1. Oldja a fizikai feszültséget!
Az érzelmi stressz megnyilvánulhat fizikai feszültségben is. ez a feszültség leggyakrabban az izmokban jelenik meg: görcsöt okoz a vádliban, fájdalmat derék- és nyaktájon, és gyakoriak a gerincproblémák is. A hosszú ideig tartó stressz komoly reumatológiai panaszokat okozhat, ezért a lazítás nagyon fontos. Naponta többször tornázzon: körözzön a vállával, majd emelje a füléhez és ejtse le a vállát. ismételje a gyakorlatot ötször. ezután közelítse az állát a mellkasához, majd fordítsa jobbra, aztán balra. ezzel az egyszerű gyakorlattal búcsút inthet a merev nyaknak. a séta, néhány guggolás jót tesz a megmerevedett, befeszült izmoknak. Ha teheti, hetente járjon stresszoldó masszázsra.
2. Gondolkodjon, mielőtt beszélni kezd!
A stressz gyakran vezet ingerlékenységhez, és ilyenkor nehéz megválogatni a szavakat. Az átgondolatlan mondatokkal könnyen megbánthatja a kollégáit, a következmény: bűntudat és szégyenkezés. Törekedjen arra, hogy mielőtt megszólalna, essen túl egy „belső párbeszéden”. Ne vádaskodjon, törekedjen építő jellegű kritikára. a „miattad késtem le a határidőt!” mondat helyett fogalmazzon így: „majdnem két órámba telt, amíg megtaláltam azt a fájlt, amivel dolgoznom kellett, és ezért lekéstem a leadási határidőt. Hogyan tudnánk létrehozni egy olyan rendszert, hogy ez többet ne fordulhasson elő?” próbálja elengedni az olyan általánosító szavakat, mint a „soha” és a „mindig”.
Használjon specifikus nyelvezetet, amely teret enged a javulásnak. A „mindig csalódást okoz!” mondat helyett használja a következőt: „Csalódott voltam, amikor elkésett a találkozónkról. Hogyan érhetjük el, hogy ez ne történjen meg újra?” ez a fajta konstruktív nyelvezet megakadályozza, hogy a partneréből rosszallást váltson ki.
3. Fogalmazza meg a szándékait!
Amikor az ember túlterhelt, hajlamos úgy érezni, hogy minden kiesik az ellenőrzése alól. Ezen úgy segíthet, hogy megfogalmazza a szándékait. szeretné, ha nyugalomban zajlana a délelőtti konferenciabeszélgetés, vagy hogy minden újabb feladat előtt legyen egy lélegzetvételnyi ideje önmagára? Emlékeztesse magát ezekre a vágyaira. Mielőtt bekapcsolná a telefont, vegyen egy mély lélegzetet és gondoljon arra, hogy türelmes lesz, nyitott és támogató a beszélgetés alatt. Ha pedig éppen befejezett egy munkát, dőljön hátra és lazítson pár percig, mielőtt kinyitná a következő e-mailt. Ha unalmasnak talál egy munkát, gondoljon arra, ez is lehetőség, hogy segítsen másokon.
4. Vizsgálja felül a helyzetét!
Elgondolkodott már valaha azon, hogy miért feszült a munkahelyén? Itt az idő, hogy felülvizsgálja a helyzetét! Készítsen listát – papíron, a számítógépén vagy akár a telefonján – mindenről, amit stresszforrásnak tekint, majd készítsen egy másik listát arról, mi mindent csinál azért, hogy pihenjen, szórakozzon (zenehallgatás, főzés, vacsora a barátokkal, sportolás). Végül készítsen egy harmadik listát, amelyben ezeknek a tevékenységeknek a hatásait ismerteti. Ezek a listák tükrözik, hogy mennyit kell küzdeni, és/vagy mit kell változtatni azokon a módszereken, amelyek segítségével kezelheti a stresszt.
5. Legyen együttérző!
Az a képesség, hogy valaki kedvesen tudjon kommunikálni a munkatársaival, elengedhetetlen ahhoz, hogy jó munkahelyi légkör alakuljon ki. Fontos az empátia, azaz az embernek az a képessége, hogy egy másik ember szempontjait felfogja és megértse. az empátia és az érzelmi intelligencia segítségével gyakorlatilag minden nézeteltérés kezelhető.