Az öt éves Rafel Mario nagyapai mintára először dobolni kezdett („Nem ő volt egyébként az egyetlen dobos a családban, édesanyám testvére is ezen a hangszeren játszott”), ám egy év után abbahagyta. A zeneiskolában, ahol jártam, egyik alkalommal olyan teremben volt az órám, ahol a sarokban egy gyönyörű, fekete versenyzongora állt. Leültem elé, püfölni kezdtem a billentyűket, szerelem volt első látásra.” (És bár otthon nincs dob, ha alkalma nyílik rá, időnként visszatér az ütőkhöz is.) A zongora iránti rajongás kimagasló tehetséggel párosult, Máriót pedig már nagyon fiatalon felfedezte a szakma, sorra kapja az elismeréseket, díjakat. Legutóbb az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. zeneművészeti Junior Príma Díjában részesült.
„Tizenhárom éves voltam, mikor édesapám és az akkori tanárom, Lakatos Soso Sándor elvittek a Jazz Gardenbe, ott mutathattam meg először, mit tudok.” Az első fellépést még számtalan másik követte, Márió időközben végzett a Molnár Antal Zeneiskolában, ahol rengeteget tanult „Pötyi nénitől”, Dr. Dömötör Ivánnétól. „Akkoriban nem volt jellemző, hogy egy kisgyerek ne csak klasszikus zenét játsszon a zeneiskolában, Pötyi néninek pedig nagyon tetszett, hogy engem érdekel a jazz is, hagyta, hogy ebben a stílusban is fejlődjek.” De nagy hatással volt rá a már említett Lakatos Soso Sándor is. „Tizennégy éves korom óta Binder Károlytól, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz tanszékvezetőjétől tanulhattam. Az érettségi után felvettek a Zeneakadémiára, itt továbbra is Binder volt a mesterem, illetve többek között Oláh Kálmán határozta meg a fejlődésemet.”
De nem csak a szakma kiváló zenészeitől tanult sokat. „Majd’ két évet tölthettem Kanadában, Torontóban a 2010-es évek elején. Magamba szívhattam a jazz mellett a country zenét, a rockot és még sokféle zenei irányzatot. Ezek a tapasztalatok, benyomások alakítják a zenész egyéni stílusát is, én is átszűrtem magamon ezt a zenei sokféleséget, több lettem általa. De nagyon nagy élmény volt és hálás vagyok érte, hogy olyan stúdióban is dolgozhattam, ahol Rihanna, Michael Jackson, vagy Sting is készített lemezt – hogy csak néhány nevet említsek a nagyok közül.”
Hazatérése után nem sokkal alapította meg a Rafael Mario Triót, Bartók Vince basszusgitárossal és Hidász Tamás dobossal. A fiúk 2018 elején adták ki lemezüket, több éves közös munka gyümölcsét. „A My Hope számainak alapötletei az én fejemben születnek meg, ezeket az ötleteket, megírt dalokat viszem a próbára, de nem korlátozom a zenekar tagjait művészi szabadságukban, ők is alakítanak a szerzeményeken.”