyobb szerepet kap, gyakran nehéz rászánnunk magunkat arra, hogy fárasztó gyakorlatokat végezzünk. De tartsd szem előtt, hogy ezek az áldásos hatások azokon a napokon is elkísérnek, amikor kihagysz egy-egy edzést. Feltéve persze, hogy rendszeressé válik életedben a sport.

Személyiséged új oldalát ismerheted meg

A testmozgás azon felül, hogy alakodnak és egészségednek jót tesz, nemcsak agyműködésedre van jó hatással, de rendkívül sokat tesz hozzá személyiséged fejlődéséhez is. Profi sportolók számoltak be arról, miként tanultak meg a sport segítségével úrrá lenni a kellemetlenségeken, kitartást, koncentrációt és nyugalmat érezni akkor is, amikor a körülmények látszólag nem kedveznek ennek.

Viszlát stressz!

Egy tanulmány során azt vizsgálták meg, hogyan változtatja meg az egyetemisták mindennapjait, szokásait és életét a rendszeres sport. Az eredmény igencsak meggyőző. Arra jutottak ugyanis, hogy azok, akik heti 2-3 alkalommal valamilyen edzést végeztek, a stressz csökkenéséről számoltak be amellett, hogy iskolai teljesítményük javult. Õk egyébként önkéntelenül is jobban odafigyeltek az egészséges táplálkozásra. A rendszeres mozgás beiktatásával a vizsgált diákok arról is beszámoltak, hogy pozitív változásokat észleltek önuralmuk és koncentrációjuk terén.

Olyan sikereket hoz, melyekre nem is gondolnál…

Természetesen sok szakértő és kutató foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy a sport milyen lelki és szellemi előnyökkel jár. Nagyon fontos és jó hír, hogy az eredmények szerint a rendszeres sportba kezdő emberek életkörülményei nagy mértékben javultak. A változás ugyanis olyan komplexen hatott személyiségükre és életükre, hogy sokkal könnyebben vészelték át a traumákat, magabiztosabbá és sikeresebbé váltak, ez pedig eredményekre vezetett a magánéletben, a munkában sőt még az álláskeresésben is. Az egyik vizsgálat során még azt is figyelemmel kísérték, hogy stresszhelyzetben milyen fizikai tüneteket produkálnak az alanyok. A diákok egyik csoportját ugyanis arra kérték, hogy 20 héten át legalább hetente két alkalommal fusson. Majd a vizsgák során szívmonitorral figyelték a hallgatók testi tüneteit. Azt tapasztalták, hogy a futást végző csoport tagjai szívverése nyugodtabb és egyenletesebb volt még a stressz ellenére is, mint azoké, akik nem sportoltak a vizsgált időszakban.

A sport tehát nem csupán abban segít, hogy testedet formába hozd, bőröd és izmaid feszesebbé tedd. Legalább ennyire fontos mindaz, amit szellemileg és lelkileg köszönhetsz neki. Minden alkalommal, amikor úgy érzed, inkább majd holnap kezdenél neki a rendszeres mozgásnak, gondolj arra, biztosan megéri-e… Hiszen a halogatással nem egy fárasztó félórától mentesíted magad, hanem annak a lehetőségétől, hogy kiegyensúlyozottabb, stresszmentesebb és sikeresebb életet élj.

Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Újulj meg kortyról kortyra
Jótékony hatásai már pár óra után érezhetőek, hosszú távon teljesen átformálja az életed a napi szintű optimális mennyiségű vízfogyasztás.
Gyors csirkemellcsíkok vacsorára: ettől nem fogsz hízni
Gyakran belefuthatunk olyan véleményekbe, hogy a csirkehús kissé unalmas, könnyen kiszárad, nem túl karakteres ízű…
Pörögj fel hóban-fagyban! Serkentsd télen is az anyagcseréd
Télen nem csak az időjárás, de az életmódunk is drasztikusan megváltozik. Kevesebbet sportolunk, hiszen a hidegben kinek van kedve futni, úszni vagy lemenni az edzőterembe.
Ismerd meg a teákat, és könnyebben elindul a fogyás!
Ha a kilókkal küzdesz, akkor biztosan pontosan tudod, mennyit jelent, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, lemondasz a szénhidrátról és természetesen mozgással is segíted a diétádat.
Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz
Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.
Itt a nagy krumplidiéta – 1 hét, mínusz 2 kiló!
Már csak egy-két heted maradt, hogy megszabadulj némi súlyfeleslegtől? Akár 7 nap is elegendő lehet, hogy leadj pár pluszkilót: segít a burgonyadiéta!
Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket
Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.
A legszebb téli kirándulóhelyek, ha hétvégén nem akarsz otthon ülni
Tagadhatatlanul jó puha pokrócba burkolózva, forró teát szürcsölgetve ücsörögni a kedvenc fotelünkben otthon. Ám télen is érdemes rászánni magad egy kirándulásra, mert szebbnél-szebb élményben lehet részed.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.