Ma már nem kell feltétlenül órákig a napon izzadni vagy szoláriumba járni, hogy úgy nézzünk ki, mint aki most jött vissza a tengerpartról!

Önbarnítás profin: Mit? Hogyan? Hányszor?

Egyre népszerűbbek az önbarnító termékek: a használatukkal elkerülhetjük az UV sugárzás káros hatásait, ezenfelül a bőr egyes részeinek pigmentkülönbségeit is mérsékelhetjük.

Nem mindegy, milyen készítményt választunk!

A termékben két összetevőt érdemes keresni: a dihidroxiacetont (DHA) és az erit­ru­lózt. Ha legalább az egyiket tartalmazza a készítmény, akkor beszélhetünk valódi önbarnítóról. Ha a termékösszetétel végén csak és egy szám­sor (Co­lor Index) szerepel, az azt jelenti, hogy a készítmény csak színezi a bőrt, de valójában nem barnítja. Ez olyan szempontból problémás, hogy, mint egy alapozó, hamar lekopik a szín, és összefoghatja a fehérneműt is

– részletezte dr. Kelen Ákos szakgyógyszerész.

Mire kell ügyelni?

Az otthoni önbarnítás vonzó ötletnek tűnik, de nem árt alaposan felkészülni, mielőtt belevágunk.

– Bőrradírozás után, epilált vagy borotvált testfelületen egyenletesen kell eloszlatni az önbarnító készítményt, odafigyelve, hogy a hajlatokban ki legyen feszítve a bőr. Az arcnál érdemes a hajtövek alá is kenni az önbarnítóból, az egyenletes hatás érdekében. Miután felvittük a terméket, a kezet nagyon alaposan meg kell mosni, nehogy a körmök alatt is besötétedjen a bőr. Nagyjából 3-5 óra alatt játszódik le az a természetes biokémiai folyamat, ami a barnaságot eredményezi, és 3-5 naponta érdemes újra alkalmazni a készítményt, hogy fenntartsuk a kívánt színt – árulta el dr. Kelen, majd az önbarnítással kapcsolatos tévhitekre is kitért. – Mivel a készítmény használata után ténylegesen úgy néz ki a bőr, mintha napbarnított lenne, gyakran hiszik, hogy az így kapott szín UV-védelmet ad, azonban ez nem igaz, könnyen le lehet égni. Az is gyakori tévhit, hogy a termék bőrre történő felvitelét követően rögtön látszik az eredmény; valójában a tényleges önbarnítók esetében el kell telnie pár órának, hogy kialakuljon a kívánt bőrszín.

Ami nagyon fontos: ha tehetjük, válasszunk tartósítószer- és színező­anyag-­mentes terméket.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ez lesz a kedvenc diétás, nyári sütid: barackos ropogós
Ezt a diétás édességet pillanatok alatt elkészítheted, hidegen és melegen is isteni. 
Ezért nem mindegy, hogyan pótlod a magnéziumot
A magnézium a szervezet számos folyamatában fontos szerepet játszik, beleértve a vérnyomás és a vércukorszint szabályozását, az energiatermelést és a csontok optimális egészségének megőrzését.
Időnként nem árt egy kis takarítás: használd a turmixok erejét
Ilyenkor tavasszal érdemes kihasználni a rengeteg friss zöldség és gyümölcs gyógyító erejét. Igyunk minden nap turmixokat!
Ínhüvelygyulladás: Hogyan szüntethető meg a fájdalom és előzhető meg a visszatérése?
Az ínhüvelygyulladás (tenosynovitis) világszerte emberek millióit érintő fájdalmas és hátráltató mozgásszervi betegség, ami a test különböző részein jelentkezhet. Leggyakrabban a csuklók, az ujjak inai, valamint az Achilles-ín érintett.
Nemcsak fogyni segít az eper! Érdemes többet enni belőle
Amellett, hogy finom, a diétát is támogatja, úgyhogy a szezonban megéri sokat fogyasztani belőle, mégpedig a következőképpen.
A legjobb tippek, hogy nyárra tökéletes formában légy
Kedvetlennek és állandóan kimerültnek érzed magad? Lehet, hogy te sem tudod leküzdeni a hosszú téli hónapok után jelentkező tavaszi fáradtságot.
Íme a legdurvább okok, amiért nem tudsz lefogyni
Salátát eszel salátával, megvonod magadtól a finom falatokat, még némi sportra is ráveszed magad, a mérleg mégsem mozdul. Vagy ha igen, akkor is csak felfelé. Mit csinálhatsz rosszul? El sem hiszed, milyen apróságokon múlhat a fogyókúra sikere.
Bazsalikom, a fűszerek királya
A bazsalikom egyike a legkedveltebb és legnagyobb becsben tartott fűszernövényeknek, ami nem is csoda, mert aromája egyedülálló és nagyon különleges növény. Sokszor emlegetik együtt a rozmaringgal: „a bazsalikom a fűszerek királya”, a „rozmaring a fűszerek királynője”.

Ajánlataink