Biztosan sokak számára ismerős az az érzés, amikor már hulla fáradtak, ám az ágyban fekve az ide-oda cikkázó gondolatok nem hagyják nyugodni. A legtöbb esetben ez a stresszes életmódnak köszönhető, ám erre is van hatásos megoldás.

Nem megy az alvás? 7 gyógytea, hogy nyugodt legyen az éjszaka

Azért, hogy másnap ne legyünk kialvatlanok és még stresszesebbek a fáradság miatt, az Egészségőrző összegyűjtött 7 gyógyteát, ami mind, egytől egyig édes álmot hozhat szemünkre. Ha kipróbáljuk valamelyiket, és hosszabb távon is alkalmazzuk, akkor szinte biztos, hogy nem marad el a jótékony, nyugtató hatás.

LevendulaCsodálatosan aromás, fűszeres, igen kellemes illata van és nyugtatja az idegrendszert. Ezért, ha feszültek, stresszesek vagyunk, biztosan segíteni fog. Ezentúl kezelhetünk vele bizonyos idegi alapú szorongást, fejfájást, depressziót vagy álmatlanságot is.
Elkészítése: 2 teáskanál szárított levendulavirágot forrázzunk le 2 deciliter vízzel, majd fedjük le és így hagyjuk 10 percig. Végül szűrjük le, és már ihatjuk is.

OrbáncfűAntidepresszáns hatását tudományos kísérletekkel igazolták. Emellett még a közönséges orbáncfű közérzetjavító és nyugtató hatásáról is ismert. Nagyon hatásos depresszió ellen. Elalvást segítő hatása miatt lefekvés elött fogyasszuk. Nem szabad folyamatosan inni ezt a gyógynövényt, ha rendszeresen isszuk akkor 6 hétig szabad csak és utána 4 hét szünetet kell tartani. Várandósok, kismamák és vérhígítót, nyugtatót, antidepresszánst szedők ne alkalmazzák, valamint epeköves betegeknek szintén nem ajánlott.
Elkészítése: 2 teáskanál orbáncfűvet forrázzunk le 2,5 dl vízzel. Fedjük le, majd hagyjuk állni 10-15 percig, majd szűrjük le.

CitromfűA citromfű az egyik legfinomabb, leghatékonyabb nyugtató, alváskönnyítő tea. Oldja az idegfeszültséget, javítja az ideges szívpanaszokat, stressz esetén pedig különösen hatásos. Minden nap ihatjuk, akár szünet nélkül is.
Elkészítése: 2 teáskanál citromfűvet forrázzunk le 2,5 dl vízzel, fedjük le, majd hagyjuk így 10 percig, aztán leszűrhetjük.

Fekete ribizliKitűnően segíti kiegyensúlyozni az idegrendszerünket. Nagyon jó stresszoldó a fekete ribizli leveléből készült gyógytea. Kortyolgassunk belőle este lefekvés előtt.
Elkészítése: 2 teáskanál fekete ribizlilevelet forrázzunk le 2,5 dl vízzel majd 10-15 percig állni hagyjuk, ezután leszűrjük.

HársfaEz a gyógynövény is igen hatásos lehet álmatlanság esetén. Valamint akkor is fogyaszthatjuk, ha gyakran idegeskedünk, mert nyugtató hatással van a központi idegrendszerünkre. Időseknél, legyengült betegeknél, szívbetegeknél csak rövid ideig alkalmazható belsőleg a hársfavirág teája.
Elkészítése: 1 csapott evőkanál (2-3g) tea füvet forrázzunk le 2,5 dl vízzel, fedjük le, majd hagyjuk állni 10 percig, ezután szűrjük le. 7-10 napig ihatjuk folyamatosan.

KomlóA komlótea is nyugtató hatású, csökkenti a szorongást, ezáltal segít megszünteti a feszültségből vagy stresszből adódó alvászavarokat. De használhatjuk idegi eredetű hasmenés esetén is. Este lefekvés előtt fogyasszuk.
Elkészítése: 2 teáskanál szárított komlót forrázzunk le 2dl vízzel, majd lefedve hagyjuk állni 10 percig, ezután szűrjük le. Mézzel ízesíthetjük.

KamillaEz a gyógynövény nem csak a kellemes íze és a gyulladáscsökkentő hatása miatt hatásos. Azért is érdemes kortyolgatni belőle, mert nagyon jól oldja a feszültséget. Ezt a gyógyteát szintén csak 6-8 hétig ihatjuk folyamatosan, ezután tartani kell 3 hét szünetet. Ha alkalmanként fogyasztjuk akkor hosszabb ideig ihatjuk.
Elkészítése: 2 teáskanál kamillavirágot leforrázunk 2,5 dl vízzel, lefedjük, majd 10 perc múlva leszűrjük. via Egészségőrző

 

Hozzászólások

Otthoni pedikűr: lábápolás 5+1 egyszerű lépésben
Tombol a nyár, a könnyű papucsok és szandálok időszaka. Ha nincs időd, lehetőséged pedikűröshöz menni, otthon is sokat tehetsz a lábad épségéért, szépségéért.
A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.