Természetes, hogy az étrendünk, a diétánk nem csak az úszógumink méretére, de a hangulatunkra és az egészségünkre is hatással van. Az is természetes, ha egy-egy új diéta elején kicsit furán érezzük magunkat. Az azonban már nem természetes, ha régóta rossz a közérzetünk vagy bizonyos negatív jelenségeket tapasztalunk magunkon bármiféle szervi elváltozás nélkül. Ha ilyen jeleket észlelünk, ideje változtatni az étrenden.

Ezek az egyértelmű jelek, hogy rossz diétát választottál

Folyamatos puffadás

Az állandó puffadás egyértelműen az étrend miatt alakul ki. Érdemes megfigyelni, milyen ételek fogyasztása után tapasztalod ezt a kellemetlen tünetet. Ha például egy nagy bögre kakaó vagy sajttál elpusztítása után, előfordulhat, hogy laktóz-intoleranciában szenvedsz. Ez az ételérzékenység sokak számára nem tűnik fel azonnal, hiszen a tünetek nem feltétlenül súlyosak, csak kellemetlenek. Érdemes kerülni a tejtermékek fogyasztását, illetve dietetikust felkeresni.

Székrekedés

Ha túl gyakran kínoznak emésztési gondok, lehetséges, hogy túl kevés rostban gazdag ételt fogyasztasz. A rostok segítenek az emésztőrendszer megfelelő működésében, ezért is kifejezetten fontos, hogy rostban gazdag ételeket egyél: az étrend tartalmazzon zabot, teljes kiőrlésű gabonát, babféléket, szilvát, almát, mandulát.

Állandó éhség

Ha állandóan elbukik a fogyási kísérleted, ha napközben egészségesen étkezel, estére viszont farkaséhesen érsz haza és nem tudsz ellenállni az édességnek vagy a sós rágcsálnivalóknak, lehet, hogy nem az akaraterőddel, hanem inkább a diétával van gond. Az állandó sóvárgás annak a jele, hogy a szervezeted nem jut elég tápanyaghoz – ami egy rosszul megválasztott fogyókúra esetén könnyen előfordulhat. Ebédre ne csak üres salátát egyél, tartalmazzon az étrend megfelelő mennyiségű fehérjét, szénhidrátot, egészséges zsírokat. Ha ezeket rendszeresen fogyasztod, sokkal ritkábban kívánsz majd egészségtelen ételeket.

Néhány étel hanyagolása

Azok a fogyókúrák, amelyek egy-egy ételcsoport fogyasztására ösztönöznek, másokat pedig tiltólistára tesznek, soha nem egészségesek (természetesen nem az orvos által előírt diétákra gondolunk). Ne is kezdj bele olyan diétába, amely tiltja, például, a szénhidrátokat. Így rengeteg értékes tápanyagtól, vitamintól fosztod meg a szervezetet. Ha például vegán vagy vegetáriánus étrendet követsz, hús helyett mindenképpen fogyassz sok növényi fehérjét, illetve húspótló élelmiszert.

Állandó rosszkedv

Ha folyton nyűgös, rosszkedvű vagy, érdemes felülvizsgálni a diétádat. Amennyiben hirtelen kevesebb kalóriát és szénhidrátot viszel be a szervezetbe, ha sohasem laksz jól, vagy ha alacsony a vércukorszint, az hangulatingadozásokhoz vezethet. Próbálj kicsit több lassan felszívódó szénhidrátot fogyasztani az étkezések során, ezek hosszan tartó telítettségérzéssel töltenek el.

Szüntelen fáradtság

Reggel alig bírsz felkelni az ágyból, ebéd után nehezedre esik a koncentrálás, legszívesebben folyton aludnál? Lehetséges, hogy a diéta a baj okozója, a szervezeted nem jut hozzá a szükséges vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz. Ahhoz, hogy éber legyél, szükség van az egészséges „üzemanyagra”, tápanyagokra. Előfordulhat vashiány, ezért egyél több májat, tökmagot, pisztáciát, hüvelyeseket, tojássárgáját.

Folyamatos didergés

Ha a szobában mindenki rövidujjúra vetkőzik, de te még pulcsiban is fázol, baj lehet az étrenddel. Szintén az alacsony szénhidrátbevitel lehet a ludas, illetve pajzsmirigyproblémára gyanakodhatsz. Ha pajzsmirigy-alulműködés okozza a bajt, az állandó didergés mellett tapasztalhatsz hajritkulást, bőrszárazságot, állandó kimerültséget. Ez esetben érdemes minél hamarabb felkeresned az orvosodat. Pajzsmirigyproblémák esetén különösen fontos a megfelelő étrend kialakítása. Felejtsd el a cukrokat és a gyorsan felszívódó szénhidrátokat, egyél teljes kiőrlésű pékárut, tésztát, sok-sok zöldséget, fehér húsokat, halat, tojást.

Bőrhibák

Pattanások, mitesszerek, olajos bőr? A hiba az étrendben keresendő. Ha például A-vitaminban szegény étrendet követsz, az a bőrön is meglátszik. Az A-vitamin ugyanis fontos szerepet játszik a retinol nevű vegyület képzésében (a retinol az A-vitamin vitamerje). A retinol csökkenti a mirigyekben a faggyúképződést, a gyulladást, így segíthet a pattanások, mitesszerek kialakulásának megelőzésében is. Egyél minél több édesburgonyát, sárgarépát, sütőtököt.

Depresszió

Az állandó levertség, a depressziós tünetek enyhíthetők a megfelelő étrend kialakításával. Ha a szervezeted nem jut elegendő vitaminhoz, ásványi anyaghoz, az a hangulatod is befolyásolhatja. Az ómega 3 zsírsav hiánya például depresszióhoz vagy más mentális betegséghez vezethet. Ugyanígy fontos, hogy folsavban és B12-vitaminban gazdag ételeket egyen: májat, lencsét, brokkolit, spárgát, spenótot, csicseriborsót, tojást, marha- és birkahúst.

Memóriazavar

A memóriánkra is hatással van, hogy mit eszünk. Kutatások szerint azok a nők, akiknek az étrendje telített zsírsavakban gazdag, rosszabbul teljesítettek a memóriateszteken, mint azok, akik kevesebbet ettek az ilyen ételekből. Érdemes tehát kerülni a gyorskajákat meg a bő olajban kisütött krumplit, rántott ételeket.

Állandó gyengeség

Ha szinte minden hónapban táppénzre kell menned, ha gyakran megbetegszel, minden bizonnyal immunerősítő étrendre van szükséged. Rosszul teszed, ha hanyagolod a fehérjét, hiszen az erősíti az immunrendszert. Ne csak állati eredetű fehérjét egyél, fogyassz több babot vagy sötét levelű zöldségeket.

A memóriánkra is hatással van, hogy mit eszünk. Kutatások szerint azok a nők, akiknek az étrendje telített zsírsavakban gazdag, rosszabbul teljesítettek a memóriateszteken, mint azok, akik kevesebbet ettek az ilyen ételekből. Érdemes tehát kerülni a gyorskajákat meg a bő olajban kisütött krumplit, rántott ételeket.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

5 durva jel, hogy nem eszel elég proteint
Nem csak a testépítőknek fontos a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel. Ha hiányzik ez a fontos makromolekula a szervezetből, az problémákhoz vezethet. Öt figyelmeztető jel, amit tapasztalva érdemes jobban odafigyelni a proteinbevitelre.
Hogyan alakítsuk az egészséges életmódot és a testmozgást szakmai hivatássá
Az egészséges életmód és testmozgás szenvedélyének szakmai hivatássá tételéhez elengedhetetlen a személyes elköteleződés, a szakmai képzések megszerzése, és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése. Fontos a folyamatos tanulás, a hálózatépítés, valamint egy erős személyes márkának és jelenlétnek a kialakítása a sikeres edzői karrier érdekében. Ha rendelkezel a megfelelő személyiségjegyekkel és hajlandó vagy energiát fektetni céljaid elérésébe, sikeres karriert építhetsz ebben a növekvő ágazatban.
Íme egy olcsó gyógynövény, ami minden nőnek kötelező
A mai kor embere minden olyan betegségre fogyaszthatja ezt az egyszerű gyógynövényt, ahol görcsoldásra és gyulladáscsökkentésre van szükség.
Cukormentes raffaello golyó lesz a húsvéti asztal sztárja
Ez az isteni desszertet gyorsan, sütés nélkül elkészítheted, ha hirtelen vendégeket vársz, vagy csak hirtelen szeretnél összedobni valami finomat
Mik az elegáns öltözködés alapjai: útmutató nőnek és férfiaknak
Az elegáns öltözködés a hétköznapok és az ünnepi alkalmak során is fontos lehet. Ennek szabályai számtalan apróságból tevődnek össze. A legfőbb pillére mindennek természetesen az öltöny, kosztüm, szoknya, nadrág vagy ing, amely kapcsán bátran fordulhatsz a MrSale Öltönyüzlethez. De tudtad, hogy ezen felül még számos más dologra is szükség lesz a tökéletes megjelenéshez?
10 dolog, amit soha ne titkolj el az orvosod elől
Amikor valamilyen panasszal felkeressük az orvosunkat, azzal a szándékkal tesszük, hogy segítséget kapjunk. Erre azonban csak akkor van esélyünk, ha a kérdéseire őszintén válaszolunk.
Gazdag tojásos reggeli tavaszra, ha diétázol
A tojás rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, például foszfort, cinket, kalciumot, vasat és cinket, emellett pedig vitaminokban is gazdag. Így rengeteg hasznos anyaghoz juthat a szervezeted a diéta közben amellett, hogy gyorsan megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől.
Olcsó magyar zöldség, amivel sokkal könnyebb a diéta
Levesbe ízesítőként, délutáni rágcsálnivalónak fogyókúra esetén, smoothie-ba keverve – bárhogyan fogyasztjuk is, a zeller egészséges és finom zöldség. Telis-tele van tápanyagokkal, vitaminokkal.

Ajánlataink

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.