A cellulit kialakulásának több oka is van, az egyik ezek közül a helytelen életvitel. Ha a többi tényezőn nem is tudsz változtatni, az életmódod átalakításával elhalványíthatod a zavaró narancsbőrt.

Ha zavar a narancsbőr, így alakítsd át az életmódod!

Nemrégiben a narancsbőr elleni professzionális kezeléseket vettük górcső alá, most pedig azt tekintjük át, hogy mit is tehetünk a táplálkozás, a testmozgás és a testápolás terén, hogy felvegyük a harcot a cellulit ellen. Az apró dudorokat a bőrön tulajdonképpen a kötőszöveteken áttüremkedő zsírsejtek okozzák. Többnyire a fenéken, a combon, a csípőn jelentkezik. Kialakulásának számos magyarázata lehet, íme a legjellemzőbbek okok:

  • genetikai örökség;
  • nyirokkeringési zavar;
  • a női nemi hormon (ösztrogén) szintjének növekedése, például fogamzásgátlók szedésekor;
  • helytelen életmód.

A legtöbb esetben ez utóbbi vezet a cellulit kialakulásához. Megreformálása után a narancsbőr is eltűnhet, de legalábbis elhalványulhat.

 

Ez is érdekelhet! Narancsbőr ellen: Milyen profi módszerek segíthetnek?

 

Táplálkozási és életmódtippek narancsbőr ellen

  1. A rostban gazdag étrend elengedhetetlen. Ajánlott táplálékok többek között: hüvelyesek, fokhagyma, paprika, paradicsom, zöld leveles zöldségek, káposzta- és salátafélék.
  2. Ha eddig csak ritkán fogyasztottál friss gyümölcsöt és zöldséget, feltétlenül kezdd el! Friss, nyers gyümölcsből max. 300 g, zöldségből minimum 500 g az ajánlott napi mennyiség.
  3. A fehér lisztből készült termékeket cseréld le teljes kiőrlésűre, korpásra, rozsosra.
  4. Fogyassz sovány húsokat és tejtermékeket. Az ételek készítésekor a lehető legkevesebb zsiradékot használd, és az is inkább növényi eredetű legyen.
  5. A megfelelő folyadékbevitel rendkívül fontos! Napi minimum 1,5-2 liter vizet igyál meg.
  6. Ami tilos: túl sok só, túl fűszeres ételek, cukros fogások, készételek, csipsz, tartósított és füstölt ételek, cukros, szénsavas üdítők.
  7. A vérkeringés felpezsdítése érdekében naponta masszírozd át a kritikus testrészeket, elsősorban a comb környékét.
  8. Hatékony lehet a hideg-meleg váltózuhany is, mivel javítja a kötőszövetek vérellátását. Közben finoman dörzsöld át a bőröd egy dörzsikesztyűvel.
  9. A sport rendkívül fontos ahhoz, hogy sikeresen vedd fel a harcot a narancsbőr ellen. A futás, az úszás és más kardiómozgások, továbbá a kritikus helyeket megcélzó erősítő gyakorlatok igen sokat segíthetnek.
  10. Ha szeretnél megszabadulni a narancsbőrtől, akkor a cigarettáról, az alkoholról le kell mondanod, és lehetőség szerint a kávétól is búcsút kell venned.

 

 

 

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.