A hosszú, sötét esték és a szürke idő bizony sokunk idegeit megtépázzák. De nem kell karba tett kézzel várnod, hogy rád telepedjen a depresszió, és megbetegítsen a levertség, és hízni kezdj. Próbálj ki néhány egyszerű házi gyógymódot.

11 remek ötlet a téli depresszió leküzdésére

A levertség legjellemzőbb tünetei:

Megnövekedett étvágy, csokoládé és szénhidrát nassolás, nappali fáradtság és aluszékonyság. ingerlékenység. De jelentkezhet fejfájás, és gyomor és bélrendszeri panasz is.

11 ÖTLET LEVERTSÉG ELLEN

 

  1. Figyelj arra, hogy elég zöldséget és gyümölcsöt egyél. Fogyassz viszont kevesebb cukrot. A keserűcsokoládé az egyetlen megengedett nasi, hisz ez bizonyítottan növeli az endorfin szintet.

  2. A friss tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla hetente egyszer kiváló választás a szezonális depresszió ellen, hiszen az agy megfelelő működéséhez szükséges omega-3 zsírsavat tartalmazzák.

  3. A komor hangulat megszüntetésében segít, ha B6-vitaminban gazdag ételeket eszünk. Ez a vitamin olyan enzimek termelődésében játszik szerepet, amelyek részt vesznek a boldogságért felelős vegyületek, a dopamin, illetve szerotonin anyagcseréjében. Kiváló természetes B6-vitamin-forrás a burgonya, a zöldborsó és a banán.

  4. Keresd mások társaságát, hívj vendégeket, járj barátokkal moziba, színházba. Válassz olyan darabokat, amik megnevettetnek.

  5. Keress ilyenkor is a sportolási lehetőségeket. Ne csak a tévé előtt heveréssz.

  6. Ha csak teheted, induljunk hosszú sétákra, főleg a délelőtti órákban. Szervezz barátokkal, családoddal hétvégi kirándulásokat, hogy feltöltődj.

  7. Télen se szürkülj be, hordj színes ruhákat, kiegészítőket.

  8. Az orbáncfű tea természetes antidepresszáns, a mezei katáng gyökér, a csalán, a cickafark, a zsurló, a citromfű és a levendula pedig nyugtató, kedélyállapot javító hatású.

  9. Szerezz be élénk színű lakberendezési tárgyakat, a legjobb a sárga, narancssárga, melynek már a látványa is melegít. De feldobhatod a lakást illatos gyertyákkal, aromaterápiás lámpával és olajokkal is. Kitűnő hangulatjavító a bazsalikom, a bergamott, a geránium, az ilang-ilang, a jázmin, a narancsvirág, a rózsa és a zsálya illata is.

  10. A hiányzó napfény miatt a D-vitamin szükségleted megnő. Pusztán táplálkozással ezt nehéz pótolni, így szedj inkább táplálék-kiegészítőt.

  11. A szauna, a masszázs, a zenehallgatás, a tánc jó ellenszere lehet a rád nehezedő sötét hangulatnak. Kényeztesd magad tudatosan!

Hozzászólások

Miért aludj többet?
Egy egészséges felnőttnek napi 7-9 óra alvásra van szüksége, ezzel szemben átlagosan 6 óra 40 percet alszunk a hétköznapokon, míg hétvégén átlagosan 7 órát. Ez meglehetősen kevés. A gyerekeknek – életkoruktól függően – ennél is több alvásidőre van szükségük, ők 11-18 órát is átszundíthatnak a napi 24 órából. Megfelelő alvásmennyiséggel boldogabbak, kipihentebbek, testileg, lelkileg erősebbek lehetünk – és a felesleges kilók is gyorsabban lemennek. 
Hihetetlen erősítő gyakorlat, te meg tudod csinálni?
Mintha a fizika összes törvényével menne szembe ez az edzés, mely lényegében az egész testet megdolgoztatja! Gyilkos! Rengeteg videót találhatsz róla a neten, de te vajon meg tudod csinálni?
Amikor agyunkra megy a diéta (szó szerint)!
Tévedés azt gondolni, hogy a szellemi hanyatlás csak a nagyszüleinket veszélyezteti. Az apró feledékenységek, a „jaj, nem jut eszembe” állapot már a harmincas éveink közepétől is jelentkezhet. De megfelelő táplálkozással és mozgással sokat tehetünk azért, hogy szellemileg is frissek maradjunk minden életkorba.
3 zseniális karfiolrecept, ha diétázol
Elképesztő lehetőségeket rejt a karfiol! Ez az egyszerű zöldség hihetetlenül sokféleképpen elkészíthető! Rosttartalma magas, szénhidrát viszont szinte nincs benne, így az egyik legjobb választás fogyókúrához!
Mit egyél, ha szeretnél több C-vitamint?
A C vitamin fokozza immunrendszerünk működését, ennek köszönhetően lerövidíti a meghűléses megbetegedések hosszát és enyhíti a tüneteket. Azonban a náthán kívül még számos esetben fejti ki jótékony hatását.
Milyen izzadásgátlót vigyek az edzőterembe?
Az aktív életmód megfelelő higiéniát is követel. Nem mindegy, milyen kozmetikumokat használunk a tisztálkodás és az izzadság elleni védelem során. A MAKEUP webáruház szakértői összeállítottak egy listát a legjobb izzadásgátló dezodoroktól, amelyek hatékony védelmet nyújtanak edzés során is:
Éhgyomorra kávét? Tilos vagy lehet? Itt az igazság!
Akad, aki addig semmihez nem kezd hozzá, amíg meg nem itta az első kávéját éhgyomorra. A kérdés csak az, hogy vajon ez egy egészségtelen szokás, amiről mihamarabb le kellene szokni, vagy nyugodtan megtehetjük?
Egy jó módszer, hogy 40 év felett is leolvadjon a hasi zsír
A kor előrehaladtával a súlyfeleslegtől egyre nehezebb megszabadulni. Különösen a has tájékán
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.