Oldal kiválasztása
Biztosan sokak számára ismerős az az érzés, amikor már hulla fáradtak, ám az ágyban fekve az ide-oda cikkázó gondolatok nem hagyják nyugodni. A legtöbb esetben ez a stresszes életmódnak köszönhető, ám erre is van hatásos megoldás.

Nem megy az alvás? 7 gyógytea, hogy nyugodt legyen az éjszaka

Azért, hogy másnap ne legyünk kialvatlanok és még stresszesebbek a fáradság miatt, az Egészségőrző összegyűjtött 7 gyógyteát, ami mind, egytől egyig édes álmot hozhat szemünkre. Ha kipróbáljuk valamelyiket, és hosszabb távon is alkalmazzuk, akkor szinte biztos, hogy nem marad el a jótékony, nyugtató hatás.

LevendulaCsodálatosan aromás, fűszeres, igen kellemes illata van és nyugtatja az idegrendszert. Ezért, ha feszültek, stresszesek vagyunk, biztosan segíteni fog. Ezentúl kezelhetünk vele bizonyos idegi alapú szorongást, fejfájást, depressziót vagy álmatlanságot is.
Elkészítése: 2 teáskanál szárított levendulavirágot forrázzunk le 2 deciliter vízzel, majd fedjük le és így hagyjuk 10 percig. Végül szűrjük le, és már ihatjuk is.

OrbáncfűAntidepresszáns hatását tudományos kísérletekkel igazolták. Emellett még a közönséges orbáncfű közérzetjavító és nyugtató hatásáról is ismert. Nagyon hatásos depresszió ellen. Elalvást segítő hatása miatt lefekvés elött fogyasszuk. Nem szabad folyamatosan inni ezt a gyógynövényt, ha rendszeresen isszuk akkor 6 hétig szabad csak és utána 4 hét szünetet kell tartani. Várandósok, kismamák és vérhígítót, nyugtatót, antidepresszánst szedők ne alkalmazzák, valamint epeköves betegeknek szintén nem ajánlott.
Elkészítése: 2 teáskanál orbáncfűvet forrázzunk le 2,5 dl vízzel. Fedjük le, majd hagyjuk állni 10-15 percig, majd szűrjük le.

CitromfűA citromfű az egyik legfinomabb, leghatékonyabb nyugtató, alváskönnyítő tea. Oldja az idegfeszültséget, javítja az ideges szívpanaszokat, stressz esetén pedig különösen hatásos. Minden nap ihatjuk, akár szünet nélkül is.
Elkészítése: 2 teáskanál citromfűvet forrázzunk le 2,5 dl vízzel, fedjük le, majd hagyjuk így 10 percig, aztán leszűrhetjük.

Fekete ribizliKitűnően segíti kiegyensúlyozni az idegrendszerünket. Nagyon jó stresszoldó a fekete ribizli leveléből készült gyógytea. Kortyolgassunk belőle este lefekvés előtt.
Elkészítése: 2 teáskanál fekete ribizlilevelet forrázzunk le 2,5 dl vízzel majd 10-15 percig állni hagyjuk, ezután leszűrjük.

HársfaEz a gyógynövény is igen hatásos lehet álmatlanság esetén. Valamint akkor is fogyaszthatjuk, ha gyakran idegeskedünk, mert nyugtató hatással van a központi idegrendszerünkre. Időseknél, legyengült betegeknél, szívbetegeknél csak rövid ideig alkalmazható belsőleg a hársfavirág teája.
Elkészítése: 1 csapott evőkanál (2-3g) tea füvet forrázzunk le 2,5 dl vízzel, fedjük le, majd hagyjuk állni 10 percig, ezután szűrjük le. 7-10 napig ihatjuk folyamatosan.

KomlóA komlótea is nyugtató hatású, csökkenti a szorongást, ezáltal segít megszünteti a feszültségből vagy stresszből adódó alvászavarokat. De használhatjuk idegi eredetű hasmenés esetén is. Este lefekvés előtt fogyasszuk.
Elkészítése: 2 teáskanál szárított komlót forrázzunk le 2dl vízzel, majd lefedve hagyjuk állni 10 percig, ezután szűrjük le. Mézzel ízesíthetjük.

KamillaEz a gyógynövény nem csak a kellemes íze és a gyulladáscsökkentő hatása miatt hatásos. Azért is érdemes kortyolgatni belőle, mert nagyon jól oldja a feszültséget. Ezt a gyógyteát szintén csak 6-8 hétig ihatjuk folyamatosan, ezután tartani kell 3 hét szünetet. Ha alkalmanként fogyasztjuk akkor hosszabb ideig ihatjuk.
Elkészítése: 2 teáskanál kamillavirágot leforrázunk 2,5 dl vízzel, lefedjük, majd 10 perc múlva leszűrjük. via Egészségőrző

 

Hozzászólások

Itt egy szuper lehetőség, ha hiányoznak a tavaszi versenyek!
A Maradj Otthon Jótékonysági versenysorozat keretében az otthonában is megmérettetheti magát – természetesen online. Futásra, bringázásra fel!
Receptajánló: vegán gyümölcsös desszert
Ez az áfonyás-citromos muffin annak is szuper választás, aki nem vegán. Egyszerűen csak azért, mert egy nagyon finom édességről van szó!
Segítség, nem megy a fogyókúra! Mit rontok el?
Hiába próbálkozik, nem mozdul a mérleg nyelve? Úgy érzi, mindent megtesz, de mégsem sikerül fogynia? A súlygyarapodás hátterében néha olyan okok állnak, amelyekre nem is gondolna...
Nem minden élelmiszer egészséges, amit annak gondolunk!
A mentális és fizikai jóléthez nagyon fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás. De honnan tudható, hogy egy élelmiszer egészséges vagy egészségtelen? A dietetikus segít, hogy mi alapján döntsön vásárláskor.
A négy fal között: 3 tipp a tudatos és kreatív sportoláshoz
Az edzőteremről és a tavaszi sporteseményekről most le kell mondanunk, ez azonban nem jelenti azt, hogy a mozgást is hanyagolnunk kellene. Sőt! Sportoljunk otthon, legyünk kreatívak!
Már Barbie baba is meditál és jógázik
A világ egyik leghíresebb játékszerének gyártója a testi-lelki feltöltődés fontosságára szeretné felhívni a gyerekek figyelmét a legfrissebb kollekcióval.
Erősség vagy gyengeség?
Miben mutatkozik meg és mivel mérhető egy ember lelki ereje? Ki az erős és ki a gyenge? Tény vagy képzelet az egész? Miben mutatkozik meg a gyengeség? És miben az erősség? Dicsőség az egyik, szánalom a másik? Szendrei Ildikó írása.
Futás: 5 km-es edzésterv kezdőknek
Szeretne belevágni a futásba? A jelszó: fokozatosság! Az alábbi edzésprogram lépésről lépésre, hétről hétre segít eljutni a bűvös 5 kilométerig.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.