A munkahely akár meg is betegíthet. és most nem a sokat emlegetett munka undoritiszre gondolunk. A környezet, a körülmények, a munka során kialakult lelkiállapot hathat rombolóan az egészségünkre. Pénzt keresni azonban muszáj, igyekezzünk ezt minél egészségesebben tenni.

Hogyan lehet egészséges a munkahely?

Veszélyzóna fizikai megterhelés

Sok munka jár enyhe vagy nem is olyan enyhe fizikai megterheléssel. Bizonyos munkák – mint például a felszolgálói – megkövetelik, hogy akár napi 6-8 órán át talpon legyünk. De az sem sokkal jobb, ha a munka során naponta több órán keresztül egy helyben kell ácsorogni. Az ilyen típusú munkák – például a fodrászé, az eladóé, a hostessé – komoly egészségügyi következményekkel járhatnak. A fiatal szervezet még jól bírja az ilyen megterhelést, ám számolni kell az átlagosnál korábban jelentkező ízületi problémákkal, és bizony nem kizárt a korai csontritkulás sem.

HA ÁLLÓMUNKÁT VÉGEZ…

Akár álló, akár fizikai megterheléssel, állandó talpon levéssel járó munkát végez, nagyon fontos a megfelelő lábbeli kiválasztása. Ha megteheti, viseljen kényelmes, ám a lábat, bokát kellőképpen tartó cipőt, papucsot. Kerülje a magas sarkat, de a túl lapos, balerinajellegű lábbeliket is. Ügyeljen arra, hogy a talprész kissé vastagabb és ortopédiai szempontból helyesen kiképzett legyen. A nem megfelelő lábbeli csak növeli az esetleges fájdalmat, izomgörcsöt, rossz talptartást, és akár deformitást is okozhat.

HA ÜLŐMUNKÁT VÉGEZ…

Az sem szerencsésebb, ha egész nap egy helyben kell ülnie. Ez esetben nagyon fontos lenne, hogy a szék, amelyben a napot tölti, olyan legyen, amely kíméli a hátat, támasztja a derekat. Erre persze nincs lehetőség minden munkahelyen. Ha mást nem, szerezzen egy labdát vagy egy vastag párnát, melyet a szék és a dereka közé ékelhet. Ez kényszeríteni fogja a helyes testtartásra. Szintén jó praktika lehet, ha beszerez egy nagyméretű fit-ball labdát és naponta 1-2 órát ezen ül. A labda javítja az egyensúlyérzéket, erősíti a hátat és szintén elősegíti a helyes testtartást.

Tipp: Az ülőmunka egyik legnagyobb hátránya, hogy sokszor órákat töltünk el görnyedt vállal, háttal, egy irányba való nézéssel, ami a nyaknak sem tesz jót. Próbáljunk óránként legalább 10 percre felállni, kinyújtózni, megnyújtani a vállunkat és végezni néhány fejkörzést.

Veszélyzóna
Stressz

A munka sajnos a legtöbb esetben nem pihentető tevékenység. Ha az lenne, nem hívnák munkának. A legtöbb munka jár bizonyos mennyiségű stresszel, idegeskedéssel, feszültséggel. Amennyire csak lehet, csökkentse ezeket a tüneteket.

EGY PERC CSEND

Akár az iroda konyhájában, akár egy raktár sarkában, akár a mosdóban, de naponta egykét alkalommal csenjen el magának 60 másodpercnyi tiszta csendet. Hunyja be a szemét és vegyen 5-6 lassú, mély lélegzetet. A levegőt lassan, fokozatosan fújja ki. Semmi másra ne koncentráljon, csak  a légzésre. Ez az egyetlen perc segíteni fog a feszültség oldásában, kicsit kitisztítja a fejét, hogy újult erővel térjen vissza a munkába.

EBÉD A MUNKAHELYEN KÍVÜL

Ha megteheti, az ebédjét a munkahelyén kívül költse el. Ha csak húsz perce van, fogyassza el a szendvicsét a közeli parkban vagy egyszerűen csak egy padon ülve. Váltogassa a szokásait, hol egy padon salátázzon, hol egy kávézóban ebédeljen, hol üljön be a kollégáival egy olcsóbb étterembe. A lényeg, hogy az ebéd valódi kikapcsolódást jelentsen, legyen egy időpont, amit várhat a nap közepén, és ami energiával tölti fel.

IGYON BORSMENTATEÁT

Egy csésze borsmentatea jobban frissít és élénkít, mint egy csésze kávé. A tea aromája, erőteljes illata serkentően hat az agyműködésre, így nem csak frissít, de segít a koncentrációban is. Kortyolgasson el a kritikusnak számító délutáni órákban egy csészével, ízesítheti kevés citrommal, de a cukrot természetesen kerülje. A borsmentatea íze önmagában is intenzív, nem igényel semmilyen adalékanyagot.

Ez a tökéletes diétás nasi: sajt a sajtban
El sem hiszed, milyen egyszerű elkészíteni ezt a diétás nasit.
Spórolj duplán Black Friday idején: ints búcsút a drága és környezetszennyező PET-palackoknak
Nem csoda, hogy a Black Friday sokak fantáziáját izgatja. De mi lenne, ha Black Friday alkalmával most két legyet ütnénk egy csapásra, vagyis duplán spórolnánk? Hihetetlennek hangzik, pedig egyáltalán nem az.
Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Ünnepi citromos sajttorta, cukor- és lisztmentesen
Íme, a csodasüti, ami  meghódította a világ diétázóit! Fantasztikus könnyen elkészíthető és és isteni finom! Nem kell hozzá se cukor, se liszt, tökéletes desszert, amit fogyókúra alatt is bátran ehetsz!
Ízlelgessük a karácsonyt – 3 adventi recept
Akár a karácsonyi menüt akarjuk tutira begyakorolni, akár csak téliesebb ízekre, fűszerekre vágyunk, érdemes elkészíteni ezeket a finomságokat.
Kényelem és csábítás, avagy az őszi-téli fehérnemű trendekről
Ki ne szeretné szexisnek érezni magát? Legalább néha... csak úgy, csak a jókedv miatt, függetlenül attól, hogy párkapcsolatban él vagy sem.
Biztonságos futás a sötét, őszi napokon!
Ha futócipőt húzunk, az előttünk lebegő célra gondolunk, nem arra, hogy valaki esetleg megtámad minket. Pedig sajnos gondolni kell erre is, főleg ősszel, mikor egyre rövidebbek a nappalok. Hogy mindig biztonságban legyünk, jó, ha betartjuk az alábbiakat.
Ez a tél kedvence: diétás lett a bögrés mákos
Nem csak íze miatt imádjuk a mákot. Számos jótékony hatása miatt is nagyon kedveli mindenki. Íme egy remek recept.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.