Létezik, hogy háromóránként eszünk és mégis fogyunk? Ennek az ideálisnak hangzó ötletnek a kitalálója szerint az sem igazán számít, mit eszünk, mert a rendszer szabályozza az anyagcserét, energikussá tesz. Sőt gyors fogyást is ígér.

Háromórás diéta. Tényleg működik?

A diéta lényege

Reggel, a felkelést követő egy órán belül kell először enni, utána pedig háromóránként, de az fontos, hogy három órával a lefekvés előtt már ne legyen étkezés. A fitneszguru szerint – szinte – mindent lehet enni, viszont a mennyiségekre figyelni kell. Hatásosabb azért, ha elhagyjuk a csokit, a sütit, az üdítőt.

Főétkezéskor zsiradékot, fehérjét és szénhidrátot is kell fogyasztani. A legjobb, ha sovány húst; főleg csirkét, halat, tojást, csökkentett zsírtartalmú tejtermékeket, teljes kiőrlésű gabonákat, olajos magokat, sok zöldséget és gyümölcsöt eszünk, zsiradékból hidegen sajtolt olajokat használunk, és kerüljük a transzzsírokat, valamint a bő olajban, zsírban sütést.

Étkezésenként 400 kalória vihető a szervezetbe, de az egyensúly megtartása a legfontosabb, ha a reggelink és a tízóraink kisebb mennyiségű volt, növelhetjük az ebéd adagját. Cruise tanácsai szerint a főétkezések közé kisebb, 100 kalóriás étkezéseket kell beilleszteni, természetesen tartva a háromórás időzítési szabályt. Arra is figyelni kell, hogy a napi bevitel ne haladja meg az 1450 kalóriát.

A fitneszújságíró szerint a reggeli a legfontosabb étkezés, ezzel lehet pótolni az éjszakai méregtelenítéshez felhasznált energiát. Azt ajánlja, az ebédet osszuk két kisebb adagra, így egyrészt nem leszünk eltelve, a maradékot pedig félre tudjuk tenni a – három óra múlva – következő étkezésre. Az uzsonna így – Cruise szerint – lehet akár édesség is, de azért jobb, ha túrókrémből, almából és pár szem dióból, kis sajtból vagy salátából áll, ahogy a tízórai is. Vacsoránál ügyelni kell, hogy ne terheljük túl a szervezetet. A közvetlenül lefekvés előtti étkezés energiatartalmát a szervezet hasznosítás helyett elraktározza.

Hatása

Ha több mint három óra telik el két étkezés között, a test beindítja az úgynevezett „éhezési mechanizmusát”, mert nem tudja, mikor jut legközelebb táplálékhoz. Viszont, ha megfelelően időzítjük az étkezéseket, élénkebbek leszünk, növeljük az izomtömeget, és ami a legfontosabb: hasról és derékról fogyunk elsősorban – állítja Jorge Cruise fitneszszakértő.

A háromórás diétával az anyagcsere egyenletes marad, ami folyamatos zsírvesztést eredményez. Mivel a vércukorszint is nagyrészt egyensúlyban marad, a napi energiafelvételre ügyelve, kisebb adagokat fogyasztva, elérhetjük a kívánt testsúlyt.

Hozzászólások

Igazi diétabomba: így használd fel a céklát
Valljuk be, a nyers cékla nem a legbizalomgerjesztőbb áru a zöldségesnél, sokaknak legföljebb a savanyúság jut róla eszébe. Pedig ez a tél végéig kapható vitaminbomba nem csak remek diétás étek, de számtalan finomság alapanyaga is.
Mire jó pontosan az útifűmaghéj? Most megtudhatod!
Ez az indiai aprócska gyógynövény hihetetlen erővel bír. Rosttartalmának köszönhetően tökéletesen megszűnteti az éhségérzetet, ráadásul valósággal átmossa a szervezetedet. Ismerd meg közelebbről.
5 tipp, ha kezdő vagy és imádni fogod a futást
Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindenki csinálja. Mi lehet a titkuk?
Megszólalt a kozmetikus: ezek a legnagyobb szépségápolási bakik
A legtöbbet az időhiányra, az állandó rohanásra fogjuk – a szépségápolási hibáinkkal azonban hosszú távon többet ártunk, mint amennyit nyerünk azon a pár percen, amíg elkövetjük azokat.
A fogyókúra királynői: fedezzük fel a salátákat!
Mióta a zöldsaláta-választék itthon is túlnőtt a fejessalátán, sőt a jégsalátán is, a diétázók igazi kánaánban lubickolhatnak.
Tavaszi bőrápolás otthon, így lesz gyönyyörű az arc
Egyre többen választanak természetes alapanyagokat tartalmazó bőrápolókat, kozmetikumokat, legyen szó arctisztítóról, hidratálóról vagy festékekről.
Így gyalogolj, hogy fogyj!
Nincs szükséged eszközökre, hogy minőségi edzést végezz – elég egy jó cipő, és már indulhat is a sportolás! A gyaloglás bárki számára elérhető, kalóriaégető mozgásforma.
Szuper ötlet: tedd üvegbe a reggelit!
Kiadós, tápláló reggelivel indítod a napot? Jól teszed! Ha a munka előtti rohanásban nincs időd, készítsd el a reggelidet előző este, és éjszaka pihentesd a hűtőben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.