Az éhségérzet sokféle lehet. Támadhat hirtelen, elemi erővel, de befészkelheti magát akár órákra is a gondolatainkba, hogy mindennapi tevékenységeink közben folyamatosan ott motoszkáljon a fejünkben a „mit egyek?” kérdés. A legjobb, ha az éhezés minden formáját megelőzzük. Erre adunk most 10 tippet, amelyeket bármikor bevethet vagy kipróbálhat.

ŰZZE EL AZ ÉHSÉGET! 10  tipp,  trükk,  ételről,  italról

1. BOGYÓS KINCSEK

A bogyós gyümölcsök rendkívül jó rostforrásnak számítanak. Egy csészényi, vagyis egy nagyobb maroknyi adagban átlagosan 8-10 gramm rost található. Ezáltal telít, hosszan tartó jóllakottságérzést biztosít. Keverje a reggeli müzlibe vagy joghurtba, így a reggeli még tartalmasabb lesz, még tovább érzi majd jóllakottnak magát.

2.  KENYÉRCSERE

A fehér vagy félbarna kenyeret cserélje teljes kiőrlésű kenyérre. A teljes kiőrlésű, magokkal is dúsított kenyérféleségek 5,5-szer hosszabb időre biztosítanak jóllakottságérzetet, ráadásul hamarabb is lakunk jól az ilyen kenyérrel. Mivel töményebbek, hamar telítenek, kevesebbel is beérjük belőlük.

3. GYÜMÖLCSÖK

A délelőtti gyümölcsnassolással kellemesen eltelíthetjük a gyomrunkat az ebédig. A legjobb, ha teljes értékű gyümölcsöt fogyaszt, vagyis nem készít belőle gyümölcslevet, mártást vagy pépet. A gyümölcsöknek ugyanis feldolgozatlanul a legnagyobb a rost- és a folyadéktartalmuk, így telítik legjobban a gyomrot.

4.  LÉLEGEZZEN MÉLYEKET

Amikor úgy érzi, kezd éhessé válni, holott annak még egyáltalán nincs itt az ideje, próbáljon kijutni a friss levegőre és lélegezzen legalább 5-10 alkalommal jó mélyen és alaposan, lehetőleg hasi légzéssel. Majd igyon meg egy nagy pohár hideg vizet és térjen vissza aktuális tevékenységéhez.

5.  EGYEN TÖBB BABOT!

A hüvelyesek nagy szolgálatot tesznek a diétás étrendben. Nagyon jól lehet velük húsokat helyettesíteni. Lassan szívódnak fel, lassan, egyenletes mértékben növelik a vércukorszintet, és hosszan tartó teltségérzetet biztosítanak. Szénhidráttartalmuk elég magas, így mellettük már nem érdemes plusz szénhidrátforrást fogyasztani. Készíthető bableves, babsaláta, zöldbableves, lencseleves vagy lencsesaláta, de nagyon ízletes a vöröslencse-főzelék is.

6.  VITAMINT CSAK A TERMÉSZETBŐL

Dicséretre méltó, ha vitaminkészítményekkel próbálja növelni szervezete ellenálló képességét és fedezni az esetleges hiányokat. Ennek ellenére jó, ha tisztában van azzal, hogy ezek a készítmények, vitaminok, multivitaminok növelhetik az étvágyat, így hatásukra lehet, hogy többet kíván majd enni. Próbálja inkább természetes módon, megemelt zöldség- és gyümölcsfogyasztással fedezni napi vitaminszükségletét.

7. EGYEN ÖTSZÖR

Napi ötszöri étkezéssel elkerülhető a vércukorszint hirtelen csökkenése, sőt az anyagcsere sem lassul le. Természetesen fontos ügyelni a porciókontrollra. Vagyis, az adagok legyenek kisebbek, ne okozzanak kellemetlen teltséget. Mindig csak annyit együnk, amennyivel éppen jóllakunk.

8. KERÜLJE A BÜFÉVACSORÁKAT

Ha ügyel a testsúlyára, érdemes kerülni a büféjellegű vagy korlátlan fogyasztást engedő éttermeket. Egy felmérés szerint ilyen helyeken hajlamosak vagyunk az optimális vacsoraadagnál akár 73 százalékkal is többet enni. Hiszen minden elérhető, bármi választható. A bőség zavarában pedig nagyon nehezen vesszük észre az agy jelzését, miszerint: elég már!

9. ELEGENDŐ ROSTOT!

A javasolt napi rostfogyasztás 2530 gramm körül van, ha fogyni szeretnénk, érdemes ezt a mennyiséget megnövelni az erősebb teltségérzet érdekében. Ezt a mennyiséget például két szelet teljes kiőrlésű kenyérből, egy marék natúr mandulából és egy adag brokkoliból nyerheti ki egy nap alatt.

10. KEZDJEN LEVESSEL!

Ha egyszerű, rántás-, habarás- és tejszínmentes levessel kezdi a főétkezéseket, sokkal kevesebbet kíván majd enni a főételből. Hamarabb tapasztalja majd a jóllakottságot, és kalóriákban mérve is kevesebbet eszik majd. A legjobb a zöldségleves, a fűszeres paradicsomleves és az erőleves. A levesbetétet hagyja ki az ételből, koncentráljon a folyadék és a zöldségek mennyiségére.

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.