Télen nehezebben megy a mozgás. Csak a valóban elhivatottak éreznek még ekkor is elegendő erőt és lendületet ahhoz, hogy belevágjanak bármilyen edzésprogramba. Na de, nem is csodálkozunk. Amikor kinn hideg van, esik a hó vagy az eső, olyan korán sötétedik, hogy az ember már este hatkor ágyba bújna, sokkal vonzóbbnak tűnik a meleg a kanapé, mint a futópad.

Vissza az élvonalba! Motivációs tréning

Igen ám, de mi lesz az eredménye annak, ha engedünk a csábításnak és meleg takaróba burkolózva sorozatot nézünk – ne adja Isten csokit majszolva? bizony, mire kitavaszodik, jó néhány nem kívánt felesleges kilóval számolhatunk. Akkor pedig kapkodhatunk! Kerüljük el a nagyobb bajt és igyekezzünk elég kemények lenni ahhoz, hogy pár hónap múlva is beleférjünk a jelenlegi ruháinkba. Legalább.

Teendők:

1. Reformálja meg az edzésprogramját!

Ha eddig a szabadban futott vagy kerékpározott, akkor komoly változásokra lesz szüksége. Keressen a közelben egy szimpatikus edzőtermet és ismerkedjen meg a kardiogépekkel. De jó időszak ez arra is, hogy kipróbáljon eddig az ön számára ismeretlen, új edzésformákat. Télen, a hideg és a sötét miatt a zenés-táncos órák vannak a legjobb hatással a szervezetre. Zumbára fel!

2. Alakítsa át az étkezését!

Télen nehezebb friss, idényjellegű zöldséget és gyümölcsöt beszerezni, ennek ellenére tudatosan kell törekedni az egészséges táplálkozásra. Főzzön finom, színes zöldség-, illetve krémleveseket. Szerezzen be néhány fagyasztott zöldségkeveréket, amelyet megpárolhat egy-egy szelet finom, sovány hús mellé. Igyekezzen minél több receptet kipróbálni az idényjellegű termékekből. Ilyen az édesburgonya vagy a sütőtök. Étkezései között fogyasszon magféleségeket vagy ismerkedjen meg a gyümölcschipsekkel. A lényeg a színes és változatos étrend.

3. Szerezzen új motivációt!

Mivel a „jó lenne beleférni a fürdőruhába” mint motiváció most nem fog működni, más inspiráló gondolatra kell szert tenni. Gondoljon arra, hogy ha most elengedi magát, milyen nehéz lesz tavasszal elkezdeni diétázni. Készítsen egy listát arról, miért nem szabad utat engednie a felkívánkozó kilóknak.

  • Mert nehéz lesz tavasszal lefogyni.
  • Mert szorítani fogja a kedvenc farmerja.
  • Mert nagyobb ruhákat kell vásárolnia, ami nem csak drága, de lelombozó is.
  • Mert továbbra is tetszeni akar a férjének, aki pontosan tudja, mi rejlik a bő ruhák alatt.
  • Mert minden egyes pluszkiló árt az egészségének.

 

4. Kicsit nézzen vissza!

Mennyire volt nehéz lefogyni? Mennyire volt nehéz elérnie a jelenlegi formáját? Megérné mindezt eldobni néhány, lustálkodással töltött hétért, hónapért cserébe? Ugye, hogy nem? Olyan hosszú utat megtett. Valójában semmi más dolga nincs, mint hogy nem tér le a helyes útról. Egy kis hóesés meg némi hideg csak nem tántorítja el?

5. Gardróbtúra!

Azzal, hogy előkerülnek a bő, vastag téli pulóverek, sok nő sóhajt fel megkönnyebbülten. Ezek a bő pulcsik eltakarják azt a néhány felesleges kilót, nincs min aggodalmaskodni. De van! Ezek a darabok túlságosan is szabad teret hagynak a felesleges kilóknak. Legyen legalább egy etalon nadrágja vagy szoknyája, amely az ideális alakjához, súlyához illeszkedik. Egy darab, ami pont most mutat a legjobban önön. Hetente legalább egyszer bújjon bele ebbe az ominózus darabba.
Azonnal érezni fogja, ha szorít vagy ha túl szűk, ha nehezen éri el a gomb a gomblyukat. Ekkor ne tegye félre a ruhadarabot, mondván, majd belefogy tavasszal. Inkább hagyja szem előtt, hogy emlékeztesse, miért is nem ehet a megengedettnél többet vacsorára.

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.