Télen óhatatlanul többet eszünk, és gyakran a nehezebb, zsírosabb, laktatóbb ételeket kívánjuk. Lássuk, hogy lehet elkerülni a súlygyarapodást.

A téli diéta 5 alapszabálya, így lehet könnyen lefogyni

Télen a leggyakrabban tejszínhabos, cukros forró csokival, forró nehéz levesekkel próbálod felejteni a hideget? Észrevétlenül kúsznak fel rád a kilók, amiktől később csak nehezen tudsz megszabadulni? Inkább állítsd meg mindezt néhány egyszerű trükkel.

  1. Ismerd fel a veszélyt

A hidegben a legnagyobb veszélyt a meleg, édes italok jelentik. Nem árt, ha tudod, hogy a cukros, csokis, esetleg alkoholos finomságok csupán üres kalóriák. Észrevétlenül hizlalnak, mert valójában nem okoznak teltségérzetet. Inkább próbálkozz olyan fűszeres italokkal, mint a chai teakeverékek, vagy a gyömbértea, de a gyógynövények is segítségedre lehetnek, hogy elkerüld a hízást.

  1. Biztosítsd a fehérjét

Amerikai kutatók szerint a megfelelő fehérjebevitel lehet a téli fogyás kulcsa. Ezzel ugyanis serkentheted a zsírégető folyamatokat, és a hízás helyett könnyebben építhetsz izmot. Reggel egyél meg egy pohár natúr joghurtot, Update pékáruval és néhány szelet sajttal. Ebédre jöhet a grillezett szárnyas salátával, napközben pedig rágcsálj el 1-2 evőkanálnyi diót, vagy mandulát. Egy ilyen étrend mellett biztos, hogy sokkal kevesebbet fogsz nassolni.

  1. Ne egyél tévézés közben

Bár nagyon csábító egy téli délutánon vagy estén a tévé előtt vacsorázgatni, de ha nem akarsz elhízni, jobb, ha nem teszed. Így ugyanis, mivel másra is figyelsz, nem rágod meg az ételt eléggé, és nehezíted az emésztésedet. Ráadásul mivel a tévét nézed, arra sem ügyelsz, hogy mennyit eszel, és így akár kétszeresét is felfalhatod annak, mint amire valójában szükséged lenne. Ha mégis erre vágysz, tudatosan próbáld meg csökkenteni az adagodat.

  1. Keresd a boldogító szénhidrátokat

Télen a napfény hiánya miatt csökken a szervezetedben a boldogsághormon, és ezért is vágysz erősebben a szénhidrátfélékre. Nem mindegy azonban, hogy mit eszel. Krumpli helyett válaszd a vércukorszintet lassabban megemelő csicsókát (erről bővebben itt olvashatsz). A fehér lisztből készült kenyeredet, tésztádat pedig cseréld le szénhidrát-csökkentett Update termékekre. Rizs helyett egyél inkább sült zöldségeket, mondjuk sütőtököt. (erről bővebben itt olvashatsz).

  1. Fogyj vízzel

Télen gyakran elfelejtünk vizet inni, mert később leszünk szomjasak, mint a nyári hőségben. Pedig testednek ilyenkor is szüksége van a folyadékra ahhoz, hogy megszabadulhasson a méreganyagoktól, és fenntartsa a megfelelő anyagcserét és energiaszintet. Német kutatók szerint, például már napi 6 pohár víz segítségével 50 plusz kalóriát égethetsz el. Mindez éves szinten akár 2 kiló mínuszt is jelenthet. A szervezetnek ugyanis ennyi kalória kell ahhoz, hogy megfelelő hőmérsékletűre melegítse a szervezetbe jutott vizet.

Hozzászólások

Isteni diétás vacsora néhány szem paradicsomból
Találtál a hűtőben pár szem paradicsomot, és néhány tojást? Ne is keresgélj tovább, mert máris kész a diéttás vacsorád! Mutatjuk a receptet.
Gyorsabb anyagcsere – gyorsabb fogyás
Mindannyian szeretnénk kicsit gyorsítani az anyagcserénken, ám többnyire úgy gondoljuk, a megváltoztathatatlant minek bolygatni. Bár a genetikán és az életkoron valóban nagyon sok múlik, apró trükkökkel felgyorsíthatjuk a folyamatot.
Kúszás, mászás, csimpaszkodás – Ezekkel a játékokkal lesz aktív a szünidő!
Amikor vége az ovinak és az iskolának, gyermekeink számára rengeteg idő szabadul fel. Ráadásul, a nyári időszakban még több energiájuk van és a pedagógusok helyett gyakran napközben is a szülők feladata, hogy elfáradjanak.
Bemutatkozik a kultikus női sneaker
A sneaker cipő világhírűvé vált. Ma már kétségtelen, hogy az egyik legkedveltebb lábbelinek számít mind a hölgyek mind az urak részéről. De nem csak a női- és a férfilélek van oda teljesen ezekért a cipőkért, hanem univerzálisan mindenki.
6 hatásos arcpakolás nyári gyümölcsből
Egy fárasztó nap után az arcunk is felfrissülhet, regenerálódhat a nyári gyümölcsök nyújtotta kényeztetéstől.
Ha már megtörtént a baj – diéta ételmérgezés után
A bajt jobb elkerülni, de ha már bekövetkezett, okos diétával, megfelelő élelmiszerek fogyasztásával megkönnyíthetjük a gyógyulás folyamatát.
Futás melegben: erre kell figyelni!
A futásra könnyű nemet mondani. Nem szeretünk futni, ha esik az eső vagy a hó, ha fúj szél, ha túl hideg van, és persze akkor sem, ha túl meleg.
Nyáresti sütögetés hízás nélkül
A grillezésre könnyen rá lehet kapni, mert igazán kellemes program nyárestéken. Csakhogy a kései evéssel csínján kell bánni, mert a kolbászhegyek vagy a szalonna néhány pohárka borral leöblítve könnyen megbosszulja magát, főként deréktájon.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.