Várd könnyedén, energiával telve a tavaszt! Ehhez szükség lesz egy komolyabb méregtelenítő programra, amelynek segítségével megtisztíthatod a szervezeted, megszabadulhatsz a lerakódott méreg- és salakanyagoktól. Legalább 3 napon át tarts zöldség- és gyümölcskúrát. Az alábbi 15 zöldség- és gyümölcsféléből válogass, így biztos lehetsz a sikerben.

Ébresztő! – Tavaszi méregtelenítés a legjobb zöldségekkel

A tavasz 15 legjobb zöldségéből és gyümölcséből szemezgetve, nem csak egy-két kilótól, de az összes lerakódott méreganyagtól megszabadulhat úgy, hogy közben rengeteg vitamint juttat a szervezetébe, és a hidratáltságról is gondoskodik.

1. ARTICSÓKA

Nagyon jelentős az antioxidáns-tartalma, de fogyasztása nem csak ezért előnyös. A növényben ugyanis olyan speciális savak találhatók, amelyek regenerálják a májat és segítik az epe működését. Ennek azért van jelentősége, mert az epe segít feldolgozni és megemészteni a zsíros ételeket. Ám ha túl zsírosan táplálkozunk, az epe begyulladhat és súlyos, fájdalmas panaszokat okozhat.

2. CÉKLA

Az egyik legjobb vérképző és gyulladáscsökkentő élelmiszer. Nagyon magas az antioxidáns-tartalma, tökéletes a méregtelenítéshez. Hatékonyan tisztítja a májat. A céklából készíthetünk finom zöldséglevet is, amit szinte nem is kell ízesíteni, hiszen önmagában is nagyon finom.

3. BROKKOLI

A sötétzöld zöldségnek igen magas az antioxidánstartalma, segít regenerálódni a sejteknek, és már bizonyított, hogy rendszeres fogyasztásával csökkenthető a rákos megbetegedések kialakulásának az esélye. A brokkolit elég egy picit megpárolni kevéske fokhagymával, csak annyira, hogy a brokkolirózsák még roppanósak maradjanak.

4. KELKÁPOSZTA

Kifejezetten jótékonyan hat az epére, segít az epesav kiválasztódásában. A hiedelmekkel ellentétben annyira nem puffaszt, legalábbis a megfelelő módon elkészítve nem. A káposztaleveleket elegendő megpárolni egy kis sós vízben, de salátába bátran tehető nyersen is. A friss, érett kelkáposzta nagyon finom és hasznos étel.

5. GYERMEKLÁNCFŰ

Kifejezetten vízhajtó hatású növény, jótékonyan hat a vese működésére.

6. ZÖLD TEA

Az egyik leggazdagabb antioxidáns. Vitalizáló és méregtelenítő csodaital. Alacsony a koffeintartalma, mégis élénkítő hatása van. Enyhén vízhajtó hatású, ugyanakkor hidratál. Segít megakadályozni a puff adást, valamint a végtagdagadást.

7. CITRUSFÉLÉK

Citrom, narancs, mandarin, grépfrút. Mindegyik nagyon gazdag C-vitaminban, ezáltal remek antioxidáns.

8. ÉDESKÖMÉNY

Nagyon magas a rost- és a C-vitamin-tartalma. Jótékonyan hat az emésztésre, megakadályozza a puffadást és a hasfájást. Éppen ezért szoktak kisbabáknak is gyenge édesköményteát főzni. Ha teának nem kívánná, teheti salátába is. Édesburgonyával párosítva kifejezetten pikáns étel.

9. MÁRIATÖVIS

Különösen a máj méregtelenítésében játszik jelentős szerepet. A belőle készült tea regenerálja és tisztítja a májat.

10. HAGYMAFÉLÉK

Szinte minden egyes hagymaféle kissé csípős, pikáns ízű. Különösen a fokhagymának van egészen egyedi aromája. Fogyaszthatók nyersen, párolva, vagy készülhet belőlük tea. A hagymaféléknek vírusölő, antibakteriális hatásuk van, ezzel együtt nagyon magas az antioxidánstartalmuk is.

11. ZÖLD SZÍNŰ ZÖLDSÉGEK

Nagyon magas az antioxidáns-tartalmuk. Ezenkívül nyersen fogyasztva mindegyik kiváló rost- és folyadékforrás. Válasszon olyan zöldségeket, mint a jégsaláta, a spenót, a káposztafélék. Igyekezzen mindennap legalább kétféle zöld színű zöldséget fogyasztani.

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Hasizom a konyhából: edd laposra a hasad!
Igaz a fitneszalaptörvény: a kockás izmok a konyhában készülnek. Hiába edzünk gyakran, ha az étkezésünkkel szabotáljuk a végeredményt. Együk okosan laposra a hasunkat!
A tavasz diétás kedvence: csőben sült brokkoli (videó)
Elronthatatlan csőben sült brokkoli, amit muszáj kipróbálni és megkóstolni. Nagyon finom egészséges húsmentes étel a mindennapokra.
Durva! Ezért jó, ha sokkal több epret eszel!
Ha eddig még nem voltunk rajongói ennek a pirosló finomságnak, akkor itt az ideje, hogy azzá váljunk! Nemcsak lédús, nyárias és isteni finom, de valóságos szuperélelmiszer is.
Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?

Ajánlataink