Az apró magokból kikelő csírák koncentráltan tartalmazzák a legfontosabb tápanyagokat, a belőlük kinyert lé valóságos vitaminkoncentrátum!

Apró kis bombák a diétához: nevelj otthon csírákat

Télen jóval kevesebb zöldséget, gyümölcsöt tudunk vásárolni. De ha ilyenkor is jólesne egy kis friss íz, láss neki egy kicsit kertészkedni! Ehhez nincs más dolgod, mint beszerezni néhány csíráztatáshoz használható magot.

Csíráztatás lépésről lépésre

Az áztatás

A vegyszermentes magokat először öblítsd le, majd áztasd be. Az olajos magvakat 1 napra, a gabonákat 12 órára, a pici apró magocskákat csak 4-8 órára kell vízbe tenni, ahhoz, hogy kihajtsanak.

A csíráztatás

Bioboltokban olcsón vásárolhatsz műanyagból vagy agyagból készült csíráztató edényeket, de egy egyszerű tányérban is kikelnek a csírák. A speciális edény különböző szintjeire kerülnek vékonyan elterítve a magok, az alsó tálba pedig tegyél vizet. Rakd az egészet a konyha egy melegebb (20-22 C) pontjára, a többit pedig bízd a természetre. Ha egy egyszerű tálra szórod a magokat, akkor takard le egy bevizezett vászondarabbal, amit folyamatosan tarts nedvesen. A csírázás után a harmadik napon már nem is kell a vászon.

Rendszeres öblítés

A kikelt magokat érdemes reggel és este folyó víz alatt egy kicsit átöblíteni, illetve az alsó tálban lévő vizet kicserélni. Így elkerülheted az esetleges penészedést.

3-4 nap múlva már eheted is a csírákat.

Ha sötétebb helyen kelteted a magokat, a csíra világos marad, de több lesz benne a B-2 vitamin. Ha világos helyre teszed a tálat, a sötétzöld csíráknak magas lesz a C-vitamin-tartalmuk.

A legfinomabb apróságok

Búzacsíra: A magas vérnyomás legjobb ellenszere, tisztítja a májat, megszünteti a szervezetben a gyulladásos folyamatokat, baktériumölő, és serkenti az emésztést. Hosszú és rövid csírákkal is nagyon finom, és jól keverhető salátában más zöldekkel.

Lucernacsíra: Remekül szabályozza a szervezet koleszterinszintjét, és megakadályozza a vérzsír lerakodását az érfalakon. Csökkenti az ízületi gyulladásokat és a reumatikus fájdalmakat. B12-tartalma miatt nőknek kötelező, hisz ez a vitamin képes csökkenteni a vérszegénységet.

Retekcsíra: A téli beteges időszakban az egyik legjobb természetes antibiotikum, Megfázás és orrdugulás esetén oldja a nyáklerakódásokat. Remek méregtelenítő, de még a kisebb vese- és epeköveket is képes eltávolítani a szervezetből. Íze kissé csípős, ezért érdemes más csírákkal összekeverve enni.

Zsázsa: A rendszeres zsázsafogyasztással megelőzheted a szívinfarktust, de a benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően késleltetheted az öregedést is. Erősíti az immunrendszert, csökkenti a vérnyomást, és segít a mellrák megelőzésében is. Nem utolsósorban afrodiziákum, növeli a férfierőt.

Tipp

A csírákat nemcsak salátákba, de levesekbe, krémekbe is teheted, sőt még ledarálva pástétomokat is készíthetsz belőlük.

Hozzászólások

Miért aludj többet?
Egy egészséges felnőttnek napi 7-9 óra alvásra van szüksége, ezzel szemben átlagosan 6 óra 40 percet alszunk a hétköznapokon, míg hétvégén átlagosan 7 órát. Ez meglehetősen kevés. A gyerekeknek – életkoruktól függően – ennél is több alvásidőre van szükségük, ők 11-18 órát is átszundíthatnak a napi 24 órából. Megfelelő alvásmennyiséggel boldogabbak, kipihentebbek, testileg, lelkileg erősebbek lehetünk – és a felesleges kilók is gyorsabban lemennek. 
Hihetetlen erősítő gyakorlat, te meg tudod csinálni?
Mintha a fizika összes törvényével menne szembe ez az edzés, mely lényegében az egész testet megdolgoztatja! Gyilkos! Rengeteg videót találhatsz róla a neten, de te vajon meg tudod csinálni?
Amikor agyunkra megy a diéta (szó szerint)!
Tévedés azt gondolni, hogy a szellemi hanyatlás csak a nagyszüleinket veszélyezteti. Az apró feledékenységek, a „jaj, nem jut eszembe” állapot már a harmincas éveink közepétől is jelentkezhet. De megfelelő táplálkozással és mozgással sokat tehetünk azért, hogy szellemileg is frissek maradjunk minden életkorba.
3 zseniális karfiolrecept, ha diétázol
Elképesztő lehetőségeket rejt a karfiol! Ez az egyszerű zöldség hihetetlenül sokféleképpen elkészíthető! Rosttartalma magas, szénhidrát viszont szinte nincs benne, így az egyik legjobb választás fogyókúrához!
Mit egyél, ha szeretnél több C-vitamint?
A C vitamin fokozza immunrendszerünk működését, ennek köszönhetően lerövidíti a meghűléses megbetegedések hosszát és enyhíti a tüneteket. Azonban a náthán kívül még számos esetben fejti ki jótékony hatását.
Milyen izzadásgátlót vigyek az edzőterembe?
Az aktív életmód megfelelő higiéniát is követel. Nem mindegy, milyen kozmetikumokat használunk a tisztálkodás és az izzadság elleni védelem során. A MAKEUP webáruház szakértői összeállítottak egy listát a legjobb izzadásgátló dezodoroktól, amelyek hatékony védelmet nyújtanak edzés során is:
Éhgyomorra kávét? Tilos vagy lehet? Itt az igazság!
Akad, aki addig semmihez nem kezd hozzá, amíg meg nem itta az első kávéját éhgyomorra. A kérdés csak az, hogy vajon ez egy egészségtelen szokás, amiről mihamarabb le kellene szokni, vagy nyugodtan megtehetjük?
Egy jó módszer, hogy 40 év felett is leolvadjon a hasi zsír
A kor előrehaladtával a súlyfeleslegtől egyre nehezebb megszabadulni. Különösen a has tájékán
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.