Ismerős érzés? Nőként biztosan, hiszen a legújabb felmérések szerint a gyengébbik nem többet stresszel, mint a férfiak. A stressz táplálkozási és alvászavarokat okozhat, tönkreteheti a társas kapcsolatokat és hajlamosíthat különböző betegségek kialakulására. Eljött az idő, hogy változtasson

Segítség szétestem!

A nők – talán nem meglepő módon – leggyakrabban két dolog miatt stresszelnek: a háztartásukban uralkodó állapotok és a családi viszonyok (párkapcsolat és a gyerekneveléssel kapcsolatos problémák) miatt. Az előbbi azért komoly baj, mert éppen az a hely a stresszforrás, amelynek a nyugalmat és a regenerálódást kellene biztosítania. Hogy ez miért alakul így? A magyarázat egyszerű: általában az esti időszak az, amikor a test kortizolszintje lecsökken, felkészítve a szervezetet a pihenésre – legalábbis egy ideális világban. A valóságban azonban a legtöbb nő a kora esti órákban érkezik haza a munkából, hadakozik a gyerekekkel és döbben rá, hogy megint egy csatatér maradt a reggeli rohanás után. Ilyenkor egyszerűen nem tudnak lazítani, a gondolataik csak e körül forognak. Ez a kapcsolatokra is hatással van, hiszen a férfiak agya nem ugyanúgy reagál a rendetlenségre, mint a nőké, azaz őket nem hozza lázba egy kaotikus nappali vagy konyha látványa. Nézzük, mit tehet a stressz csökkentésére.

MOZOGJON!

A nőknek receptre kellene felírni a mozgást – állítják a szakemberek. Különösen a jóga megfelelő a stresszoldásra. Egyrészt a különféle pózok rendszeres gyakorlásának köszönhetően a test hajlékonyabbá, rugalmasabbá, erősebbé válik, másrészt a jóga fontos része a meditáció és a légzés is, amely segít az elcsendesedésben, a szorongás csökkentésében.

GONDOLJA ÁT A RENDRAKÁST!

El kell fogadni, hogy az otthona nem mindig Instára való tökéletes képet mutat. Nézzen körbe, és készítsen haditervet gondolatban! A legtöbben rossz döntést hoznak és a nappaliban kezdenek el pakolni, holott nagy valószínűséggel az a család bázisa, így ott teljesen feleslegesen dolgozik. Mivel a főzés, vacsorakészítés „kötelező”, így érdemes a konyhával kezdeni, majd áttérni a hálószobára.
A ház összes helyisége közül ugyanis ez a legfontosabb, az oázis, ahol egy fárasztó nap után nyugovóra tér. Úgy biztosan nem fog pihenni, ha a sarokba halmozott vasalatlan ruhákat bámulja lefekvéskor…

KÉRJEN SEGÍTSÉGET!

Manapság a gyerekek sokkal kevesebbet segítenek a házimunkában, mint régen. Egy 2014-es felmérés szerint a megkérdezett szülők 82 százaléka mondta, hogy gyerekkorában rendszeresen segített a szüleinek, de mindössze 28 százalékuk adott gyakran feladatot saját gyermekének. Ez elkeserítő adat, mivel a gyerekek a ház körüli teendők elvégzésével határozottabbá válnak, értékesebbnek érzik magukat, megnő az önbecsülésük és az önbizalmuk. Az is ismert, hogy a lányok kétszer annyi időt töltenek takarítással és főzéssel, mint a fiúk, eszerint újabb generáció nő fel úgy, hogy a házimunka marad az elsődleges stresszforrás az életükben.

A CIKK FOLYTATÁSÁT MEGTALÁLJA A JANUÁRI DIÉTA ÉS FITNESZ MAGAZINBAN!

Diéta és Fitnesz január

Hozzászólások

Erő és mobilitás: a török felállás egy igazi jolly joker gyakorlat!
A TGU (Turkish Get Up), azaz török felállás egyszerre fejleszti a mobilitást, a stabilitást, az erőt és a mozgáskoordinációt. Ismerd meg részletesen a gyakorlat kivitelezési módját, valamint az előnyeit!
Víz vagy izotóniás ital – Melyiket fogyaszd edzéshez?
Kezdő amatőr sportolók egyik legnagyobb dilemmája: vizet vagy izotóniás italt kellene inni edzés közben? Segítünk eligazodni az információtengerben!
A házi a legjobb: Hajdinás-magvas energiaszelet
Ha a bolti változatok megvásárlása helyett inkább szeretnéd otthon elkészíteni az energiaszeletet, akkor érdemes kipróbálnod ezt a receptet!
Hormonzavar is okozhatja a fokozott szőrnövekedést!
A fokozott szőrnövekedés miatti kellemetlenség sajnos csak átmenetileg orvosolható a szőrtelenítési eljárásokkal, ugyanis a probléma mögött hormonális okok állnak...
Mindennapi ítészek
Nap, mint nap megesik bárkivel, hogy az ítélkezés hibájába esik. Az emberek megítélnek másokat az éppen aktuális ruházatuk, félmondatuk, pillanatnyi viselkedésük alapján.
5 dolog, amit biztosan nem tudtál a PCOS-ről!
A PCOS-sel kapcsolatban Dr. Kelemen Csaba, szülész-nőgyógyász, endokrinológus pár fontos, de ritkán hangoztatott és kevésbé ismert tudnivalóra hívja fel a figyelmet.
Vidd magaddal a nyaralásra: 3+1 tuti sporteszköz
A rendszeresen sportolók tudják, hogy az üdülés alatt sem szabad megfeledkezni az edzésről, alakformálásról. Ehhez ajánlunk szuper eszközöket.
5 fogyókúrás vacsora, amivel nem kell sokat bíbelődni
Ha gyors és egyszerűen elkészíthető ételt szeretnél készíteni este, ami a fogyókúrádba is belefér, akkor próbáld ki az alábbi alakkímélő fogás bármelyikét!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.