Oldal kiválasztása
A gesztenyepüré az ősz egyik kedvenc desszertje, az utcán kapható illatos, forró gesztenye pedig már az advent hangulatát idézi. De vajon mit kell tudni erről a különös termésről? Vajon beilleszthető az egészséges táplálkozásba? És ha igen, hogyan?

Őszi csemege: gesztenye

A gesztenyét a diófélék közé sorolják, étkezésre csak a szelídgesztenye való. Leginkább masszaként ismerjük, de azt nem árt tudni, hogy a masszákat erősen feljavítják a gyártók, leginkább cukorral. Mindig olvassuk el az összetételt, és keressük a csökkentett cukortartalmú termékeket. A natúr massza viszont szinte ehetetlen, aki kóstolta, tudja. Energia- és zsírtartalma viszonylag alacsony, fehérjében szegény. Rost- és szénhidráttartalma igen magas, de főként keményítő, azaz összetett szénhidrát alkotja.

Gazdag antioxidáns hatású C- és E-vitaminban, ez utóbbi nem jellemző a gyümölcsök re. A többi gyümölcshöz viszonyítva a gesztenyében meglehetősen magas az úgynevezett vízben oldódó vitaminok közül a B1- (tiamin), a B2- (riboflavin), valamint a B6-vitamin (piridoxin) mennyisége is. Élelmi értéke a feldolgozás alatt sem változik jelentős mértékben. Ha egész gesztenyét vásárolunk, azt sültekhez és zöldségekkel kiegészítve adhatjuk, a masszát bele is tölthetjük a húsokba, illetve desszertek alapanyaga lehet.

A massza

Többször akadtak már fenn termékek a Nébih ellenőrzésén is, legutóbb 2013-ban volt egy kisebb botrány e termékekkel. Megnéztük a piacon, hogy vajon milyen minőségi masszák kaphatók most. Az olcsóbb termékek általában 50 százalékban tartalmaznak gesztenyét, a többi cukor, rizsliszt, pálmazsír, növényi habalap, olajok, édesítők. Keressünk olyan terméket, amely legalább 70 százalékban tartalmaz gesztenyét, ezeket általában prémium jelzővel illetik a csomagoláson. 100 gramm masszában 220–250 kalória van és 46 gramm szénhidrát, tehát a mennyiséggel csínján kell bánnunk. Ha csak egy egyszerű gesztenyepürét szeretnénk, akkor cukormentes tejszínhabot válasszunk, vagy zabtejszínt ízesítsünk folyékony édesítővel.

Sült gesztenye

Fontos, hogy jól vásároljunk. Válasszunk fényes, sötétbarna színű, sima és kemény felületű, méretéhez képest nehéz, hasonló nagyságú szemeket. Felhasználás előtt a gesztenyét száraz, hűvös helyen kell tárolni. Ha hűtőbe tesszük, akkor vegyük ki a zacskóból. Vékonyan vagdossuk be a gesztenyék domború oldalát. Ezután áztassuk be legalább egy órára. Egy tepsi aljára tegyünk sütőpapírt, majd forró (200 fokos) sütőben süssük addig, míg picit szétnyílnak a gesztenyeszemek. Időről időre rázzuk meg kicsit a tepsiben őket, hogy mindenhol jól átsüljenek. Még melegen hámozzuk.

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Fogyjon 4 hónap alatt 8-10 kilót!
A villámdiéták csak azt eredményezik, hogy az első kiadósabb vacsora után sírva fakadunk a mérleg számlapját látva. Egy stabil, négy hónapon át tartó, éhezésmentes kúrával viszont könnyedén elérhetjük a kívánt testsúlyt, és minden bizonnyal stabilizálhatjuk is.
Életveszélyes: Szikláról lógva fotózkodik a szerelmespár
Mennyit ér meg egy tökéletes fotó? Néhány influenszernek bármit, akár az életüket is kockáztatják. Ahogyan ez a pár is.
Bullying - Hogyan kezeljük az iskolai zaklatást?
Bullying, azaz a bántalmazás, zaklatás. Hol a határ az ugratás és bullying közt, és mit tehetünk, ha úgy érezzük, bántanak minket?
60 kilót fogytak összesen az Ázsia Expressz versenyzői
Rohannak, kiabálnak, stoppolnak. Van, hogy egy udvaron alszanak, s vacsorát sem kapnak. Az Ázsia Expressz szereplői nem luxusutazásra mentek, és a kalandnak hála összesen 60 kilótól szabadultak meg.
Édes teher – Gyakorlatok kismamáknak
A mozgásnak számos pozitív hatása ismeretes a számunkra, a kismamák viszont csak panaszmentes esetben, bizonyos szabályok betartása és szigorú orvosi felügyelet mellett végezhetnek sporttevékenységet.
Az olimpikontól a sportmániásig – Mit sportolnak korunk hercegnői?
Ezek a hercegnők és hercegnék bizony nem félnek a testmozgástól! Van köztük olimpikon, de olyan is, akinek számos csonttörés sem szegte kedvét a küzdősporttól!
Tényleg hasznos? Mindent a mono-diétáról!
Követni ugyan egyszerű a mono-diétát, de a segítségével elért súlyvesztést, már annál nehezebb megtartani.
6 egészséges recept szilvával, szőlővel
Mennyire kell óvatosnak lenni a szilvával, és a szőlővel? Íme néhány tuti recept, ami nem okoz majd gondot.
A vashiány és a vérszegénység 13 jele 
Ha különösebb ok nélkül állandóan kimerült és fáradt, érdemes vashiányra gyanakodni. A felnőtt lakosság zömét, különösen a nőket érinti ez a gond
Fehérjeturmix, ahogyan Arnold Schwarzenegger csinálja - videó
Tulajdonképpen Arnold Schwarzenegger egy 9 perces videóban, mindent elárul, ami a sikeres életmódváltáshoz kell. Megmutatja, hogy milyen fehérjeturmixot iszik, megnézhetjük, hogy mi van a hűtőjében, ahogyan arról is beszél, hogy szerinte hogyan tudjuk erősíteni az immunrendszerünket.
Építsünk kapcsolatot a testünkkel
Ahhoz, hogy újraépítsük a testünkkel való kapcsolatot – ami gyermekkorunkban még ösztönösen megvolt –, a tudatos és szeretetteli hozzáálláson kívül szükségünk lesz némi kíváncsiságra, játékosságra, s legfőképpen egy jó adag bátorságra.
Inspirálja magát az edzésre Liptai Claudia Instájával
A jövő 50 élelmiszere: a kaktusztól a gyökérzöldségekig
Összeállították annak az 50 tápláló élelmiszernek a listáját, amelyek fogyasztása az emberi szervezet, termesztése pedig a bolygónk számára volna kedvezőbb a jelenleg szinte egyeduralkodó alapanyagokhoz képest.
4 étel, amit jobb, ha nem eszik meg a gyermek! Ezeket adja neki helyette!
Mit ehetnek a gyerekek, és mi az, amit jobb kiiktatni az étrendjükből? Mindenre van egészségesebb megoldás!
Alternatív megoldások egészséges pizzához - 5 tuti recept
Pizzát rendelni? Ugyan! Otthon is szuperfinom és egészséges pizzákat készíthetünk. Ha nincs kedvünk bajlódni a tészta készítésével, a legtöbb nagyobb szupermarketben beszerezhetünk kész, fagyasztott, teljes kiőrlésű terméket – csak meg kell pakolni jobbnál jobb feltétekkel.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.