A fizikai egészséget nagyon sok tényező befolyásolja, köztük az érzelmek is. Ezért nem meglepő, hogy az emberi kapcsolatok is fontosak az egészség megőrzésében. Egy stabil kapcsolat, amelyben mindkét fél erős és támogató, segíthet elkerülni a betegségeket. A „problémás” viszony épp ellenkezőleg működik: gyengíti a szervezet védekezőképességét, ráadásul az ilyen kapcsolatban élők várható élettartama is csökken. Nézzük, hogyan befolyásolhatja a romantikus kötelék az elme és a test állapotát.

Boldog kapcsolat = EGÉSZSÉG

Súlygyarapodás

A boldog párkapcsolatban élők hajlamosabbak az elhízásra, mint az egyedülállók. Ennek oka az, hogy míg a szinglikre nagy nyomás nehezedik a párkeresés során, addig a párok már úgy érzik, megengedhetik maguknak, hogy „lazítsanak”. Ez persze csak az első krízishelyzetig igaz, akkor ugyanis az ő súlyuk is csökken. A boldogtalan kapcsolatban élők gyakran evés- és alvászavarokkal küszködnek, ami szintén súlygyarapodáshoz vezethet. Fontos lenne, a kiegyensúlyozott kapcsolatban élők is motiválják egymást abban, hogy egészségesek maradjanak. Járjanak edzőterembe, tűzzenek ki célokat – akár közösen is –, így erősíthetik az érzést, hogy felelősek egymásért.

Alvászavarok

Ha olyan mellett hajtja álomra a fejét, akit szeret, a bizalom segít a teljes ellazulásban és igazán pihentető lesz az alvás. kivétel, ha a partnere horkol vagy ha túl sokat mocorog álmában. Egy felmérés szerint az emberek nagyobb valószínűséggel alszanak rosszul és küzdenek napközben fáradtsággal, ha a partnerük álmatlanságban szenved. A kapcsolatok minősége más módon is befolyásolja az alvást: ha sok a felek közötti konfliktus, bizonytalanság, ehhez nagy eséllyel alvászavar is társul. Az pedig tovább súlyosbíthatja a kapcsolati problémákat – ördögi kör, amiből nehéz kilépni.

Stressz

A rendszeres fizikai intimitás csökkenti a stresszt és ez már önmagában is jót tesz az egészségnek. A szex azonban csak az egyik aspektusa a kapcsolatnak, és a partnerek egymással szembeni viselkedése a hálószobán kívül számos stresszhelyzetet teremthet. A gyereknevelés és a pénz körüli viták, a házimunka felosztásának kérdése mind növeli a feszültséget a felekben. A szorongás leküzdésének egyik hatékony módja az érintés: érintse meg partnere kezét, simogassa az arcát, masszírozza a vállát. Ez csak néhány másodpercet vesz igénybe, de segít csökkenteni a kortizol stresszhormon szintjét.

Szorongás és depresszió

Nemcsak a kapcsolati problémák okozhatnak szorongást, hanem az állandó szorongás is felelős lehet a kapcsolat zavaraiért. Az azonban biztos, hogy akik boldog házasságban, párkapcsolatban élnek, azoknál kisebb valószínűséggel alakul ki szorongás és egyéb mentális zavar. A depresszió és a szorongás gyakran kéz a kézben jár, és a nőknél nagyobb valószínűséggel alakul ki ez a kórkép, ha a férjük hűtlen volt, illetve, ha válásra kerül a sor.

Magas vérnyomás és szívbetegségek

A diéta, a testmozgás, a stressz mind hatással van a vérnyomásra, így nem meglepő, hogy a családi állapot is képes befolyásolni a szintjét. Kutatók megállapították, hogy azoknak, akik jól működő házasságban élnek, általában alacsonyabb a vérnyomásuk, míg a boldogtalan kapcsolatban élők sokszor szenvednek magas vérnyomás betegségben. A szívbetegségek tekintetében is bizonyított, hogy a házasságban élőknél alacsonyabb a szívroham kialakulásának kockázata, és jobban gyógyulnak a párkapcsolatban élő betegek különböző szívműtétek után, mint az egyedülállók. A gondoskodás és a támogató-ragaszkodó viselkedés segít megelőzni a szív- és érrendszeri problémákat.

Alkoholfogyasztás

A romantika kedvez a mérsékelt alkoholfogyasztásnak. Különösen a házasságok első négy évében figyelhető meg, hogy a párok szívesen koccintanak. később változik a helyzet, és pont az intimitás hiánya ösztönzi az embereket arra, hogy az alkoholban keressenek vigaszt. A férfiak és a nők is többet isznak, ha problémák vannak a kapcsolatukban, de az is igaz, hogy a túlzott alkoholfogyasztás csak újabb gondok forrása lehet egy kapcsolatban.

Ehető virágok – szépek, illatosak, finomak!
Néhány évvel ezelőtt még csak a legmenőbb éttermekben díszítették így az ételt, aztán a közösségi médiában terjedő képek hatására lassan szélesebb körben is elterjedtek az ehető virágok.
Otthoni pedikűr: lábápolás 5+1 egyszerű lépésben
Tombol a nyár, a könnyű papucsok és szandálok időszaka. Ha nincs időd, lehetőséged pedikűröshöz menni, otthon is sokat tehetsz a lábad épségéért, szépségéért.
A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.