Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!

13 tipp a hőségben való edzéshez

Egész évben alig várjuk a nyarat, hogy végre kimozdulhassunk, viszont a nagy meleg könnyen megnehezítheti a szabadban töltött időt. Ilyenkor az edzésre jobban fel kell készülni. Bár az egészséges emberi szervezet általában jól bírja ilyenkor is a terhelést, nem árt odafigyelnünk pár dologra, amivel segíthetünk testünknek a hőséget és az ezzel járó megbetegedéseket leküzdeni. Kérd ki az orvosod véleményét – Amennyiben most kezded el az edzést vagy gyógyszert szedsz, nem árt konzultálni erről az orvosoddal. Kezdőként sokkal kevesebb terhelést bír el a szervezeted, néhány gyógyszer pedig befolyásolhatja tested hőszabályozását.

 

  1. Viselj nedvszívó anyagot – Bár a pamut kényelmes, nem segít sokat az izzadság felszívásában. Olyan ruhadarabokat válassz, amik kifejezetten sportoláshoz vannak kifejlesztve.
  2. Védd a bőröd – Használj még felhős napokon is minimum 15 faktoros krémet, hogy megóvd bőrödet a leégéstől. Lehetőség szerint olajmenteset kenj magadra, így a bőröd ugyanúgy tudja szabályozni a tested hőmérsékletét. A vízálló krém edzés közben pedig nem fog a szemedbe folyni. A helyes öltözék, egy napszemüveg, esetleg egy könnyű kalap sokat segít az ártó sugarak ellen.
  3. Igyál gyakran – a hidratálás nagyon fontos edzés előtt, közben és utána is, ezért mindig legyen nálad hideg víz. Ha több, mint egy órát fogsz mozogni, válassz elektrolitban gazdag sportitalt.
  4. Legyen tökéletes az időzítés – a napsütés, páratartalom és a levegő szennyezettségi szintje napközben a legmagasabb, ezért ebben az időszakban a legnagyobb a kiszáradás, leégés és a napszúrás kockázata. Ideális választás az edzéshez a 10 óra előtti vagy az este 7 utáni időszak.
  5. Ellenőrizd a levegő minőségét – Mielőtt kimennél a szabadba, érdemes tájékozódni a levegő összetételéről. Extrém hőség vagy magas szmog szint esetén csökkenteni kell a terhelést és az edzés időtartamát. Egy könnyű séta vagy biciklizés vagy egy kis kertészkedés bőven elég az ilyen napokon.
  6. Szokj hozzá a meleghez – Még a legfittebb emberek is nehezen tolerálják a magas hőmérsékletet és páratartalmat. Érdemes az első napokban csak pár percig kint tartózkodni, aztán folyamatosan növelhetjük az időtartamot, így testünk is könnyebben hozzászokik a meleghez.
  7. Keress árnyékos helyeket – parkban, árnyékos fák közt sokkal jobban tolerálja szervezeted az edzést, mint a tűző napon.
  8. Ellenőrizd a pulzusod – ha hirtelen a magasba szökken a szívverésed, lassíts vagy állj meg egy kicsit, hogy elkerüld a túlzott erőfeszítést.
  9. Figyelj a testedre – ha érzed, hogy a meleg miatt nem érzed jól magad, fejezd be az edzésedet. Ilyenkor hallgatni kell a tested jelzéseire, ne erőltesd tovább magad.
  10. Tudd, hogy mikor ne menj ki – ha a hőmérséklet tartósan 30 fok felett van, inkább klimatizált helyiségben végezd a napi gyakorlatokat – akár otthon, akár egy fitnesz teremben.
  11. Kerüld a nagyfokú hőmérséklet változást – nem lesz jó hatással a szervezetedre, ha a nagy hőségből hirtelen bemész egy klimatizált helységbe. Inkább próbáld fokozatosan lehűteni magad odakint, mielőtt ilyen helyre lépsz be.
  12. Mártózz egyet – az úszás vagy vízi torna ideális választás nyáron, mert kellemesen hűsít és nem terheled túl magad. Azonban ne felejts el inni, ugyanúgy fontos a hidratálás még a vízben is.
  13. Nagy melegben mindig figyelni kell arra, hogy ne terheljük túl magunkat és inkább a biztonságos és hatékony edzésre koncentráljunk. A nyár nagyon sok szabadidős feltöltődést kínál, nem érdemes kockáztatni, inkább használjuk ki és élvezzük a természetet!

Hozzászólások

Hogyan védjük meg a hajunkat a nyári napsütéstől
Felmerülhet a kérdés, hogyan védhetjük meg frizuránkat a nap káros hatásaitól és gondozhatjuk nyáron a legjobban. Összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket!
Az egészséges napfürdő 7 szabálya
Miközben ma már a gyenge napsütés is rendkívül veszélyes UV-sugárzást jelent a bőrnek, addig a szervezet számára nélkülözhetetlen D3-vitamin előállításához mindenképpen kell a napfény. Akkor mi legyen a napozással?
12 szépségtipp, ha sosincs időd magadra
Folyton rohansz, és arra is alig van időd, hogy reggelente megmosd a fogad és megfésülködj? Ugyanakkor te is szeretnél tündökölni? Akkor ezeket a szuper ötleteket neked találták ki.
Kiderült, kik a világ legegészségesebb emberei, lesd el a titkuk!
A világ különböző pontjain más-más trükkökkel tartják formában agukat a hölgyek.
Itt a nagy szerelmi horoszkóp: augusztusban megtalálod az igazi párod
Lássuk, neked vajon mit ígérnek a csillagok!
Kipróbálta már a kender termékeket?
A kender a kannabisz családjába tartozó növény, amely a CBD olaj alkotó elemeinek fő forrása. Sok ember egyre többet olvas, hall a CBD termékek hatásáról, de eddig fenntartásai voltak, hiszen sokan összemossák a tiltott vadkenderrel.
Egyre gyakoribb az ételallergia. Ismerd fel a jeleket!
Sajnos mind többen akadnak, akik érzékenyek egyik-másik ételre. Az ilyen allergiát nem szabad félvállról venni, mert súlyos tünetekkel is járhat, ám egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a kellemetlen reakciókat.
5 nyári étel, ami látványosan felpörgeti a fogyást
Mutatjuk, mit érdemes enni, hogy gyorsabban eltűnjenek a kilók!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.