Kevesen vannak, akiknek az utóbbi több mint másfél évben nem fordult fel az életük. Igen, a COVID-19 világjárványról beszélünk, amit hiába találunk meg a hírek első oldalán már másfél éve (kisebb, elsősorban nyári kihagyásokkal), és hiába jön már ki a könyökünkön, máig is alapvetően befolyásolja sokunk mentális egészségét.

Szorongáscsökkentés kockázatok nélkül

A szorongás érzése több tízezer halott, egy megjósolhatatlan világjárvány, utazási és kijárási korlátozások és egy bizonytalan jövőkép mellett teljesen érthető. De ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne tenni ellene. Lássunk néhány példát.

1. CBD termékek

A CBD- más néven kannabisz olaj egyre elterjedtebb Magyarországon is. A mind itthon, mind Európában legális szer több mindenre használható, szorongáscsökkentésre is. Bár nem hallott még mindenki róla, ezt már Zacher Gábor 2015-ben is napjaink csodaszereként emlegette a híradóban. A szorongás csökkentése mellett a fájdalmat és a gyulladást is csökkentheti. Arra azonban érdemes figyelni, hogy megfelelő helyről szerezzük be a CBD termék(ek)et. Ilyen többek között a Cibdol webáruház, ahol CBD termékek széles választéka vásárolható meg.

2. Vissza az életbe

Sokan érezték, érezhették úgy az utóbbi több mint másfél évben, hogy elvesztették a kontrollt az életük felett. Ez szintén abszolút érhetőt: valami olyasmit kötelező a szánkra és orrunkra tenni, amit sosem tettünk? Nem léphetünk ki az utcára este? Nem találkozhatunk a barátainkkal? Nem léphetünk át egy országhatárt? Olyan oltást adassunk be magunknak, ami nem is létezett nemrég?

Akár teljesen egyetértettünk minden korlátozással, akár szkeptikusak voltunk valamelyikkel, egyértelműen más lett a döntéshozók (politikusok) szerepe az életünkben és könnyű volt azt érezni, hogy sokkal kevésbé irányítjuk az életünket.

Azonban az utóbbi hónapokban (többek között az oltásnak köszönhetően, reméljük, nem csak ideiglenesen) enyhült a járványügyi nyomás.

Ideje visszavenni az életünk irányítását:

– az ember társas, szociális lény: a valós, hús-vér, emberi interakciókra szüksége van mindnyájunknak. Ha az ismerőseink nem elég aktívak, hogy találkozókat szervezzenek, ezt nekünk kell megtennünk.

– Lehet, hogy az utóbbi időszakban a testmozgásra a kelleténél kevesebb idő és energiánk maradt: most érdemes újra nekikezdeni és legalább a 2019-es szintre visszajutni.

– Aktív relaxáció: ahelyett, hogy annyit mondunk valakinek (akár saját magunknak), hogy nyugi, nem kell annyit stresszelni, igyekezzünk valóban kikapcsoló tevékenységet végez(tet)ni. Ilyen lehet a kedvenc zenét hallgatva ledőlni az ágyra, kevesebb munkát vállalni, utazni (most, hogy lehetséges) és hasonlók.

– Digitális detox: érthető módon sokan a nap jelentős részében netes hírfolyamokon és közösségi médiumokon függtek. Hiszen bármelyik reggel kijöhetett egy új rendelet, hogy bezárnak (vagy éppen kinyitnak) a bölcsődék, az óvodák, az iskolák, a boltok (bizonyos korosztálynak, bizonyos időben), újabb kijárási tilalom indul vagy éppen végződik.

3. Más, egyszerű szerek, amik segíthetnek

A már említett CBD-olaj és más CBD termékek nem az egyetlenek, amik segíthetnek. Egy B komplex vitamin tabletta sokaknak segít, ahogy egy citrom- és orbáncfűből készült tea is nyugtató, szorongáscsökkentő hatású.

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Citromos-túrós álomtorta diétázóknak
Ebben az isteni finom sütiben alig van szénhidrát, biztosan nem hizlal, bátran ehetsz belõle több szeletet is!
Mézes fortélyok – Hámlasztás, pakolás és arctisztítás
A méz az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amely a szépségápolásban is hatékonyan alkalmazható. Használd a bőrápolásban minden nap, más természetes anyagokkal együtt.
Nagyon fontos a nőknek a vas! Mutatjuk, hogy pótold
A vas nagyon fontos szerepet játszik szervezetünk egészséges működésében. Segít oxigént juttatni a sejtjeinkhez, és ha nincs belőle elég, akkor viszonylag hamar jelentkeznek a tünetek.
7 ötlet a nyárra: így lesz dús és egészséges a hajad
Mire elindul a nyári szezon sokka egészségesebb lesz a hajad. Néhány dologra figyelj oda, és akár pár hónap alatt dúsabbá, szebbé varázsolhatod a hajkoronád. Mutatjuk az ötleteket!
Cukormentes álom: kóstold meg a málnát kókusszal
Villámgyorsan elkészítheted, cukor- és lisztmentes, viszont pokoli finom. A málna és a kókusz együtt tökéletes párost alkot, elrontani sem tudod, olyan egyszerű ez a recept.
Kondiveszély! – A 15 legidegesítőbb szokás az edzőteremben
Egy külföldi életmódmagazin az egyik közösségi portálon közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek a konditerembe járók szerint a legidegesítőbb edzőtermi szokások. Érdekes, de egyáltalán nem meglepő válaszok születtek. A mi kedvencünk például az, ha maguk után nem takarítanak a vendégek.
A legjobb tippek, hogy 70 évesen is fittek legyünk
Kíváncsi vagy, melyik életkorban, mit kellene teljesítened ahhoz, hogy még 70 évesen is egészséges legyél?
3 zseniális tavaszi diétás leves, ezzekből bátran ehetsz
Most már tényleg itt a jó idő, egyre több idényzöldséget lehet kapni a piacon és a boltokban is. Finom, könnyű és nem utolsósorban egészséges ételeket készíthetsz belőle.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.