Az éhség nagy úr, naponta többször is próbára teszi a diétázó akaraterejét. Vannak azonban apró kis trükkök, amelyekkel uralhatjuk a helyzetet, már, ha akarjuk. Régóta tudjuk, hogy minden fejben dől el, de lássuk, mivel fegyverezhetjük fel még magunkat.

Hogyan cselezzük ki a sóvárgást?

Hagyjuk abba az agyonkorlátozást!

Aki túl szigorú diétán él, és megvon magától mindent, az sóvárgó üzemmódba állítja a szervezetét. Ha három napon át megvonjuk magunktól a szénhidrátot, a negyedik napra már csak pizzaszeletekre és süteményekre tudunk gondolni. a teljes őrlésű kenyérfélék, a hüvelyesek mértékletes fogyasztása segít abban, hogy ne törjön ránk a kontrollálhatatlan falásroham.

Mentolos rágót a zsebbe!

Nemcsak tárgyalás és randi előtt hasznos, hanem akkor is, ha éhesen megyünk bevásárolni. Kapjunk be egy szem jó erős rágót, és úgy sétáljunk be az üzletbe. Máris kevésbé fog érdekelni bennünket az édesség, nem kívánjuk meg a pudingokat, és a junk food illata sem fog elcsábítani. Kísérlettel igazolták, hogy a rágózó emberek kevesebb hizlaló kaját vettek, sokkal inkább egészséges élelmiszereket tettek a bevásárlókocsiba.

Éhes vagy empatikus?

Sokszor nem is vagyunk éhesek, de nem tudunk nemet mondani a kollégák vagy a család invitálásának, és beülünk egy cukrászdába, vagy olyat eszünk, amiről tudjuk, hogy nem kellene. Mindig legyünk résen, és kérdezzük meg magunktól: valóban éhes vagyok, vagy csak ráhangolódtam a kolléganőm nassolási vágyára?

Első az egészség

Akár otthon, akár a munkahelyi menzán étkezünk, mindig egészséges ételeket rakjunk először a tányérra. Tanulmányok azt mutatják, hogy az első ételből mindig nagyobb adagot veszünk. Szóval együnk bőségesen a levesből, és halmozzuk bátran a salátákat és grillezett húsokat, így sokkal kevesebb hely marad majd a köretnek és a desszertnek.

Csakis a készpénz

Megint csak a kutatókra hivatkozunk, ugyanis azt mondják, hogy könnyelműbben vásárolunk édességeket és nassokat, ha kártyával fizetünk. A készpénznél megfontoltabbnak mutatkoztak a kísérleti alanyok, kétszer is meggondolták, mire adnak ki pénzt, és könnyebben döntöttek az egészséges ételek mellett.

Főzés helyett barkácsolás?

Bizony, itt az ideje, hogy leszokjunk a tévés főzőműsorokról. aki életmódot akar váltani, annak nem igazán hasznos, ha süteményes műsorokat néz nagy elszántsággal. Merthogy kiderült: sokkal több édességet esznek azok, akik főzős műsorok előtt töltik a szabadidejüket. Ugyanez vonatkozik az ételekről való fantáziálásra. Meg kell állítani, ha beindul a belső gasztromozi, és találni kell valami értelmes elfoglaltságot.

Legyen kék a tányér!

Minél inkább beleolvad az étel a tányérba, annál többet eszünk belőle, persze, hogy a kutatók mondják ezt is. Mivel kék színű ételeket nemigen fogyasztunk, próbáljuk ki, mit tapasztalunk, ha veszünk egy kék tányért. Azon biztosan nem válik láthatatlanná egyetlen morzsa sem. azt már sokszor írtuk, hogy a másik trükk, ha kisebb tányérokat használunk. Meg fogjuk látni, egy desszertestányérnyi étellel is jól lehet lakni. Az éttermekben használatos gigatányérokat felejtsük el.

A késleltetésben van az erő

Sokan eszünk unalomból, vagy azért, mert nem tudjuk máshogy leküzdeni a feszültségeinket. Tanuljuk meg késleltetni az éhség kielégítését. Ne hagyjuk abba a munkát az első gyomorkorgásra, először igyunk egy pohár vizet. Öt-tíz perccel később figyeljük meg, hogy tart-e még az éhség, vagy esetleg csillapodott. Ezzel a tudatos odafigyeléssel sok nassolástól kímélhetjük meg magunkat.

Kis kávé, kis popcorn

Akármilyen gazdaságosnak tűnik is, ne dőljünk be a nagyobb adagok csábításának. Egy nagyméretű kapucsínóban akár 600-800 kcal is megbújik, ami csak két óra kocogással adható le. Több magyarázatra ez talán nem is szorul.

Ezek is érdekelhetnek

Hasizom a konyhából: edd laposra a hasad!
Igaz a fitneszalaptörvény: a kockás izmok a konyhában készülnek. Hiába edzünk gyakran, ha az étkezésünkkel szabotáljuk a végeredményt. Együk okosan laposra a hasunkat!
A tavasz diétás kedvence: csőben sült brokkoli (videó)
Elronthatatlan csőben sült brokkoli, amit muszáj kipróbálni és megkóstolni. Nagyon finom egészséges húsmentes étel a mindennapokra.
Durva! Ezért jó, ha sokkal több epret eszel!
Ha eddig még nem voltunk rajongói ennek a pirosló finomságnak, akkor itt az ideje, hogy azzá váljunk! Nemcsak lédús, nyárias és isteni finom, de valóságos szuperélelmiszer is.
Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?

Ajánlataink