Bizony, néha hiába a koplalás, a megszállott és rendszeres edzés, a mérleg mégsem mozdul. Sokan ekkor adják fel. Pedig csak át kellene gondolni, valóban mindent helyesen tesz­el.

Nem mozdul a mérleg nyelve? Mutatjuk, hol a hiba!

Hétköznap diétázol, hétvégén szabotálsz

Hétfőtől péntekig diétázol, rendszeresen edzel, nem nassolsz. Viszont a hétvégén bepótolod az egészet. Jókat eszel, vendégségbe vagy étterembe mész, nem vonod meg magadtól a desszertet és jókat pihengz a tévé előtt. El sem hiszed, hogy ezzel a hozzáállással egy hétvége alatt akár 2-3 kilót is magadra szedhetsz. Amit, dacára az 5 napos koplalásnak, nagyon nehéz leadni.

MIT tegyél?

Ne hagyd el magad a hétvégeken sem. Persze mindenkinek jár egy kis nassolás. Tűzz ki magadnak egy étkezést. Egy ebédet, egy vacsorát vagy egy cukrászdalátogatást, ahol szabadon engedheted gasztronómiai fantáziádat. Egyél egyszer kedvedre, de a többi étkezés alkalmával azért legyél a hétköznapokhoz hasonlóan visszafogott. Így nem kell puffadt hassal kezdeni a hétfőt.

Megizmosodtál!

Ugyan meglehetősen sok időnek kell eltelnie – legalább 2-3 hónapnak –, mire a súlyzókkal végzett munka meghozza a gyümölcsét, de ne feledd: az izom nehezebb, mint a zsír. Így, ha rendszeresen súlyzókkal edzel és tudatosan szálkásodsz, izmosodsz, akkor ne a mérleg legyen az egyetlen mérvadó. Amennyiben tónusos testet látsz a tükörben, az izmok szépen kirajzolódnak, feszesebb a feneked és laposabb a hasad, a ruhák pedig dögösen állnak, akkor ne foglalkozz a mérleggel.

MIT tegyél?

Semmit. Folytasd a munkát. Csak arra ügyelj, hogy ne legyél túl izmos. Ha az izomzat mértéke már a nőiességet veszélyezteti, akkor súlyzós edzés helyett inkább kardiózz kicsit többet.

Nem is küzdesz olyan keményen, mint gondolod

Lehet, hogy úgy gondolod, keveset eszel és sokat mozogsz, de mihez képest? Lehet, hogy a megszokottnál valóban kevesebbet eszel, de ha eddig megettél napi 3000 kalóriát, most meg megállsz 2800-nál, az még nem diéta. Akkor sem, ha mellette kocogsz hetente kétszer 20 percet. Az életmódváltást komolyan kell venni!

MIT tegyél?

Ne fogyassz napi 1500 kalóriánál többet. Ha már rutinos diétázó vagy, akkor 1200 kalóriánál. Valamint mozogj hetente legalább 3 alkalommal legalább 30 percen át. Lehetőség szerint kezdj kardioedzéssel, majd ha már ebbe belejöttél, egészítsd ki súlyzós vagy bármilyen alakformáló edzéssel.

Túlságosan is ragaszkodsz az edzéstervedhez

Ha rendszeresen ugyanazt az edzésprogramot hajtod végre, legyen szó edzőtermi mozgásról vagy futó-kocogó-úszó programról, az egy idő után nem lesz hatásos. A szervezet ugyanis hozzászokik a terheléshez, így pár hét elteltével már nem fog annyi kalóriát elégetni, mint akkor, amikor elkezdted az edzést. A rendszeres mozgás hatására a szervezet egyre erősebb és ellenállóbb lesz, egyre jobban tűri a megerőltetést.

MIT tegyél?

Legalább havonta változtass az edzésterveden és növeld a terhelést és az intenzitást. Fuss, ússz hosszabb távot, kardiózz tíz perccel többet, variáld a súlyzós és a kardioedzéseket. iktass be egy jóga- vagy TRX-órát, egyegy edzést cserélj spinningre. A lényeg, hogy időnként sokkold komoly változásokkal a szervezeted.

Megszállott mérlegelő vagy

Felesleges naponta a mérlegre állni. Úgyis szinte mindennap más eredményt fogsz látni. Lehet, hogy egyik nap kevesebb lesz 20 dekagrammal, másnap pedig fél kilóvaltöbbet mutat a mérleg. Ezek a negatív élmények azonban nagyon erősen befolyásolják a napi szokásokat. Ilyenkor ugyanis azt gondolhatod: hiába koplaltam, többet mutat a mérleg ma, mint tegnap? Ennek semmi értelme, megérdemlem azt a sütit ebéd után, ha a mérleg nyelve úgysem mozdul. Már kutatásokkal is bizonyították, hogy azok az emberek, akik hetente csak egyszer mérlegelnek, sokkal gyorsabban és sokkal többet fogynak, mint a megszállott mérlegelők.

MIT tegyél?

Tűzz ki a héten egy napot. Egyetlen napot és minden héten ugyanazon a napon, ugyanabban az időben – reggel, éhgyomorra – méretkezz meg. Ez reális képet nyújt majd a testsúlyodról.

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.