Ilyenkor nyáron szinte mindenkiben fölébred a vágy, hogy kimenjen a szabadba sütkérezni, magába szívni a friss illatokat, gyönyörködni a megújuló természetben, és nem utolsó sorban, hogy megmozgassa magát.

A legjobb tippek, hogy merre indulj kerékpárral

A kerékpározás ideális egy pár órás kiruccanás erejéig is, de hosszabb utakat is bátran tervezhetünk. A biciklizésben az a jó, hogy különösebb szervezés nélkül is érdemes felkerekedni akár kisgyerekekkel is, amikor is főpróbát tarthatunk, milyen is lenne egy komolyabb túra, ha belevágnánk. Kiderül, mi mindenre lehet szükségünk, ki mennyit bír, mik az egyéni igények. Ha mindez arra sarkall, hogy bátran álmodhatunk merészebbet is, irány a bringatúra!

De hova?

A főváros környékiek számára a legkedveltebb célpont a Dunakanyar – Vác – Szob útvonal (44 km), mely jobbára a Duna mellett halad, többször érintve a Duna – Ipoly Nemzeti Park területét. Nincsenek számottevő szintkülönbségek, és útközben számos természeti látnivalóban gyönyörködhetünk.

Tavirózsa-tanösvény

Keszthelytől Hévízen át Alsópáhokig húzódik. Hangulatos erdei utakon haladhatunk végig, s a jól kiépített ösvény a gyerekeknek sem okoz nehézséget (kb. 20 km)

Kis-Balaton kerékpárútvonal

A Zalakarosról induló túra 30 km-es távjával könnyen felvállalható kisgyerekes családok számára is. A Tüskevár helyszíne ma is sok izgalmat rejt, a Kányavári-szigeten egy tanösvényen is végigmehetünk.

Tisza-tó környéke

Poroszlóból indul a kb. 55 km-es túra. Érdemes megállni útközben Tiszaberzsben, ahol megnézhetjük a kastélyokat illetve az Árpád-kori romkertet.

Irány a Fertő-tó

A legjobban kiépített kerékpárút-hálózat a Fertő tavi (500 km!). Ennek nagyobbik része Ausztria területére esik. Összesen 11 családbarát és sportolásra alkalmas kerékpárút közül választhatunk. Érdemes több napra is tervezni, ha ezt az úti célt választjuk. Most különös aktualitása van a Cseresznyevirágzás-kerékpárútnak (45 km), ahol a szőlőskertek közt nyíló cseresznye- és mandulafák emlékezetes látványt nyújtanak.

kerékpár, bringa, bicikli

Fotó: Shutterstock

Tipp:

Nagyobb túra előtt, főleg ha régóta a tárolóban porosodott a biciklink, érdemes szakemberrel átnézetni, hogy minden rendben van-e. Létezik kerékpár- és kerékpáros-biztosítás, ami éves időtartamra szól, és a következő hasznos dolgokat nyújtja: tanácsadás, költségvállalás, szakemberhez irányítás, lopáskár.

Egy kis KRESZ nem árt

  • a KRESZ szerint kötelező az első és hátsó lámpa, ill. sötétedéstől a fényvisszaverő ruha
  • a bukósisak nálunk nem kötelező, de ajánlott
  • egy kerékpáron egy felnőtt csak egy 10 év alatti gyereket szállíthat megfelelő gyerekülésben (csomagtartón tilos!)
  • KRESZ összefoglaló az interneten: http://kerekparosklub.org/navigacio/publikaciok

Biciklis túlélőkészlet tartalma:

  • láthatósági mellény
  • biciklis szerszámkészlet (akkor is, ha nem mi fogjuk szerelgetni…), pótbelső, pumpa
  • elsősegélycsomag (ragtapasz, steril géz, jód vagy Betadine, ez utóbbi nem csíp!)
  • kerékpárlakat
  • naptej
  • esetleg váltás póló, esőkabát

Fontos! Legyen nálunk elegendő innivaló, mert ilyenkor jóval nagyobb a szervezet folyadékigénye! Praktikusak a müzliszeletek és hasonló rágcsálnivalók, mert útközben is feltöltenek energiával, nem olvadnak, és egészségesek.

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.