A nyár a legjobb időszak arra, hogy mozduljon a család. A közös sport, de már egy könnyű túra is javítja a hangulatot, építi a csapatot és felejthetetlen emlék. A gyerekeknek ezerszer többet ér bármilyen játéknál. Félre a kifogásokkal, induljon az aktív nyár!

Családi activity

Igazán hosszúak a napok, az időjárás kegyes, tombol a nyári szünet, a kora estéket legjobb aktívan tölteni, ha nem is mindennap, legalább háromszor egy héten. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy ha az egész család kiruccan, az egy vagyonba kerül, kezdjük a legelemibb, otthon, a kertben vagy a parkban végezhető mozgásokkal. Ha mindennap 45 percet ugrabugrálunk a gyerekekkel, és egy sorozattal kevesebbet nézünk meg, akkor 1500 kalóriát is elégethetünk, ami egy okos diétával párosítva heti fél kiló fogyást fog jelenteni. De ha csak heti három alkalommal ugrabugrálunk, viszont a hétvégét aktívan töltjük, kirándulunk, vízpart mellett mozgunk, akkor a heti plusz kalóriaégetés már 3000-4000 kalória is lehet. És lássuk be, még nagyon messze vagyunk a végkimerüléstől.

A túlsúlyosak pedig tegyék le a gátlásaikat a strandolással vagy a kerékpározással kapcsolatban, és hozzák meg a döntést, hogy az egészséget és a jókedvet választják, az elégetett kalóriamennyiség egy 70 kilós ember 45 perces mozgására vonatkozik. Nagyobb súlynál egyre több lesz a kalóriafelhasználás, és persze az időtartam és az intenzitás fokozásával is.

Sport a strandon

A napozás jó dolog, de kár egész nap heverni, mert fáradtabbak leszünk, mintha mozogtunk volna. A gyerekekkel rengeteg strapás vízi játékot lehet játszani, ők bírni fogják a végtelenségig, nekünk épp elegendő lesz két-három félórás etap. Az egyikben vízifogócskázhatunk, a másikban rendezhetünk bójakerülő úszóversenyt, estefelé pedig merészkedjünk el a röplabdapályára, lesz, ami lesz. Még befizethetünk fél óra vízibiciklizést is, és garantáltan mindenki jól alszik este, és fél kiló
is lemegy, már ha elkerüljük a lángossütőt.

El otthonról, bringával

Egyre több a bringás család és a bringás közösség. Ha kezdők vagyunk a nagyobb túrázásban, akkor némi edzés után érdemes csatlakozni olyanokhoz, akik már rutinosak a nagyobb túrában, tudják, hol érdemes megállni, esetleg segítenek, ha defektet kapunk. Nagyon sok kerékpárút van ma már, az interneten mindegyikről találunk információkat. a hobbibicajosok úgy tartják, két nagy nyári kötelező van, a Balaton megkerülése és a Kékestető megmászása. az utóbbit ne a legnagyobb kánikulára időzítsük. De eleinte kezdjük kisebb túrákkal, esténként tekerjünk 45 percet kényelmes tempóban.

Ha már könnyedén megy, akkor növeljük a sebességet, döntögessük meg saját rekordjainkat. két hét múlva már belevághatunk 1-1,5 órás tekerésbe is. A kondink napról napra javul, pár hét után már tehetünk egy félnapos túrát, akkor már 40 km meg se kottyan.

Hegyek között, völgyek között

A nagy melegben az erdei túrázás kifejezetten üdítő lehet. a kisebb kirándulásokhoz is készüljünk fel kullancsriasztóval, a nagyobbaknál kötelező. Túrázni jó cipőben érdemes, ez a gyerekekre is vonatkozik, ne nyári szandálban vagy papucsban vágjunk neki az erdőnek. Itt is tartsuk a fokozatosság elvét, könnyebb túrákkal kezdjük, ha nem vagyunk minimálisan edzettek. A túrázást legjobb összekapcsolni várlátogatásokkal, így az interneten kalandozó gyerekeknek is lesz némi fogalmuk, hogyan éltek a történelmi időkben.

Az országos kéktúra útvonalára számos helyen csatlakozhatunk, még bélyegeket is gyűjthetünk a teljesítményünkről. a merészebb, kalandokat kedvelő családok eltölthetnek egy éjszakát akár turistaházban is. Persze a modern szórakozási formák is beköltöztek a természetbe, az erdőkbe, egyre több kalandpark várja a családokat, kiépített kötélpályákkal, több nehézségi fokozatban. Van olyan tóparti kalandpark is, ahol vizes játékok is vannak, ezekben egy napot gond nélkül eltölthetünk, de ez nem tartozik az olcsóbb szórakozások közé.

Erre figyelj a táplálkozásodban, ha állandó fáradtság gyötör
A sokoldalú, változatos étrend segít akkor is, ha úgy érzed, hogy hiába alszol eleget, mégis folyton fáradt vagy, valamint romlik a fizikai és a szellemi teljesítőképességed.
Oldódjanak a testi-lelki blokkok! Hogy működik a craniosacralis terápia?
A craniosacralis terápia jóvoltából sok ember megszabadult már a fülzúgástól, mozgásszervi problémáktól, emésztési zavaroktól vagy a tanulási nehézségektől.
Porckopás vagy porcleválás a térdben – Más kezelést igényelnek!
A térdfájdalom lassan, évek alatt vagy akár egy rossz mozdulat következményeképpen is kialakulhat. Dr. Páll Zoltán elmondja, mi a különbség a porcleválás és a porckopás kezelése között.
Így készül a tönkölylisztes muffin aszalt gyümölccsel
A hozzávalóinak köszönhetően igazán különleges ízű és egészséges, tápláló, energiát adó ez a sütemény.
Király Péter: „A motoros kabátom már alig bírtam felhúzni, így aztán leadtam 17 kilót”
Király Péter, az Éjjel-Nappal Budapest Gabija és a Konyhafőnök VIP 2018-as szériájának győztese az életmódváltásáról mesél.
A Kajla útlevelekkel ingyenesen utazhatnak a gyerekek az őszi szünetben is
A 2020-2021-es tanév elején minden magyarországi általános iskolába kiszállították az új Kajla útleveleket. A Kajla programmal számos kedvezményhez juthatnak az alsó tagozatos diákok.
Újrakezdés az edzésben: Így vágj bele egy hosszabb kihagyás után!
Ha hetek, hónapok teltek el sport nélkül, akkor fokozatosan kell ismét hozzászoktatni a testedet a terheléshez. Czanik Krisztián személyi edző ad néhány tippet az újrakezdéshez.
Fényben az erő – lézeres kezelések a szépség szolgálatában
Életünk számos területén találkozhatunk a lézerrel és élvezhetjük áldásos, segítő hatását. Utánajártunk, hogyan vethető be a bőr egészsége és a szépség megőrzése érdekében.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.