Belekezdhetünk bármilyen diétás módszerbe, kipróbálhatunk akár ezerféle étrendet is, ha nem tanuljuk meg, mennyire fontos a porciókontroll, egy sem lesz sikeres. A lényeg ugyanis sokszor nemcsak az elfogyasztott ételekben, hanem a mennyiségekben rejlik. Ha rátalálunk az optimális ételadagokra, akkor szinte bármit ehetünk! Ehhez nyújt segítséget a diétatányér, amelyet a valós méretében mutatunk be. Tehát, ekkora tányérból javasoljuk enni a bemutatott mennyiségeket.

Mennyi étel kerülhet pontosan a tányérodra, ha fogyni szeretnél?

Mi legyen a tányéron és a tányér mellett?

Keményítő nélküli zöldségek

Ezekből bátran lehet fogyasztani, sőt ezek a zöldségek tegyék ki a tányér nagy részét a főétkezésekkor. A magas víztartalmú zöldségek rostban gazdagok, víztartalmuk miatt kitöltik a gyomrot, és hosszan tartó jóllakottságérzést biztosítanak. jól párosíthatók zsírral és fehérjével, húsok, tojás, sajtok mellé ideálisak.

Keményítőtartalmú zöldségek

A szervezetnek szüksége van a hüvelyesekre, mint ahogyan a lúgosító hatású burgonyafélékre is. Mindössze csak a mennyiségre kell ügyelnünk. Kis adagokban jó hatással vannak a szervezetre.

Keményítőt  tartalmazó egyéb  élelmiszerek,  gabonafélék,  magvak

A keményítőt tartalmazó élelmiszerek természetes energiaforrások, amelyekre a szervezetnek szüksége van. Ezek fontos rostforrások, kalciumot, vasat és B-vitamint tartalmaznak. Részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű élelmiszereket, ezeknek ugyanis még nagyobb a tápanyagtartalmuk. Az elkészítési módra azonban ügyeljünk, kerüljük a bő zsírban sütést, a túlzott mennyiségű olaj hozzáadását, mert az így elkészített ételek bizony nagyon hizlalnak.

Hús és húshelyettesítők

A hús a legkoncentráltabb, legteljesebb, legjobban hasznosuló fehérjeforrásunk. Ha húst fogyasztunk, ügyeljünk arra, hogy jobbára zsírszegény kerüljön a tányérunkra, ügyelve a koleszterinszintünkre. időnként persze megízlelhetünk egy-egy zsírosabb fajtát, kényeztethetjük magunkat vadakkal, halakkal is. Mindig válasszuk a megbízható minőséget!

Gyümölcsök

A gyümölcsfélék ugyan nagyon egészségesek, de az elfogyasztott mennyiséggel csínján kell bánni. Magas cukortartalmuk miatt a gyümölcsök akadályoztathatják a fogyást. A gyümölcsöket érdemes reggel vagy a délelőtti órákban fogyasztani, hogy ne keveredjenek más típusú étellel a gyomorban, így könnyebben szívódnak fel, nem okoznak gyomor- vagy bélpanaszokat.

Tej/joghurt

Mindkettőnek elég magas a szénhidráttartalma. Éppen ezért mindegyik jó választás reggelre, mert könnyen felszívódik, gyorsan energiát lehet nyerni belőlük. Érdemes a zsírszegény fajtákat választani. Azok is éppen annyi tápanyagot és vitamint tartalmaznak, mint a zsírosabb változatok, de kevésbé terhelik meg a gyomrot.

Zsírok, olajok

Zsírra szintén nagy szüksége van a szervezetnek, hiszen számos fontos vitamin és ásványi anyag csak ezen keresztül tud felszívódni. Érdemes azonban a jó minőségű zsiradékokat és olajokat előnyben részesíteni. ilyen az extraszűz olívaolaj, a repceolaj, amelyekkel kiválóan lehet főzni. időnként adjunk az ételeinkhez olaj- vagy kapribogyót, dobjuk fel a salátákat avokádóval vagy szórjunk a tetejére magféleségeket. Kerüljük azonban a transz zsírsavakat, azok igencsak megterhelik az érrendszert.

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.