Oldal kiválasztása
Magán hordozza Kim Kardashian, Beyoncé, a legszebbre retusált sztárok, a kolléganő, a szomszédasszony és persze mi magunk is. A nők 95 százaléka küzd a narancsbőrrel. A helyzet az idő múlásával romlik, az ülőmunkát végző nők nagy része pedig folyamatosan küzd a problémával. Nem esélytelen azonban a küzdelem, bikiniszezon előtt még van egy kis időnk felvenni a harcot a narancsbőrrel.

Örök ellenfél: a narancsbőr

Leggyakrabban a has, a csípő, a comb és a fenék környékét csúfítja el ez a bőrhiba, amelynek kialakulásáért a cukor a felelős. Zsír formájában raktározódik el a bőr sejtjeiben, az pedig felhalmozódik a kötőszövetekben. Ezek a sejtek megduzzadnak, kitüremkednek, a kötőszövet elveszti rugalmasságát, a bőr egyenetlenné, „buckássá” válik. Nem csak a helytelen táplálkozás, de a mozgáshiány is felelős lehet a narancsbőr kialakulásáért, de persze hormonális, genetikai okai is lehetnek annak, hogy kinél alakul ki nagyobb mennyiségben a cellulit.

A bőr alatti zsírréteg a test teljes területén egyenetlenül oszlik el. A karunkon vagy a lábfejünkön például kevés található belőle, csípő- és combtájékon pedig annál több (különösen igaz ez a női szervezetre), itt koncentrálódik a testzsír. Ha túl kevés az izomzat és túl sok a zsír, az a bőrünkön is látszik: nem feszül meg az izmon, hanem egyenetlenné válik a vastag zsírrétegen. Ez persze egyáltalán nem vonzó látvány, és a kor előrehaladtával egyre többet kell tennünk ellene.

A fogyókúra nem elég

Sajnos nem bombabiztos módszer, ha erősen koplalni kezdünk: lehet, hogy a zsírréteg nagysága csökken, ám az izomzat ettől még nem erősödik, sőt izomveszteséghez is vezethet. Ráadásul a hirtelen súlyveszteséggel a bőr megereszkedik.

Három szakasz

A csúnya narancsbőrös elváltozás persze nem egyik pillanatról a másikra alakul ki. Vannak intő jelek, amelyekre, ha figyelünk, könnyebben felvehetjük a harcot a bőrproblémával. A kezdeti stádiumban ugyanis még alig észrevehető a narancsbőr, csak, ha össze- vagy széthúzzuk a bőrt, akkor látszanak egészen közelről az apró egyenetlenségek. Előrehaladott állapotban álló helyzetben még nem látszik, de fekvés vagy ülés közben már jól kivehető a cellulit. Később pedig már nem segít a feszes állás sem, mindig látszanak a bőrt elcsúfító egyenetlenségek.

Mi a felelős?

Természetesen a mozgásszegény életmód nagyban hozzájárul a narancsbőr kialakulásához. Az állandó üldögélés (egyes vélemények szerint az ülés az új rák), az egész napos robotolás az íróasztal mellett, a stresszes életmód, a dohányzás, az alkoholfogyasztás, a cukorban és gyorsan felszívódó szénhidrátokban gazdag étrend egyenes út a narancsbőr kialakulásához. A középkorú nők esetében a folyamatot gyorsítja az elerőtlenedés, az izomvesztés gyorsulása.

Tény, hogy felnőtt éveinkben ez egyre nagyobb problémát okoz; kevesen tudják, hogy egy átlagos nő 20 és 30 éves kora között teljes izomtömegéből 2,5 kilót veszít. És ez tovább folytatódik 30-40 éves kor fölött, a klimax éveiben ez az izomcsökkenés pedig megduplázódik. Érdemes azonban „törődni” az izmainkkal, hiszen minél több az aktív izomszövet a szervezetünkben, annál gyorsabb az anyagcserénk, és annál több kalóriát égetünk el edzés közben.

Hol az ellenszer?

Mivel a nők nagy részét érinti ez a probléma, nem meglepő, hogy millió és millió kozmetikai cég kínál „segítséget” rá. A narancsbőr kezelésére egész iparág épült, krémek, kenőcsök, különböző hagyományosnak mondható és bizarr kezelések formájában. Az a közös bennük, hogy mind megoldást ígérnek, méghozzá nagyon rövid időn belül. Mi pedig megveszünk majdnem mindent, bízva a csodában. Ezek a szerek természetesen nem hatástalanok, ám önmagukban csodára mégsem képesek. Sajnos nincs mese, a harcot egyedül kell megvívnunk: sok mozgással és persze egészséges táplálkozással.

Mozgás

A fogyást legjobban a kardio edzésformák gyorsítják fel, a cellulit eltüntetéséhez azonban érdemes súlyzókat venni a kezünkbe. A cél a fitt és rugalmas izomzat fel- vagy újraépítése. Persze a futást se hanyagoljuk el, egy apró trükkel még hatékonyabbá tehetjük: egyre több helyen találni speciális, testhez simuló, a véráramlást fokozó nadrágot, amelyben gyorsíthatjuk a narancsbőr eltűnésének – sokszor borzasztó lassúnak tűnő – folyamatát.

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Fogyjon 4 hónap alatt 8-10 kilót!
A villámdiéták csak azt eredményezik, hogy az első kiadósabb vacsora után sírva fakadunk a mérleg számlapját látva. Egy stabil, négy hónapon át tartó, éhezésmentes kúrával viszont könnyedén elérhetjük a kívánt testsúlyt, és minden bizonnyal stabilizálhatjuk is.
Életveszélyes: Szikláról lógva fotózkodik a szerelmespár
Mennyit ér meg egy tökéletes fotó? Néhány influenszernek bármit, akár az életüket is kockáztatják. Ahogyan ez a pár is.
Bullying - Hogyan kezeljük az iskolai zaklatást?
Bullying, azaz a bántalmazás, zaklatás. Hol a határ az ugratás és bullying közt, és mit tehetünk, ha úgy érezzük, bántanak minket?
60 kilót fogytak összesen az Ázsia Expressz versenyzői
Rohannak, kiabálnak, stoppolnak. Van, hogy egy udvaron alszanak, s vacsorát sem kapnak. Az Ázsia Expressz szereplői nem luxusutazásra mentek, és a kalandnak hála összesen 60 kilótól szabadultak meg.
Édes teher – Gyakorlatok kismamáknak
A mozgásnak számos pozitív hatása ismeretes a számunkra, a kismamák viszont csak panaszmentes esetben, bizonyos szabályok betartása és szigorú orvosi felügyelet mellett végezhetnek sporttevékenységet.
Az olimpikontól a sportmániásig – Mit sportolnak korunk hercegnői?
Ezek a hercegnők és hercegnék bizony nem félnek a testmozgástól! Van köztük olimpikon, de olyan is, akinek számos csonttörés sem szegte kedvét a küzdősporttól!
Tényleg hasznos? Mindent a mono-diétáról!
Követni ugyan egyszerű a mono-diétát, de a segítségével elért súlyvesztést, már annál nehezebb megtartani.
6 egészséges recept szilvával, szőlővel
Mennyire kell óvatosnak lenni a szilvával, és a szőlővel? Íme néhány tuti recept, ami nem okoz majd gondot.
A vashiány és a vérszegénység 13 jele 
Ha különösebb ok nélkül állandóan kimerült és fáradt, érdemes vashiányra gyanakodni. A felnőtt lakosság zömét, különösen a nőket érinti ez a gond
Fehérjeturmix, ahogyan Arnold Schwarzenegger csinálja - videó
Tulajdonképpen Arnold Schwarzenegger egy 9 perces videóban, mindent elárul, ami a sikeres életmódváltáshoz kell. Megmutatja, hogy milyen fehérjeturmixot iszik, megnézhetjük, hogy mi van a hűtőjében, ahogyan arról is beszél, hogy szerinte hogyan tudjuk erősíteni az immunrendszerünket.
Építsünk kapcsolatot a testünkkel
Ahhoz, hogy újraépítsük a testünkkel való kapcsolatot – ami gyermekkorunkban még ösztönösen megvolt –, a tudatos és szeretetteli hozzáálláson kívül szükségünk lesz némi kíváncsiságra, játékosságra, s legfőképpen egy jó adag bátorságra.
Inspirálja magát az edzésre Liptai Claudia Instájával
A jövő 50 élelmiszere: a kaktusztól a gyökérzöldségekig
Összeállították annak az 50 tápláló élelmiszernek a listáját, amelyek fogyasztása az emberi szervezet, termesztése pedig a bolygónk számára volna kedvezőbb a jelenleg szinte egyeduralkodó alapanyagokhoz képest.
4 étel, amit jobb, ha nem eszik meg a gyermek! Ezeket adja neki helyette!
Mit ehetnek a gyerekek, és mi az, amit jobb kiiktatni az étrendjükből? Mindenre van egészségesebb megoldás!
Alternatív megoldások egészséges pizzához - 5 tuti recept
Pizzát rendelni? Ugyan! Otthon is szuperfinom és egészséges pizzákat készíthetünk. Ha nincs kedvünk bajlódni a tészta készítésével, a legtöbb nagyobb szupermarketben beszerezhetünk kész, fagyasztott, teljes kiőrlésű terméket – csak meg kell pakolni jobbnál jobb feltétekkel.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.