Egy ideje már tart a különféle növények pollenszórása, de a neheze még csak most jön… A Diéta és Fitnesz legfrissebb számában a betegség kialakulásáról, a tünetek megelőzéséről és a hosszú távú megoldásokról is olvashatsz!

Pollenallergia: Létezik hosszú távú megoldás?

Az allergia tulajdonképpen egyfajta túlérzékenység, amely azért alakul ki, mert a természetes védekezőképességet valami megzavarta. Normális esetben az immunrendszerünk fellép a vírusok, baktériumok és egyéb kórokozók támadása ellen, ám ha ártalmatlan anyagok (például kutyaszőr, háziporatka-ürülék, penészgomba és döntően a pollenek) hatására is beindítja szervezetünk védekező mechanizmusát, akkor allergiás panaszok jelentkeznek. Manapság az érintettek számos terápiás lehetőség közül választhatnak, jó néhányat azonban már a szezon előtt 2-4 hónappal el kell kezdeni. A pollenallergia problémájával küzdők különösen késő nyáron és ősszel szenvednek, mindenekelőtt a parlagfű, az egyik legagresszívabb, komoly problémákat okozó növény miatt. A parlagfű voltaképpen már július végén elkezd virágozni, de augusztustól ontja igazán a pollenjeit. A betegek pedig általában szeptemberre „robbannak le” teljesen, amikor a szervezetük telítődik a virágporral.

 

Mi lehet a hosszú távú megoldás a pollenallergia ellen?

Ma az immunterápia az egyetlen olyan ismert kezelés, amely az okot szünteti meg, gyógyszerek nélkül. A terápia során a beteg azt az anyagot kapja – hígítva, injekció, tabletta vagy cseppek formájában –, amely a tüneteket kiváltja. A 3-5 éven át tartó terápiát követően a szervezet folyamatosan hozzászokik az adott anyaghoz, és végül megtanulja panaszok nélkül elviselni. A pollenkivonatot például a beteg a saját otthonában is alkalmazhatja, egyszerűen naponta a nyelve alá csöppenti a készítményt. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a kezelést már a szezon előtt négy hónappal el kell kezdeni.

A terápiával 10-12 éves tünetmentes időszak érhető el.

 

Mindent a pollenallergia kialakulásáról és kezeléséről!

Tudtad, hogy pollenallergia kialakulásában többek között életmódbeli tényezők is szerepet játszanak? A további okokról, a keresztallergiáról, a tünetek enyhítésének legjobb módszereiről, a vény nélkül kapható készítmények használatáról és még sok már fontos tudnivalóról a Diéta és Fitnesz magazin legfrissebb számában olvashatsz!

A megújult magazint keresd az újságárusoknál vagy digitális formában a digitalstand.hu/dietaesfitnesz weboldalon.

Diéta és Fitnesz címlap június

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Joghurtos süti őszibarackkal – egy könnyű nyári kedvenc
Egyszerűen elkészíthető, kevert tészta friss, zamatos őszibarackkal és némi áfonyával. Kell ennél több?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.