Készítsük el az egyik legfinomabb tavaszi gyümölcsből ezt a zamatos, könnyű, egészséges édességet!

A nap kedvenc alakkímélő desszertje: Epres morzsasüti

A morzsasüti, avagy crumble az egyik legegyszerűbb desszert. Gyümölcsök és morzsa összesütve – a végeredmény pedig egyszerre ropogós (a tésztának köszönhetően) és puha (a megpárolódott gyümölcs miatt). És miért pont epres morzsasüti? Továbbra is arra biztatunk mindenkit, hogy amíg tart az eperszezon, használjuk ki!

És miért egészséges a szamóca? Gazdag C-vitaminban, vértisztító és gyulladáscsökkentő hatású, segít megelőzni a rák kialakulását, és remek alapanyaga a tisztítókúráknak.

Az epres morzsasüti többi alaphozzávalója ebben az esetben a zabpehely, valamint a darált mandula, ennek köszönhetően akár a ráérős reggeleken tápláló, egészséges napindító főétkezésnek is kiváló.

Epres morzsasüti

Hozzávalók (6 adaghoz):

200 g darált mandula

100 g margarin vagy kókuszzsír

4 ek zabpehely

1 ek nyírfacukor

500 g eper

Elkészítése:

1. Az epret mossuk meg, szedjük ki a zöld szárát, majd szükség szerint vágjuk félbe a gyümölcsszemeket.

2. A darált mandulát keverjük össze a zabpehellyel, a nyírfacukorral, majd az ujjhegyeinkkel morzsoljuk össze a kockákra vágott margarinnal vagy kanalanként a kókuszzsírral.

3. Morzsoljuk a tésztát az előkészített eperre, majd süssük az édességet 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig.

Elkészítési idő: 30 perc

Tippek:

  • A fenti egy alaprecept, de az ízesítés tekintetében még számos trükk bevethető: az epret például meg lehet szórni reszelt gyömbérrel, fahéjjal, némi citromlével vagy vaníliaaromával.
  • Aki nem fogyókúrázik, az mindenképpen próbálja ki ezt az édességet egy kevés vaníliafagyival megbolondítva!
  • Darált mandula helyett természetesen megfelelő a mandulaliszt is.
  • Eper helyett elkészíthető többek között bármilyen bogyós gyümölccsel, almával, szilvával.
  • Az epres morzsasüti még különlegesebb lesz, ha az epret rebarbarával párosítjuk.

 

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Állj fel! Egészségvédő tanácsok ülőmunkát végzőknek
Íme, néhány tipp, hogy kiszabadulhass az irodai szék „rabságából”.
Melyik fontos tápanyagokat tartalmazza a kismama étrendje?
Az anya várandósság alatti életmódja kihat a magzatra is, éppen ezért sem mindegy, hogy milyen élelmiszereket fogyaszt a kismama a terhessége alatt.
Tökéletes őszi főétel: sertéskaraj sült almával és lila hagymával
Az omlós, szaftos hús és a fűszeres, édeskés sült alma páratlan duója a titka ennek az ínycsiklandó főételnek. Egyszerűen elkészíthető, egészséges, és bármilyen alkalomra beválik.
Kell-e a víztisztító, ha mellékíze van a csapból folyó ivóvíznek?
Vajon szükséges-e víztisztító berendezést használni, vagy a csapból folyó ivóvíz fogyasztható akkor is, ha néha úgy érezzük, hogy kellemetlen mellékíze van?
Iktasd ki! 7 furcsa ok a pattanásos bőr hátterében
A felnőttkori pattanások bizony sok kellemetlen percet szereznek, ezért érdemes megkeresni a kiváltó okokat. A Diéta és Fitnesz összegyűjtött néhány érdekes tényezőt, ami a problémához vezethet.
Érdekességek a tojásról, amiket nem biztos, hogy tudtál
A tojás az anyatej után a legjobb minőségű ételünk, mellesleg az emberiség legelterjedtebb fehérjeforrása. A tojásnak számos jótékony hatása van az egészségre.
Melengető finomság: Fűszeres almás-sütőtökös krémleves
A hűvös őszi estékre tökéletes választás az évszak két kedvencéből, a sütőtökből és almából készült fűszeres, melengető krémleves.
Alexander-technika – szelíd gyógymód a krónikus fájdalom ellen
Hanyag tartás, lógó fej, megfeszített végtagok, fájó hát és derék. Ismerős? Az Alexander-technika segítségével nemcsak a panaszokat szüntethetjük meg, de testi-lelki egészségünkért is sokat tehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.