Biztos rengetegszer hallottad már, hogy harminc felett sokkal jobban kell vigyáznod a vonalaidra.

30 éves korod után így tudsz könnyebben fogyni

Mivel folyamatosan lassul az anyagcsere, a harmadik iksz sokkal jobban észnél kell lenned, mennyit és milyen minőségben eszel. Mivel ebben a korban már sokkal fontosabbak a hosszú távú karriercélok, ezért kevesebb idő marad a testmozgásra is. De azért nem kell elkeseredned, és a mai naptól zsákruhát húznod: mutatunk néhány trükköt, hogyan pörgetheted fel az anyagcserédet, hogyan égethetsz még több kalóriát, és hogyan szabadulj meg a pluszkilóktól!

1. Fogyassz hüvelyeseket!

Ha legalább napi egy étkezéssel hüvelyeseket fogyasztasz (babot, borsót vagy lencsét), az hosszú távon súlyvesztéshez vezet. Legalábbis ezt állítja egy kutatás, amely során kiderült, hogy azok, akik ezeket a magas proteintartalmú és rostban gazdag zöldségeket fogyasztották, hamarabb érezték jóllakottnak magukat – ráadásul fogyni is kezdtek.

2. Több „jó baktérium”

A probiotikus ételek, mint a joghurt, a savanyú káposzta, a Miso leves súlyvesztéshez vezetnek. Egy kutatás szerint ha nyolc héten át fogyasztasz ilyeneket, drasztikus súlycsökkenésre számíthatsz.

3. Változz konyhatündérré!

Egy táplálkozási tanácsadó azt javasolja a klienseinek, hogy főzzenek minél többet, mert még a gyorsfagyasztott ételek is egészségesebbek, mint a gyorséttermek kínálata. Példának hozta az előfőzött gabonaféléket, a lazacot, vagy a fagyasztott zöldségeket.

4. A reggeli

Ha a napodat fehérjében dús reggelivel nyitod, és a fogyás szinte azonnal beindul. Ha jóllakottan kezded a napot, vagyis nem éhezteted a szervezeted, kiegyensúlyozott lesz az anyagcseréd.

5. 5 órás szabály

Ha túl hosszú ideig nem eszel, belassul az anyagcseréd. Ezért fontos, hogy öt óránál hosszabb ideig soha ne éhezzél! Ha délben ebédeltél, és este hétkor fogsz vacsorázni, iktass be egy uzsonnát a két étkezés közé.

6. Rövidebb és gyorsabb edzés

Az intenzív edzések gyorsabban fogyasztanak, ráadásul megakadályozzák a kettes típusú cukorbetegség kialakulását.

7. Figyeld az érzéseidet!

Nagyon sok esetben nem is az anyagcsere, hanem a lelki problémák állnak a súlygyarapodás hátterében. Ugyanis van, aki hajlamos túl sokat enni stresszes helyzetekben. Érdemes odafigyelned, vajon tényleg éhes vagy-e, vagy valami problémát akarsz elfedni?

8. Tudatos jelenlét

Mielőtt legyintenél, hogy ez valami ezo-izé, megnyugtatunk, hogy nem: a lelki jólét számos tudományág szerint szoros összefüggésben van a testivel. Ha békében vagy önmagaddal, a harmóniára törekszel, és tudatos döntéseket hozol akár párkapcsolati, akár karrierkérdésekben, alacsonyabb lesz a stresszhormonszinted, jobban alszol, és ezáltal leolvadnak rólad a pluszkilók.

9. Kevesebb hús

Bebizonyított tény, hogy azok a felnőttek, akik vegetáriánus étrendre álltak át, kétszer olyan gyorsan fogytak, mint az alacsony kalóriás diétát követők. Nem kell minden húst elhagynod az étkezésedből, de érdemes csökkenteni a húsételek számát a menüdben.

10. Felejtsd el az alkoholt!

A húszas években sokaknak jelen van az életében, hiszen ma már minden buliban alapkellék. Azonban harminc fölött óvatosan kel bánni vele: az alkohol rengeteg kalóriát tartalmaz, amitől iszonyatosan gyorsan hízol. Ráadásul csökkenti az akaraterődet is, így könnyen feladhatod az egészséges életmódot.

11. Több szépítő alvás

Munka és gyermeknevelés mellett szinte lehetetlennek hangzik a napi nyolc óra betartása. Mégis érdemes megpróbálni, hiszen egy kutatás szerint létfontosságú szerepet tölt be az alvás a fogyásban.

12. Igyál több vizet!

Bár azonnal nem kezdesz fogyni tőle, segíti a kalóriák elégetését. Két pohár víz 10 perc alatt 30%-kal magasabbra emeli a zsírégetés hatásfokát. Túl sokat azért ne igyál, nehogy vízmérgezést kapj!

13. Kisebb adagok a tányéron

A szemünk mindig többet kíván az ételből, mint amennyit a gyomrunk képes befogadni. Ha nem tudod eltalálni, nézz utána, milyen ételből mennyi az egészséges egy étkezésnél.

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

5 durva jel, hogy nem eszel elég proteint
Nem csak a testépítőknek fontos a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel. Ha hiányzik ez a fontos makromolekula a szervezetből, az problémákhoz vezethet. Öt figyelmeztető jel, amit tapasztalva érdemes jobban odafigyelni a proteinbevitelre.
Hogyan alakítsuk az egészséges életmódot és a testmozgást szakmai hivatássá
Az egészséges életmód és testmozgás szenvedélyének szakmai hivatássá tételéhez elengedhetetlen a személyes elköteleződés, a szakmai képzések megszerzése, és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése. Fontos a folyamatos tanulás, a hálózatépítés, valamint egy erős személyes márkának és jelenlétnek a kialakítása a sikeres edzői karrier érdekében. Ha rendelkezel a megfelelő személyiségjegyekkel és hajlandó vagy energiát fektetni céljaid elérésébe, sikeres karriert építhetsz ebben a növekvő ágazatban.
Íme egy olcsó gyógynövény, ami minden nőnek kötelező
A mai kor embere minden olyan betegségre fogyaszthatja ezt az egyszerű gyógynövényt, ahol görcsoldásra és gyulladáscsökkentésre van szükség.
Cukormentes raffaello golyó lesz a húsvéti asztal sztárja
Ez az isteni desszertet gyorsan, sütés nélkül elkészítheted, ha hirtelen vendégeket vársz, vagy csak hirtelen szeretnél összedobni valami finomat
Mik az elegáns öltözködés alapjai: útmutató nőnek és férfiaknak
Az elegáns öltözködés a hétköznapok és az ünnepi alkalmak során is fontos lehet. Ennek szabályai számtalan apróságból tevődnek össze. A legfőbb pillére mindennek természetesen az öltöny, kosztüm, szoknya, nadrág vagy ing, amely kapcsán bátran fordulhatsz a MrSale Öltönyüzlethez. De tudtad, hogy ezen felül még számos más dologra is szükség lesz a tökéletes megjelenéshez?
10 dolog, amit soha ne titkolj el az orvosod elől
Amikor valamilyen panasszal felkeressük az orvosunkat, azzal a szándékkal tesszük, hogy segítséget kapjunk. Erre azonban csak akkor van esélyünk, ha a kérdéseire őszintén válaszolunk.
Gazdag tojásos reggeli tavaszra, ha diétázol
A tojás rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, például foszfort, cinket, kalciumot, vasat és cinket, emellett pedig vitaminokban is gazdag. Így rengeteg hasznos anyaghoz juthat a szervezeted a diéta közben amellett, hogy gyorsan megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől.
Olcsó magyar zöldség, amivel sokkal könnyebb a diéta
Levesbe ízesítőként, délutáni rágcsálnivalónak fogyókúra esetén, smoothie-ba keverve – bárhogyan fogyasztjuk is, a zeller egészséges és finom zöldség. Telis-tele van tápanyagokkal, vitaminokkal.

Ajánlataink

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.