Mi, nők máshogy reagálunk a stresszre, a traumákra, mint az erősebb nem tagjai. Míg a férfiaknál jellemzőbben alakul ki antiszociális viselkedés és kábítószer-használat, addig a nők inkább szoronganak és depresszióval küzdenek.

Lélekbajok

A depresszió

A nők életében nagyobb eséllyel jelenik meg a depresszió, írja összeállításában a prevention.com. A nők jelentős biológiai változásokon mennek keresztül az életük folyamán. A serdülés, a felnőtté válás, a gyerekszülések, majd az életközepi válság, a menopauza és az öregedés mind olyan fordulópont, amely a testi mellett lelki tünetekkel is járhat. Hátterükben a hormonális változások állnak elsősorban, ez okozza a szülés utáni depressziót, a PMS felfokozott tüneteit. Míg a férfiak könnyebben túllépnek a konfliktusokon, a nők sokáig elemezgetik a helyzetet, hurcolják a sérelmeiket. Ez pedig növeli a szorongást, a feszültséget, a nyugtalanságot. Nem mehetünk el amellett sem, hogy továbbra is az anyák viszik a háztartás nagyobb részét, a gyereknevelésből is nagyobb részt vesznek ki, ők szervezik a család életét.

Gyakori, hogy a feltöltődésre, kikapcsolódásra, mozgásra szánt időről mondanak le. A túlterheltség indulatokat és konfliktusokat szül, amit aztán sok esetben bűntudat is követ. Bűntudatot éreznek, hogy nem tudnak minden fronton megfelelni, bűntudatot éreznek, ha távol vannak a gyerekektől, mert sokat dolgoznak. Ez idővel lehangoltsággá, komorsággá, mély kedvetlenséggé alakul, ami tovább erősíti a tüneteket, és súlyosbíthatja a depressziót. A nők általában úgy írják le az állapotukat, hogy rettenetesen fáradtak, nincs motivációjuk, érdeklődés nélküliek, és gyakran sírva fakadnak. A férfiak inkább dühöt és haragot éreznek. A kezeléshez szakemberre van szükség, érdemes időben segítséget kérni.

Trauma utáni stressz

A poszttraumás stressz-zavar (PSTD) olyan típusú szorongásos zavar, amely magában foglalja a pánikbetegség, a generalizált szorongás, a fóbiák és a szeparációs szorongás tüneteit. A nőknél kétszer nagyobb valószínűséggel alakul ki. Ez nem azt jelenti, hogy a nők több traumát élnek meg, de amit megélnek, különösen, ha szexuális visszaélésről vagy erőszakról van szó, az könnyen fordul át mentális problémává. Nehezen dolgozzák fel ezeket, nincsen megfelelő stratégiájuk, sem segítségük, hogy megküzdjenek ezekkel a traumatikus eseményekkel. A legtöbb esetben pszichoterápia segít visszatalálni a normális érzésekhez és a normális élethez.

Evészavarok

A plakátlányok és -fiúk tökéletességét sokan hatalmas nyomásként élik meg, és ez evészavarhoz, kényszeres fogyókúrázáshoz, anorexiához vezethet. De sokkal elterjedtebb a túlevés, amikor az érzelmeket kimondás helyett evéssel csillapítják, és ez sok esetben zugevéssel jár, mert a nők szégyellik, hogy nem tudják uralni az étvágyukat. Az evészavar azonban nem szégyen, hanem egy betegség, amely szakember segítségével visszafordítható.

Hol a határ? 5 jel, hogy talán edzésfüggő lettél
A rendszeres testmozgás nemcsak az életmódváltás, de az egészségünk megőrzésének is az egyik alappillére. Ám itt sem szabad átesni a ló túloldalára!
Karfiol, a fogyni vágyók kedvence: 3 alakkímélő recept
Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, alacsony kalóriatartalmú, és ezerféleképp felhasználható, fogyókúrás ételek elkészítéséhez is.
Brownie gofri almaszósszal, a kényeztető reggeli
A hétvégi ráérős, családi reggelik főszereplője lehet a brownie gofri: tápláló, egészséges hozzávalókból készül, és persze nagyon finom.
Tányéron az energia: Így étkezz, hogy lendületben maradj!
Ahogyan az autóknál, úgy az emberi szervezet esetében sem mindegy, hogy milyen üzemanyaggal fut. Természetes, hogy benzines autónkba nem töltünk dízelt, miért fordítunk kevesebb figyelmet a szervezetünkre?
Mandulás, málnás sajttorta – néha belefér egy kis „jutalom”
Az életmódváltás során nem az a jó megoldás, ha mindörökre eltiltod magad a kedvenc desszertjeidtől. Néhanapján engedj meg magadnak egy szeletet ebből a krémes-gyümölcsös sütiből!
Fogyókúra szuperlevesekkel + 3 könnyű recept
Finomak, könnyűek és tökéletes alapot szolgáltatnak egy néhány napos fogyókúrás programhoz. Ami biztos: koplalnod nem kell!
Ha kevés az időd: gyors alakformálás heti 5x4 percben
Állandó időhiánnyal küzdesz, de szeretnéd, ha formásabb, feszesebb lenne a tested? Próbáld ki az alábbi programot!
Diétatészt: Hogyan nassolj okosan?
Csokoládé, csipsz vagy keksz? A legtöbb snack sajnos nem használ az ember alakjának. Attól függően, hogy mit szeretsz nassolni, eláruljuk, mi az, amit beilleszthetsz a fogyókúrádba.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.