Ezek az egészséges, viszonylag alacsony kalóriatartalmú snackek kielégítik a sóvárgását, és segítenek, hogy elérje a súlycsökkentésben a célját. Az sem lényegtelen, hogy fenntartják az anyagcsereritmusát és energiaszintjét. Szilveszterkor is bevethetőek, ha nem akar kajakómát kapni.

10+1 egészséges snack szilveszterre

Sok nő számára a diéta egyenlő a táplálék megvonásával. Snackek? Ki vannak zárva, hiszen kalóriát kell spórolni, bármi áron. Pedig a snackek pont abban segítenek, hogy két étkezés között egészséges ételeket együnk, így a főétkezések során elkerüljük a túlevést. Sokan reggel csak egy kávéval kezdik a napot, amit aztán megfejelnek még kettővel, és délben már majd kiugrik a szemük az éhségtől, alig tudnak jóllakni, és a desszertet ki nem hagynák. Pedig sokkal jobban tennék, ha bevezetnék étrendjükbe a snackeket.

A jó snack arról ismerszik meg, hogy egészséges alapanyagokból készül, tartalmaz vitaminokat, ásványi anyagokat, viszont nem tartalmaz értéktelen és felesleges cukrokat,

A diétabarát snackek nem alacsony kalóriatartalmúak szükségszerűen, hiszen az olajos magvakról ez nem mondható el, de ezt ellensúlyozza rendkívüli hasznosságuk. A legfontosabb szempont a snackek esetében is: az adagolás.

1. Házi magmix (2 főre)

Hozzávalók: 10 dkg kesudió, 10 dkg mandula, 10 dkg aszalt sárgabarack.

Keverjük össze és osszuk be a hét öt munkanapjára, tízóraira.

2. Sült tök

20 dkg tököt vágjunk kockákra, majd 10 perc alatt süssük meg. Hidegen másnap is remek snack. Telít is, energiát is ad, kiváló rostforrás.

3. Tojássaláta (2 főre)

Hozzávalók: 2 főtt tojás, 2 főtt tojás fehérjéje, 2 kanál csökkentett zsírtartalmú majonéz.

Vágjuk apró kockákra a tojást, tegyük rá a majonézt és ízesítsük egy csipet sóval.

4. Gyümölcsfagyi (2 főre)

25 dkg fagyasztott gyümölcsöt (eper/málna/ ribizli/szeder) turmixoljunk össze 1,5 doboz alacsony zsírtartalmú eperjoghurttal. Szükség esetén ízesítsük 1 kiskanál mézzel vagy xilittel.

5. Popcorn

A pattogatott kukorica nem feltétlenül az ördög találmánya. Kiváló snack, rosttartalma miatt sokkal hasznosabb és egészségesebb, mint ropi. A lényeg, hogy ne a vastagon vajazottat válasszuk, hanem a natúrt. Azonban a popcorn-diétától óvakodjunk! Erről dietetikus szakértőnk itt beszélt részletesen!

1 adag: ½ mikrószacskó.

6. Savanyú káposzta

Ha jól bírja a gyomrunk a savanyú ízeket, akkor fogyasztható rögtön a piacról is, ha nem, akkor azért öblítsük át a káposztát a csap alatt. Nyugodtan megehetünk egy kis tálkával, nagyszerű C-vitaminbomba és székrekedés ellen is kiváló.

7. Körözött (2 főre)

20 dkg túró kikeverve 2 kanál 12%-os tejföllel, kevés sóval és őrölt paprikával, beleaprítva kevés lila vagy póréhagyma. Töltsük bele 2 kisebb kaliforniai paprikába.

8. Avokádó pitában (2 főre)

1 avokádót szeleteljünk csíkokra és helyezzünk el 2 extrudált kenyéren, vagy csavarjuk pitába.

9. Tonhalkrém

Egy ½ doboz saját levében eltett tonhalat keverjünk ki 1 ek. light majonézzel, aprítsunk bele egy kisebb csemegeuborkát. Extrudált kenyérrel vagy puffasztott rizzsel fogyasszuk.

10. Mártogatós zöldcsíkok

Hozzávalók: 1 db pritaminpaprika, 1 db zöldpaprika, 1 db kígyóuborka, 2 db sárgarépa, 1 db cukkini, 2 dl kaukázusi kefir, kapor, só, bors, kevés fokhagyma.

Válasszunk friss, ropogós zöldségeket. Alaposan mossuk meg őket, és tetszés szerint csíkokra vagy fél karikákra szeleteljük mindegyiket. A kaukázusi kefirt keverjük ki a fűszerekkel.

11. Héjában sült burgonya

Fejenként egy nagy burgonyát héjában süssünk meg a sütőben. Vágjuk félbe, vájjuk ki a belsejét, melegen keverjük össze egy kockasajttal, sózzuk, borsozzuk, és töltsük vissza a kivájt fél burgonyákba.

ASZPARTÁMTÓL A NÁTRIUM-NITRÁTIG – MIT JELENT, AMIT A CÍMKÉN LÁTUNK?

Hozzászólások

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.