Ha engedünk minden csábításnak, és a kanapéra szögezzük magunkat az ünnepek alatt, akkor sokkoló eredményt fog mutatni alattunk a mérleg januárban. Ez azonban tényleg egyszerűen megelőzhető három apró lépéssel!

3 apró lépés, hogy ne hízzon karácsonykor

Lássuk be, hogy sokszor képesek vagyunk az egész decembert az ünnep jegyében végigenni. Pedig az ünnepi hangulathoz nem tartozik hozzá, hogy már december 10-én megegyünk egy rúd marcipános gyümölcskenyeret! Hangolódjon az ünnepekre a zenével, az illatokkal, az ajándékok keresgélésével és a dekoráció megalkotásával. Az ünnepi lakomákat szorítsa le a tényleges napokra (december 24,25,26, 31 és január 1.). Minden étkezés közben igyon meg legalább 2 nagy pohár vizet. Ne akarjon hat szelet sütit enni, ha kettő is elég. Ha 30 napon keresztül élvezi az ünnepi cukros, zsíros ételeket, akkor valóban jelentős túlsúllyal zárja a karácsonyt.

Tévedés, hogy csak az ételekre kell figyelni az ünnepek alatt. Az alkohol tele van kalóriával és szénhidráttal. Ha többet iszunk, hajlamosok vagyunk több szelet süteményt enni, több csirkecombba beleharapni. Legyen észnél, ha alkoholról van szó. A bort fröccsként igya, a különböző italokhoz adjon jeget, kerülje a tejszínes és szirupokkal készített koktélokat. Igyon sok vizet, szódát, vagy házi jeges teát (ne cukorral édesítse!). Egyen egészségesen, és igyon sok vizet, hogy lassítsa az alkohol felszívódását!

karácsony túlsúly

Fotó: shutterstock

Azért, mert karácsony van, ne ragadjon oda a kanapéra! A legtöbb edzőterem az ünnepek alatt is nyitva van, Iktasson be edzést, frissüljön fel a nagy zabálások között. Menjen úszni, szaunában, vegye rá a rokonokat, hogy szánkózzanak, vagy bringázzanak az ünnepek alatt is.

Ezeket már olvasta:



            
            

Hozzászólások

Citromos-túrós álomtorta diétázóknak
Ebben az isteni finom sütiben alig van szénhidrát, biztosan nem hizlal, bátran ehetsz belõle több szeletet is!
Mézes fortélyok – Hámlasztás, pakolás és arctisztítás
A méz az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amely a szépségápolásban is hatékonyan alkalmazható. Használd a bőrápolásban minden nap, más természetes anyagokkal együtt.
Nagyon fontos a nőknek a vas! Mutatjuk, hogy pótold
A vas nagyon fontos szerepet játszik szervezetünk egészséges működésében. Segít oxigént juttatni a sejtjeinkhez, és ha nincs belőle elég, akkor viszonylag hamar jelentkeznek a tünetek.
7 ötlet a nyárra: így lesz dús és egészséges a hajad
Mire elindul a nyári szezon sokka egészségesebb lesz a hajad. Néhány dologra figyelj oda, és akár pár hónap alatt dúsabbá, szebbé varázsolhatod a hajkoronád. Mutatjuk az ötleteket!
Cukormentes álom: kóstold meg a málnát kókusszal
Villámgyorsan elkészítheted, cukor- és lisztmentes, viszont pokoli finom. A málna és a kókusz együtt tökéletes párost alkot, elrontani sem tudod, olyan egyszerű ez a recept.
Kondiveszély! – A 15 legidegesítőbb szokás az edzőteremben
Egy külföldi életmódmagazin az egyik közösségi portálon közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek a konditerembe járók szerint a legidegesítőbb edzőtermi szokások. Érdekes, de egyáltalán nem meglepő válaszok születtek. A mi kedvencünk például az, ha maguk után nem takarítanak a vendégek.
A legjobb tippek, hogy 70 évesen is fittek legyünk
Kíváncsi vagy, melyik életkorban, mit kellene teljesítened ahhoz, hogy még 70 évesen is egészséges legyél?
3 zseniális tavaszi diétás leves, ezzekből bátran ehetsz
Most már tényleg itt a jó idő, egyre több idényzöldséget lehet kapni a piacon és a boltokban is. Finom, könnyű és nem utolsósorban egészséges ételeket készíthetsz belőle.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.