Az eperhab mindenkinek a kedvence, és nemsokára itt van az eperszezon is! Április végétől már találhatsz friss hazai gyümölcsöt a piacokon, ezért semmiképp se hagyd ki ezt a mennyei desszertet a repertoárodból.

Indul az eperszezon: ezt a diétás desszertet sütni sem kell

Fogadjunk, hogy a te nagymamád is készített eperhabot, amikor nála voltál! Idézzük fel a feledhetetlen ízeket együtt! Gyors, könnyû és nagyon finom!

Hozzávalók:

  • 50 dkg friss eper
  • 3- 4 evőkanál diétás cukor
  • 5 db tojásfehérje
  • fél citrom reszelt héja vagy 1 teáskanál citromlé

Így készítsd el az eperhabot:

  1. Az epret pucold meg, jól mosd át a szennyeződésektől, majd szűrön csöpögtesd le.
  2. Néhány szép eperszemet rakj félre díszítésnek, a többi epret botmixer vagy turmixgép segítségével pürésítsd össze.
  3. A tojássárgáját és a tojásfehérjét óvatosan válaszd szét, majd a fehérjét verd fel kemény habbá. Amikor már elég masszív lett a hab, fokozatosan adagold hozzá a porcukrot, míg keménnyé nem válik a fehérjehab.
  4. Az eperpürét lassú, óvatos mozdulatokkal keverd el a kemény habbal, ekkor adagolhatod hozzá a reszelt citromhéjat vagy a citromlevet is.
  5. A kész eperhabot kanalazd kis tálkákba vagy poharakba, és ha hűsítőként fogyasztanád, érdemes 15-20 percig a hűtőbe rakni a habot, hogy lehűljön. Ennél tovább már ne tárold, mert a hab szétesik és levet fog ereszteni.
  6. Tálaláskor tegyél a tetejére friss eperszemet, díszítheted még friss mentalevéllel vagy bazsalikommal is. Ha édesszájú vagy, tejszínhabbal és egy kis csokireszelékkel is megspékelheted az eperhabot.

 

A megmaradt tojássárgáját ne dobd ki, mert remekül felhasználhatod más ételekhez is. Majonézt vagy hollandi mártást készíthetsz belőle, de például a carbonara szósz is sokkal fényesebb és gazdagabb lesz, ha csak tojássárgáját használsz egész tojás helyett. Ez édesszájúak felhasználhatják créme brulée készítésekor, vagy házi fagylaltot, pudingot is főzhetnek belőle.

 

Hozzászólások

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.