A tartós, boldog párkapcsolat titka mindig is érdekelte az embereket. Vannak olyan jó tanácsok, amelyek generációról generációra öröklődnek, és a legtöbben igyekeznek ezeknek a szabályoknak megfelelően alakítani az életüket – pedig lehetséges, hogy mégsem kellene mindent megfogadni, amit a nagyanyáink tanácsoltak. Megfontolandó szabályok – boldogságra vágyó pároknak.

Újragondolt szabályok

1. SZABÁLY

Soha ne aludjon el haraggal

Ez remek tanács, csakhogy a legtöbb ember egyszerűen túl dühös és túl fáradt egy komoly veszekedés után, hogy csak azért, mert eljött a lefekvés ideje, gyorsan kibéküljön a párjával. Nincs is ezzel semmi baj: néha határozottan jobb, ha alszik egyet a vitára, és csak másnap reggel foglalkozik újra a problémával. Ha szerencséje van, bármin harcoltak is este, világosban már nem tűnik olyan szörnyen fontosnak.

2. SZABÁLY
Ne titkolózzon a párja előtt

Ez abszolút ember- és helyzetfüggő. Vannak dolgok, amikről egyszerűen jobb, ha nem tud a másik. Ezek lehetnek apró kis semmiségek – mint a ruhákra, kiegészítőkre, gyerekjátékokra, karácsonyi ajándékokra, hobbikra költött TÉNYLEGES pénzösszeg, vagy egészen komoly dolgok is, mint például valakinek (családtagnak, barátnak, kollégának stb.) a titka, amit muszáj megőrizni.

3. SZABÁLY
Mindent meg kell beszélni

Kicsit hasonlóan működik, mint a 2-es szabály. Higgye el, néha működik a „kevesebb több” filozófia. Gondolja végig, ha mindent, de tényleg mindent megbeszélne a kedvesével, nem is lenne idejük másra. Kell annyira bízni a másikban, hogy azt feltételezi, jó és méltányos döntéseket hoz akkor is, ha önnel nem beszélte meg előtte, mit fog tenni, mondani bizonyos helyzetekben.

4. SZABÁLY
Ne próbálja megváltoztatni a partnerét

Megtörni, erőszakosan megváltoztatni valakit tényleg nem szabad, de nyíltan megvitatni bizonyos kérdéseket, hogy jobban működjön a kapcsolat – nos, azt már igenis lehet. Mondja el egy megfelelő pillanatban, mit vár el a másiktól, mit szeretne, hogyan viselkedjen adott helyzetben a kedvese. Ha igazán szereti önt, nyilván boldoggá szeretné tenni, és ezért hajlandó változtatásokra is.

5. SZABÁLY
Csak a saját érdekeit nézze

Jó ötlet, de egy kapcsolatban ez nagyon furán veszi ki magát. Az életben számos olyan dolog van, ami nem igazán jó az embernek, mégis ott van a párja mellett, amikor szükséges. Lehet, hogy a kedvese nem szeret főzni, mégis ott ül önnel a konyhában, beszélgetnek, segít, vagy előfordulhat, hogy ön nem szereti a Forma–1 versenyeket, mégis minden futamot a férjével együtt néz.

6. SZABÁLY
A házimunkát fele-fele arányban kell elvégezni

Míg egyes párok szerint ez a boldogság kulcsa, mások szerint mindenkinek annyit kell vállalnia az otthoni feladatokból, amennyit éppen az ideje enged. Előfordulhatnak olyan időszakok, amikor ön ér rá jobban, máskor pedig a párjának több a szabad ideje. Csak azért ne maradjon a konyhában a szemét vagy hagyják ki a fürdőszoba takarítását, mert az éppen a másik feladata lenne.

7. SZABÁLY
Nevezzenek ki egy napot, amikor csak egymásra figyelnek

Minden pénteken randizna a kedvesével, miközben a gyerekekre a bébiszitter vagy a nagymama vigyáz? Szép terv, de szinte biztos, hogy mindig közbejön valami. Ne ugyanabban az időpontban szökjenek meg a világ elől – sőt, néha el sem kell hagyni a lakást ahhoz, hogy igazán jól érezzék magukat. Ha elaludtak a gyerekek, vacsorázzanak kettesben, beszélgessenek, borozzanak vagy nézzenek meg egy jó filmet.

8. SZABÁLY
Első a romantika

Gyertyafényes vacsorák, szerelmes levelek, szexi fehérnemű… vagy nem. A munka és a gyerekek mellett gyakran pont a romantikára nem jut idő és energia, és ez – szörnyen hangzik, igen, de – teljesen rendben van. Ezzel nincs baj addig, amíg mind a ketten tudják, érzik, hogy szeretik egymást, és hogy mennyire fontos a másik. A gyereknevelés kemény munka, és egy kicsit visszafog minden kapcsolatot.

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.