Létezik, hogy háromóránként eszünk és mégis fogyunk? Ennek az ideálisnak hangzó ötletnek a kitalálója szerint az sem igazán számít, mit eszünk, mert a rendszer szabályozza az anyagcserét, energikussá tesz. Sőt gyors fogyást is ígér.

Háromórás diéta. Tényleg működik?

A diéta lényege

Reggel, a felkelést követő egy órán belül kell először enni, utána pedig háromóránként, de az fontos, hogy három órával a lefekvés előtt már ne legyen étkezés. A fitneszguru szerint – szinte – mindent lehet enni, viszont a mennyiségekre figyelni kell. Hatásosabb azért, ha elhagyjuk a csokit, a sütit, az üdítőt.

Főétkezéskor zsiradékot, fehérjét és szénhidrátot is kell fogyasztani. A legjobb, ha sovány húst; főleg csirkét, halat, tojást, csökkentett zsírtartalmú tejtermékeket, teljes kiőrlésű gabonákat, olajos magokat, sok zöldséget és gyümölcsöt eszünk, zsiradékból hidegen sajtolt olajokat használunk, és kerüljük a transzzsírokat, valamint a bő olajban, zsírban sütést.

Étkezésenként 400 kalória vihető a szervezetbe, de az egyensúly megtartása a legfontosabb, ha a reggelink és a tízóraink kisebb mennyiségű volt, növelhetjük az ebéd adagját. Cruise tanácsai szerint a főétkezések közé kisebb, 100 kalóriás étkezéseket kell beilleszteni, természetesen tartva a háromórás időzítési szabályt. Arra is figyelni kell, hogy a napi bevitel ne haladja meg az 1450 kalóriát.

A fitneszújságíró szerint a reggeli a legfontosabb étkezés, ezzel lehet pótolni az éjszakai méregtelenítéshez felhasznált energiát. Azt ajánlja, az ebédet osszuk két kisebb adagra, így egyrészt nem leszünk eltelve, a maradékot pedig félre tudjuk tenni a – három óra múlva – következő étkezésre. Az uzsonna így – Cruise szerint – lehet akár édesség is, de azért jobb, ha túrókrémből, almából és pár szem dióból, kis sajtból vagy salátából áll, ahogy a tízórai is. Vacsoránál ügyelni kell, hogy ne terheljük túl a szervezetet. A közvetlenül lefekvés előtti étkezés energiatartalmát a szervezet hasznosítás helyett elraktározza.

Hatása

Ha több mint három óra telik el két étkezés között, a test beindítja az úgynevezett „éhezési mechanizmusát”, mert nem tudja, mikor jut legközelebb táplálékhoz. Viszont, ha megfelelően időzítjük az étkezéseket, élénkebbek leszünk, növeljük az izomtömeget, és ami a legfontosabb: hasról és derékról fogyunk elsősorban – állítja Jorge Cruise fitneszszakértő.

A háromórás diétával az anyagcsere egyenletes marad, ami folyamatos zsírvesztést eredményez. Mivel a vércukorszint is nagyrészt egyensúlyban marad, a napi energiafelvételre ügyelve, kisebb adagokat fogyasztva, elérhetjük a kívánt testsúlyt.

Hozzászólások

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.