Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.

Így készítsd fel a testedet a nyárra

A simogató napsugár fontos, hiszen nem csak jó közérzetet biztosit, de a D-vitamin termelésében is komoly szerepet kap. Az UVA sugarak azonban a bőr mélyebb rétegeibe hatolva elcsúfítják a bőrt, mivel szaporítják a szabadgyököket. A sugárzásnak köszönhetően, a bőr veszít a rugalmasságából, megjelennek a ráncok. Ezért mielőtt beköszönt a tomboló nyár, étkezéssel is érdemes felkészíteni a testünket a nagy melegre. Csupán a megfelelő antioxidánsokhoz kell hozzájuttatni a szervezetet. Együnk tehát annyi narancssárga zöldséget és gyümölcsöt, amennyit csak bírunk: minden nap kapjon helyet az étkezésünkben, ha szezonja van, egy fél sárgadinnye vagy néhány szem sárgabarack. A salátába, ha tehetjük mindig kerüljön sárgarépa. Hiszen a benne található béta-karotin kitűnően védi a bőrt a leégéstől. Igyunk minél több friss narancslevet! Részesítsük előnyben a kivit, a sötétzöld brokkolit és az epret is, magas C-vitamin tartalmuk miatt.

A bőr védelme vitaminokkal, táplálék kiegészítőkkel

  • C és E-vitaminok,
  • béta-karotin,
  • szelén,
  • Q10 ko-enzim.

Megoldás ráncok ellen!

bőrápolás, ránc, ráncok

A bőrápolás szabályai, ha ráncokkal harcolunk (Shutterstock)
Fotó: Shutterstock

A napozás az egyik legkellemesebb időtöltés nyáron. Csakhogy egyre többször halljuk, hogy sajnos nem veszélytelen. A nap hatására kiszárad a bőr, ezért csökkennek a kollagén rostok. Ilyenkor nem szép barnák leszünk, inkább csak ráncosak. Ezért nem árt már jó előre gondoskodni a bőr felépítéséért felelős omega 3 pótlásáról. A ligetszépe és a lenolaj táplálék kiegészítőként is remekül hatnak, de kívülről a bőrbe masszírozva is megakadályozzák a bőr korai ráncosodását.

Igyunk minél többet!

A nyári nagy melegben különösen nagy figyelmet kell szentelni a megfelelő mennyiségű folyadék pótlására. A fokozott izzadással járó nyári programok – így a napozás, a kirándulás, vagy sportolás – megnövelik a szervezet folyadék- és ásványianyag-szükségletét. A hőségben nagyon oda kell figyelni, hogy napi másfél-két liter folyadékot, ha lehet vizet igyunk. A gyümölcs- és zöldséglevek, pedig segítenek pótolni az elvesztett vitaminokat, energiát és szénhidrátot.

Tilos! Szomjúságunkat soha ne alkoholos, koffeintartalmú, vagy cukrozott italok fogyasztásával csillapítsuk, mivel ezek épp ellenkezőleg hatnak, vagyis felgyorsítják a folyadék távozását szervezetünkből.

Csak jeget ne!

A legjobb hűtő gyümölcsök a citrus félék. A nyári melegben mindenkinek jólesik egy nagy pohár citromos víz. Bármilyen csábító is a hőségben kerüljük a jeges italok fogyasztását! Hiszen a túlhűtött italok azon kívül, hogy nem tesznek jót a toroknak, beindítják a szervezet energia termelését és még jobban izzadni kezdünk a jeges folyadéktól. A nyári étkezések során együnk minél több magas víztartalmú zöldséget és gyümölcsöt. Ilyen többek között az uborka, görögdinnye, alma, kivi vagy a zöld saláták. A joghurt is kiválóan alkalmas folyadékpótlásra, de csakis a natúr változta. Az ízesített joghurtok többnyire túl édesek, megkötik a vizet.

Nyári vízhiányos tünetek: fejfájás, szédülés, koncentráció hiány, hirtelen homályos látás.

Tipp! A nagy izzadásra legjobb a zsálya tea. Ezt fogyaszthatjuk langyosan, vagy hűtve, de akár fürdőt is készíthetünk belőle.

 

Hozzászólások

Sütőben sült paradicsom télire
Ha sok paradicsomunk termett a kertben érdemes a következő receptet kipróbálni, mert pillanatok alatt isteni, fűszeres szószt készíthetünk belőle, ami rengeteg diétás étel alapja is lehet.
Mennyi étel kerülhet pontosan a tányérodra, ha fogyni szeretnél?
Belekezdhetünk bármilyen diétás módszerbe, kipróbálhatunk akár ezerféle étrendet is, ha nem tanuljuk meg, mennyire fontos a porciókontroll, egy sem lesz sikeres.
Kezdj el mozogni és így változik meg az egész életed
Elképesztő, milyen komoly hatással lehet az életedre, ha mozogni kezdesz! Összegyűjtöttük a leglátványosabb változásokat.
A megfelelő méretű melltartó fontossága
Talán egy nőnek sem mondok újdonságot azzal, hogy a megfelelő melltartó kiválasztása alapvető fontosságú.
Nem mozdul a mérleg nyelve? Mutatjuk, hol a hiba!
Bizony, néha hiába a koplalás, a megszállott és rendszeres edzés, a mérleg mégsem mozdul. Sokan ekkor adják fel. Pedig csak át kellene gondolni, valóban mindent helyesen tesz­el.
A cékla chips lett a diétázók őszi kedvence: így lesz szuper ropogós
Rozmaringgal fûszerezett nasi, amit képtelenség abbahagyni. Egészséges, egyszerûen elkészíthető, zamatos, ropogós őszi finomság.
Áll alatti kényes témák: többé nem öregít a toka
Sokszor hihetetlen erőkkel küzdünk a ráncok ellen, arcunk egy másik részéről, az állról azonban gyakran elfelejtkezünk. Pedig az itt megereszkedett bőr látványa ugyanúgy öregíti az arcot, mint egy csúnya szarkaláb.
Liszt- és cukormentes kókuszos piskóta
Fél óra alatt az asztalra varázsolhatod ezt a remek diétás sütit! Nagyon kevés szénhidrátot tartalmaz, ezért bátran fogyaszthatod akár este is! Lágy, levegős piskóta csupa egészséges alapanyagokkal is!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.