A siker néha egészen apró dolgokon múlik. Miért van az, hogy elégedett az étrendjével, rendszeresen sportol, ám az eredmények mégsem jelentkeznek olyan gyorsan és feltűnően? Jó munkához idő kell, na meg némi ötlet. Adunk néhány tippet, amellyel hatékonyabbá teheti diétáját, kiegészítheti életmódját.

20 tipp és sokkal gyorsabban eltűnik a felesleg

1. Kezdje lendületesen kardioedzés-programját. Ha nem kocogással, hanem rögtön lendületes futással kezdi, és csak ezután lassul vissza, 5-10 százalékkal is több kalóriát égethet el, mintha fokozatosan növelné a tempót.

2. Igyon meg naponta két csésze feketekávét. Egy felmérés szerint napi két csésze a koffeines italból 16 százalékkal is gyorsíthatja az anyagcserét. Ez azonban csak akkor igaz, ha tejszín és cukor nélkül issza!

3. A pizzát fogyassza mozzarella sajttal, sok zöldséggel és paradicsomos alappal. Kerülje a húsos, ragus feltéteket és a pluszsajtot. Ha meg szeretne szabadulni némi zsírtól, minden egyes elfogyasztani kívánt szeletet szárítson fel papírszalvétával. Meglátja, mennyi felesleges zsír marad a szalvétán!

4. Kétnaponta egy pohár bor segít a szervezetnek feldolgozni a felesleges zsírt. Tanulmányok igazolták, hogy azok a nők, akik kétnaponta elfogyasztottak 1-1,5 deciliter száraz vörösbort, gyorsabban fogytak, mint azok, akik nélkülözték a vörös nedűt.

5. Ízesítse ételeit csípős paprikával. A paprikában lévő kapszaicin serkenti a zsírégetést, gyorsítja az anyagcserét. Ez persze nem azt jelenti, hogy korlátlanul ehet mindent, ha paprika kíséri. Fontos a bevitt kalóriák mennyisége és összetétele.

6. Fogyasszon több rostot! A teljes értékű gabonafélék, mint a barna rizs, a bulgur vagy a qunioa, segítik a szervezet tisztulását, serkentik a méregtelenítési folyamatokat, hatásukra gyorsabban távoznak a salakanyagok. Ennek azért van jelentősége, mert ha lassabban távoznak a salakanyagok, lassabb a fogyás is. A megfelelő rostfogyasztás akár 30 százalékkal is gyorsíthatja az anyagcserét.

7. Aludjon naponta legalább 8 órát! Egy felmérés szerint azok, akik naponta 8-8,5 órát alszanak, több kalóriát égetnek el, mint azok, akik beérik 5-6 órával. Az igazsághoz tartozik, hogy a felmérésben részt vett két csoport tagjai hasonló mennyiségű súlytól szabadultak meg, de akik többet aludtak, többet fogytak zsírból, míg a keveset alvók több izmot veszítettek.

8. Ne féljen a súlyzóktól! A kardioedzések mellett fontosak az izomépítő edzések is. A súlyzós edzések után ugyanis még 24 órán keresztül intenzív a zsírégetés, hiszen minél több az izom, annál több kalóriát éget el a szervezet. Egy súlyzós edzést követő 24 órában 100 extrakalóriát éget el a szervezet.

9. Tonhalból válassza az olajosat! Sokkal egészségesebb, mint a sós vízben áztatott tonhal. Az olajos tonhalnak az olaját felhasználhatja salátaöntetekhez, így nem kell más olajat hozzáadnia. A tonhal ráadásul nagyon jó ómega 3 zsírsavforrás, amely segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

10. Igyon hideg vizet! Egy német felmérés szerint, miután megivott egy pohár jeges vizet, az anyagcsere a következő tíz percre 30 százalékkal felgyorsul. Ennek az az oka, hogy a szervezet megpróbálja felmelegíteni a hideg vizet a test saját hőmérsékletére. Ugyanez igaz egy csésze forró teára is. Abban az esetben a testnek nem melegítenie, hanem hűtenie kell.

11. Igyon meg naponta legalább két csésze zöld teát! Egy felmérés szerint azok, akik megitták ezt az adagot, 1,5 kilóval többet fogytak 3 hónap alatt, mint azok, akik csupán gyógyteát ittak. Ennek magyarázata a zöld tea anyagcsere-gyorsító, zsírégetést fokozó hatásában rejtőzhet.

12. Mindennap egyen meg egy narancsot vagy egy grépfrútot! Ezeknek a gyümölcsöknek nagyon magas a C-vitamin-tartalmuk. Márpedig, ha valaki C-vitamin-hiányban szenved, a szervezete 25 százalékkal kevesebb zsírt képes elégetni, mint azok, akik rendszeresen megadják testüknek a napi minimum 500 mg C-vitamin-mennyiséget.

13. Fogyasszon természetes ételeket! Minél több természetes, tartósítószerektől és ízfokozóktól mentes ételt fogyaszt, annál jobb a szervezete anyagcseréje és annál gyorsabbak a tisztulási, méregtelenítési folyamatok. Ennek az az oka, hogy az adalékanyagok megkötik a vizet és a felesleges salakanyagot a szervezetben, így nem tud elég hatékonyan tisztulni.

14. Átlagosan a vegetáriánusoknak alacsonyabb a koleszterinszintjük és sokkal kevesebb telített zsírt fogyasztanak. Emellett több rostot, káliumot és antioxidánst tartalmazó ételt esznek, mint a húsevők. Nem kell teljesen lemondania a húsról. Csak tartson hetente legalább egy húsmentes napot.

15. Cukor helyett használjon fahéjat! Nemcsak azért, mert a fahéj pikáns aromája serkenti az anyagcserét, hanem azért is, mert remek alternatíva, ha ízesítésről van szó. Ráadásul napi egy mokkáskanálnyi fahéj erőteljesen csökkenti a vércukorszintet.

16. Egyen levest! Akár étkezések előtt egy csészével, akár egy tartalmasabb adagot főétkezésnek. A legjobb, ha hús- vagy zöldséglé-alaplevest választ. Ha nem tud lemondani a krémlevesekről, akkor joghurt vagy gluténmentes étkezési keményítő, esetleg főtt burgonya segítségével sűrítse, így rengeteg kalóriát megspórol.

17. Egyen naponta többször is sovány fehérjét! Sovány fehérje fogyasztása után a szervezet anyagcseréje sokkal gyorsabban működik, mint egy zsírosabb étel után. Fogyasszon naponta sovány húsokat, sovány tejtermékeket, tojást, halat vagy olajos magvakat.

18. A mártást, a salátaöntetet mindig külön kérje! Ne hagyja, hogy az étteremben a salátáját nyakon öntsék a dresszinggel. Ha külön kéri az öntetet és a mártást, ellenőrizni tudja az elfogyasztott kalóriamennyiséget. Ezek a finomságok ugyanis a legtöbbször tobzódnak a kalóriákban.

19. Soha ne fogyasszon napi 1200 kalóriánál kevesebbet! Ha ennél kevesebbet eszik, a szervezetét éhezésre kárhoztatja. Hiába indul meg villámgyorsan a fogyás, éppoly hirtelen meg is torpan. A szervezet raktározni kezd, és zsír helyett az izmokat kezdi leépíteni annak érdekében, hogy energiához jusson.

20. Uzsonnázzon! Az ebéd és a vacsora között szüksége lesz némi energiára! Délután 4-5 óra környékén kapjon be pár falat friss zöldséget vagy gyümölcsöt. Ez nem csak az éhségét csökkenti, de nem hagyja lelassulni a szervezet anyagcseréjét, ráadásul energiát biztosít az idegrendszernek a nap további részében.

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.