Ahhoz, hogy igazán élvezni tudd a meleget és a fényt, elengedhetetlen a megújulás. Nem kell nagy dolgokra gondolni: egy kis változtatás a hétköznapokban már segít, hogy újra kiegyensúlyozott és vidám legyél.

5 tipp a tavaszi megújulásért

1. Tegyél rendet maga körül

A jó idő beköszöntével ideje átnézni a szekrényeket és alkalmazni a jól bevált szabályt: mindent dobj ki, amit legalább két éve nem használtál. Ha a használati tárgyak, ruhák jó állapotban vannak, ajándékozd őket jótékonysági szervezetnek, amelyek eljuttatják a rászorulóknak. A konyhaszekrényt se hagyd ki: válogasd át a felhalmozott tartós élelmiszereket, nézd át, mikor jár le a szavatossági idejük. Ugyanígy tegyél rendet a gyógyszeresszekrényben is. A lejárt gyógyszereket ne a szemétbe dobd, hanem vidd a legközelebbi patikába.

2. Engedd el a múltat

Gondolkodj pozitívan! A sértések, bántások, a sok negatív gondolat egész nap kísérti az embereket. Találj módot arra, hogy – akár munka közben is – kikapcsolódj. Ülj le egy kávé mellé, lélegezz be az aromás illatot. Ez segít, hogy kicsit „kikapcsolj”.

3. Figyelj önmagadra

Mindenkinek, még a legelfoglaltabb üzletasszonyoknak, a legodaadóbb feleségeknek és anyukáknak is szükségük van szabadidőre, amikor csak magukkal foglalkozhatnak. Lehet, hogy ezek a nyugodt pillanatok még a család ébredése előtt vannak – hidd el, érdemes ilyenkor kicsit korábban kelni. A spirituális gyakorlatok, a jóga, a meditáció könnyen megtanulhatóak és szinte bárhol alkalmazhatók.

4. Kezdj valami újat, szokatlant

Biztosan neked is van titkos listád arról, mit szeretnél megtenni az életben. Válassz egyet, amire mindig is sajnáltad az időt vagy a pénzt, és vágj bele élet egyik szokatlan kalandjába! Gondolj az egészségedre: mérd fel, hogyan táplálkozol, mennyit mozogsz, milyen géneket örököltél, mennyire uralja a stressz az életedet. Fedezd fel a kreativitást, és tanulj meg valamilyen hangszeren játszani, táncolni vagy iratkozz be nyelvtanfolyamra.

5. Tölts több időt a szabadban

Ahhoz, hogy a szervezet ellenálló képessége megfelelő legyen, naponta legalább fél órát kell a szabadban tölteni télen is. Tavasszal, nyáron persze ennél lényegesen többre van szüksége a szervezetnek. A szabad levegőn történő mozgás hatására a tüdő légcseréje fokozódik, a vérkeringés felgyorsul. Ha csak naponta egy órát sétálsz, már sokat tettél az egészségéért. A séta ugyanis a legjobb módja annak, hogy fitt maradj, miközben a gondolataid is rendeződnek.

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.