Van, aki még az óra csörgése előtt kipattan az ágyból és máris maximális üzemmódban kezdi a napot, de akadnak olyanok is, akik előnyben részesítik a „szundi” üzemmódot, és kávé nélkül a fél szemüket sem bírják kinyitni. Pedig a jó ébredés az egész további napra rányomja a bélyegét. Ébredjen frissen és teljen jól az egész napja

Jó reggelt!

Tervezzen előre!

Minden este tervezze meg, mik a másnapi teendői. Gondolja végig, mikor kell ébrednie. Ehhez igazodva igyekezzen ágyba kerülni. Készítse be a kávé- vagy teafőzőt. Tegye a konyhapultra a bögréjét, poharát. Gondolja végig, mit fog reggelizni. Ha lehet, ehhez is készítsen elő mindent, akár előre is elkészíthet egy szendvicset, megfőzhet egy tojást. Vegye elő a ruháit, válasszon hozzá fehérneműt, harisnyát, cipőt. Ellenőrizze, hogy a táskájában vannak-e a számlák, iratok, a pénztárcája. Lehet, hogy ezzel eltölt este 20-25 percet, de sokkal nyugodtabb lesz a reggele, nem kell kapkodva készülődnie.

Pakoljon előre!

Amennyiben tornázni jár, már előző este készítse össze a cuccait. Amikor hazaér, azonnal pakolja ki a táskából a ruhákat. Így nem büdösödnek be, azonnal mehetnek a mosókonyhába vagy a mosógépbe. Akár azonnal be is készítheti az újabb szettet, így az edzőcucca készen áll a következő alkalomra.

Nyugodt reggeli

Minden egyes reggel hagyjon legalább 20 percet a reggelire. Ilyenkor ne ugráljon, ne telefonáljon, ne kapcsolja be a számítógépet. Terítsen meg szépen, üljön le és fogyassza el a reggelijét. Igya meg a kávéját. A legjobb, ha mindezt a családdal együtt teszi.

Csomagoljon előre!

Sok családban a gyerekek otthonról viszik az ebédet, uzsonnát. Ezeket készítse el és dobozolja be már az előző napon. Egyetlen szendvicsnek sem lesz semmi baja egy éjszakán át a hűtőszekrényben. Így reggel csak ki kell osztani mindenkinek a jussát. Ha van rá lehetősége, akár előre be is készítheti az uzsonnásdobozt, így reggel csak be kell dobni a táskába.

Timing

Vagyis legyen meg a napi rutinja. Ébredés a szokásos időpontban, zuhany, reggelikészítés, gyerekek ébresztése. Akár egy táblázatban is vezetheti, mire mennyi időt kell szánnia. Így biztonságosan kijelölheti az ébredés időpontját, nem kell kapkodnia. Ragaszkodjon a rutinhoz és a kitűzött időpontokhoz.

10 perc előny

Keljen fel tíz perccel hamarabb. Semmi másért, csak a csendért és a magányért. nézzen ki az ablakon, bújjon köntösbe, vagy egyszerűen csak olvasson még tíz percet az ágyban. Amit semmiképp ne csináljon: ne nézzen tévét, ne laptopozzon, ne menjen fel a közösségi oldalakra. Ezek az ingerek reggel még nagyon megterhelik az éppen csak megpihent idegrendszert. Tíz perc semmittevéssel megindíthatja az agyi tevékenységeit.

Vigyázat! Hétvége!

A hétvége természetesen szinte ünnepnap. Mégis, ilyenkor se térjen el túlzottan a napi rutintól. Persze nem kötelező annyira korán kelni, de a hétvégeknek is legyen meg a maga ritmusa. Ha ugyanis túlságosan eltér a megszokottól, sokkal nehezebb lesz a hétfő reggel. A hétfő pedig már önmagában is éppen elég fájdalmas.

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.