A megfelelő szájhigiéné kéz a kézben jár az egészséges szájjal és fogakkal, sőt, testünk egészének állapotát is befolyásolja. A rossz szájhigiénia hatásai a fogszuvasodástól a fogíny- és fogágygyulladásig és legrosszabb esetben a fogak elvesztéséig terjednek. Szerencsére a megfelelő szájápolás, beleértve a fogak helyes és rendszeres tisztítását, megelőzheti a legtöbb ilyen problémát, és már egészen apró változtatásokkal is javíthatjuk fogaink egészségét. Nézzük, mit tehetünk, hogy elkerüljük az egyik leggyakoribb népbetegséget, a fogszuvasodást.

Szájápolási kisokos: Hogyan előzhető meg a fogszuvasodás?

Megfelelő fogtisztítás

A fogszuvasodás korai jelei közé tartozik a harapáskor fellépő fájdalom, valamint a fogak érzékenysége vagy fájdalma. Ha az elfogyasztott ételekben és italokban lévő szénhidrátok nem tisztulnak ki rendszeresen a fogakból, akkor táptalajt biztosítanak a fogszuvasodást okozó baktériumoknak. Ezek a baktériumok evés után 20 percen belül elkezdhetnek lepedéket képezni a fogakon, ezért, ha gyakran falatozgat, érdemes a fogait is gyakrabban tisztítania, mint naponta kétszer.

Képek forrása: Oral-B

Használjon elektromos fogkefét!

Az elektromos fogkefék bizonyítottan hatékonyabban távolítják el a lepedéket a fogakról és fogínyről. Kétféle technológia közül választhatunk: szónikus vagy mágneses elektromos fogkefe. A mágneses technológiát a P&G ú jOral-B iOTM fogkeféi használják, és a mikrorezgéseknek valamint a kerek fogkefefej rezgő-forgó mozgásának köszönhetően ezek az elektromos fogkefék akár 48 százalékkal több lepedéket képes eltávolítani, mint egy szónikus fogkefe.

A fogkefén túl…

A megfelelő fogmosás mellett használjon rendszeresen fogselymet, szájöblítőt, és ha teheti, évente egyszer keresse fel fogorvosát, hogy időben észleljen minden problémát, mielőtt azok súlyossá válnának. Mindezek mellett nem árt, ha bizonyos életmódbeli szokásain is változtat, amelyek elősegíthetik fogainak tisztántartását és szájüregének egészségét. A megfelelő táplálkozás fontos szerepet játszik a fogak, az íny és a száj egészségében és tisztaságában.

Táplálkozási tippek

  • Kevesebb szénsavas üdítő, kávé és alkohol!

Ezek az italok nemcsak a fogak elszíneződését okozhatják, de magas foszforszintjük kimerítheti a szervezet kalciumszintjét.

  • Több csapvíz!

Ha a palackozott ásványvíz a fő ivóvízforrás, hiányt szenvedhet a csapvízben található fluoridban, amelynek bomlás-megelőző előnyei vannak.

  • Figyeljen az étrendjére!

Népszerűségük ellenére az alacsony szénhidráttartalmú diéták rossz leheletet okozhatnak. A kiegyensúlyozott, fogászatilag is egészséges táplálkozás továbbá segíthet csökkenteni a fogszuvasodást.

  • Növelje a kalciumbevitelt!

Már 20 éves koruk után a férfiak és a nők egyaránt több csonttömeget veszítenek, mint amennyi kifejlődik, ezért fontos az elvesztett kalcium helyreállítása napi pótlással, valamint magas kalciumtartalmú gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával. Ezek az ételek a sav felhalmozódását is segítenek csökkenteni a nyálban.

  • Fontos a vitaminbevitel!

Szedjen naponta C- és D-vitamint, mert ezek a vitaminok elősegítik az egészséges szájban található ásványi anyagok, például a kalcium és a foszfor felszívódását, amelyek támogatják a csont- és ínyszövetet, és egészségesen tartják azt.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.