Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!

Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta

Az agyad azt hiszi, éhezel

Az agyad nem mindig ért veled egyet abban, hogy a diétázás jó ötlet: ehelyett inkább éhező üzemmódba kapcsol. Ennek csak az egyik következménye az, hogy a tested minden egyes kalóriát tiszta erőből hasznosít. A másik, hasonlóan kellemetlen következmény az, hogy folyamatosan az evéssel foglalkozol: egyszer csak azon kapod magad, hogy egy szelet pizzáról álmodozol, majd valóra is váltod az álmot.

Diétázni stresszes dolog

A recepteket bújni, azon gondolkodni, hogy mit ehetsz és mit nem, stresszt okoz. A stressz pedig hízáshoz vezet. Egy tanulmányban megfigyelték, hogy a kontrolláltan étkezők, vagyis azok, akik nagyon tudatosan odafigyelnek a táplálkozásukra, kevésbé sikeresek a fogyókúrában, mint az intuitívak, akik a testük jelzéseire hallgatva választanak az étlapról.

A hangok a fejedben

Már megint az agy: a zsírsejtekben termelődő leptin hormon eljut az agyba, és jelzi, mennyi energiád van még: ha normális mennyiségű, akkor kevésbé kívánod az ételeket, de ha kevés, akkor már egy kajafotó is beindítja a nyálelválasztásodat.

A diéták hosszú távon nem működnek

A diétázás hosszú távú hatását vizsgáló tanulmányok szerint évek múltán a diétázók nagyobb eséllyel híznak el, mint azok, akik nem követnek semmilyen diétát. Hogy miért? Mert amikor egy-egy fogyókúra után a kilók elkezdenek visszalopakodni, a zsír sokkal gyorsabban gyarapszik, mint az izom.

Az anyagcsere közbelép

A test előszeretettel áll be egy ideális súlyra – ha ebből kibillensz, mindent meg fog tenni, hogy visszatereljen az általa ideálisnak vélt tartományba. Lelassul az anyagcsere, kevesebb energiát használsz fel, így többet kell edzened a zsírégetéshez. Ráadásul az anyagcsere lelassulása akár hosszú évekig is eltarthat.

Elfogy az akaraterőd

Az elején még mindent megteszel, de egy idő után kifogysz az akaraterőből, és már nyúlsz is a süti után. Sokan azt hiszik, hogy a diétázás az akaraterő és a kísértés csatája, de ennél sokkal többről van szó. A testünk rosszul tolerálja, ha kevesebbet eszünk, mint amennyire szüksége van,

A kalóriaszámlálás semmit nem ér

A kalóriaszámlálás elve mára elavult: ráadásul az élelmiszerek csomagolásán levő adatok csak hozzávetőlegesek, így hosszú távon nem megyünk velük sokra. Sokkal jobb ötlet, ha kalóriaszegény étrend helyett inkább elkerülöd a cukrot, és igyekszel minél természetesebb állapotú ételeket fogyasztani.

A súlyod ciklikusan változik

A legtöbben ingázunk a nagyobb testsúly és az álomsúly között, csak keveseknek sikerül hosszú távon megtartani az elért eredményeket. Pedig érdemesebb volna inkább erre figyelni, és diéták helyett hosszú távú életmódváltásba fogni.

Hozzászólások

Ne hagyd megöregedni a bőrt! Így marad feszes a mell
Minden nő rémálma, hogy mellei idővel elveszítik rugalmasságukat, megereszkednek. Az életkor, a rossz melltartó, a szoptatás, súlygyarapodás, napozás bizony nem kíméli a melleket.
Megjelent az új Diéta és Fitnesz magazin, a címlapon Kiss Virággal
Megjelent a Diéta és Fitnesz magazin legújabb száma! Keresd az újságosoknál,
A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM
Ismét a zeneművészet tíz legkiválóbb fiatal képviselőjét díjazta az MVM. A Junior Prima Díj magyar zeneművészet kategóriájának kétmillió forinttal járó elismeréseit tizennegyedik alkalommal adták át 2021. november 23-án.
Ünnep egészségesen! Mi legyen a mikuláscsomagban?
Vajon sikerülhet-e megtörnünk ezt a hagyományt egy egészségesebb ötlettel, vagy ebben az évben is nyer a csoki meg a szaloncukor? Kovács Judit dietetikus írása.
Szájápolási kisokos: Hogyan előzhető meg a fogszuvasodás?
A megfelelő szájhigiéné kéz a kézben jár az egészséges szájjal és fogakkal, sőt, testünk egészének állapotát is befolyásolja.
5 zseniális trükk, hogy idén ne hízz el karácsonykor
Ugye veled is előfordult már, hogy az ünnepek után alig jöttek rád a ruháid, és közel öt kilóval többet mutatott a mérleg? Nos, mindez néhány egyszerű trükkel megelőzhető!
Leállt a fogyás? Ezek a ételek segítenek túllendülni a holtponton
Lelkesen fogyózol, de egy idő után leállt a fogyás? A szervezeted valószínűleg hozzászokott a kevesebb kalóriához. Adj neki új lökést a további súlycsökkenéshez! Mutatjuk, mit kell hozzá enned!
Így lesz sokkal egészségesebb a fasírt, nem kell hozzá olaj!
Utálod az átható bűzt a konyhában? Rosszul vagy az olajtól csöpögő ételektől, de imádod a fasírtot? Van megoldás! Ezt nézd!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.