A vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek nélkülözhetetlenek a szervezet egészséges működéséhez. Hiányukat különböző kellemetlen tünetek jelzik, majd később akár hiánybetegségek is kialakulhatnak. A tudatos és egészséges táplálkozás mellett érdemes étrend-kiegészítőket szedni és figyelni a panaszokra, hogy ha baj van, azonnal megkezdhesse a vitaminkúrát.

Óvja egészségét természetesen

GYÓGYNÖVÉNYEK: Azok a növények, melyek hatóanyagát, illetve a belőlük kivont illóolajat valamely betegség kezelésére lehet felhasználni.

VITAMINOK: Azok a szerves anyagok, amelyek elengedhetetlenek a sejtekben zajló anyagcseréhez és részt vesznek a szervezet biokémiai folyamataiban, amelyek során a táplálék hasznosul.

ÁSVÁNYI ANYAGOK: Olyan kémiai, biológiai elemek, amelyekre a szervezet működéséhez szükség van. Az anyagcsere szinte minden lépcsőjénél nélkülözhetetlenek az ásványi anyagok.

ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK: Olyan gyógyszernek nem minősülő készítmények, amelyek a szervezet zavartalan működéséhez szükséges létfontosságú anyagokat – amelyeket a szervezet önállóan nem tud előállítani – koncentrált formában tartalmazzák.

Panasz: PATTANÁS

A megnövekedett tesztoszteron hormon hatására a faggyúmirigyek több faggyút termelnek. A faggyú felhalmozódik, a bőrben normális körülmények között jelen lévő baktériumok elszaporodnak, a szőrtüsző begyullad és megjelennek a duzzadt, vörös pattanások.

Gyógynövények: barátcserje, ligetszépeolaj, vörös lóhere, zsázsa, petrezselyem
Vitaminok: A-, C-, E-, B-komplex vitaminok
Ásványi anyagok: cink, króm
Étrend-kiegészítők: lecitin, cápamájolaj, lenmagolaj, klorofill

Panasz: ROSSZ LEHELET

Bár a kellemetlen lehelet nem feltétlenül a nem megfelelő szájhigiénia vagy a rossz fogak következménye, sok esetben ez áll a háttérben. Ilyenkor a rossz fog kezelésével, a fogínybetegség gyógyításával, a fogkő eltávolításával a probléma megszűnik.
 
Gyógynövények: gyermekláncfű, borsmenta, lucerna, görögszéna
Vitaminok: C-, B-komplex vitaminok
Ásványi anyagok: cink, magnézium
Étrend-kiegészítők: klorofill, propolisz

Panasz: CELLULIT

A kötőszövet (bőr alatti zsírszövet) ödémája. Oka a sejtekben felhalmozódott toxikus anyag. A nők 90 százalékát érintő probléma, amely kezdetben csak akkor látható, ha egy bőrredőt az ujjak közé csippentünk. Később a behúzódások már állva és fekvő helyzetben is látszanak, és narancshéjra emlékeztetnek.
 
Gyógynövények: pitypang, zeller, boróka, zsázsa, petrezselyem
Vitaminok: C-, E-, B-komplex vitaminok
Ásványi anyagok: nátrium, foszfor, vas
Étrend-kiegészítők: lecitin, hínár, rutin és bioflavonoidok

Panasz: LEHANGOLTSÁG

A téli, hideg napok a szervezet energiacsökkenésével járnak. A napfény, a friss zöldségek, gyümölcsök hiánya miatt sokan fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzik magukat. Figyelem: ez az állapot nem azonos a depresszióval!

Gyógynövények: ginzeng, guarana, macskagyökér
Vitaminok: C- és E-, B-komplex vitaminok
Ásványi anyagok: magnézium, kalcium, cink, kálium
Étrend-kiegészítők: lecitin, aminosavak

Panasz: EKCÉMA

Oka valamilyen allergiás reakció, amit olyan anyag vált ki, amely táplálékkal kerül a szervezetbe. Az érintett bőrfelület vörös lesz, duzzadt, viszket, és sokszor berepedezik, esetleg vérzik.
 
Gyógynövények: gyermekláncfű, ligetszépeolaj, echinacea, máriatövis
Vitaminok: béta-karotin, C- és E-, B-komplex vitaminok
Ásványi anyagok: magnézium, cink
Étrend-kiegészítők: lecitin, rutin és a bioflavonoidok, sörélesztő

Miért aludj többet?
Egy egészséges felnőttnek napi 7-9 óra alvásra van szüksége, ezzel szemben átlagosan 6 óra 40 percet alszunk a hétköznapokon, míg hétvégén átlagosan 7 órát. Ez meglehetősen kevés. A gyerekeknek – életkoruktól függően – ennél is több alvásidőre van szükségük, ők 11-18 órát is átszundíthatnak a napi 24 órából. Megfelelő alvásmennyiséggel boldogabbak, kipihentebbek, testileg, lelkileg erősebbek lehetünk – és a felesleges kilók is gyorsabban lemennek. 
Hihetetlen erősítő gyakorlat, te meg tudod csinálni?
Mintha a fizika összes törvényével menne szembe ez az edzés, mely lényegében az egész testet megdolgoztatja! Gyilkos! Rengeteg videót találhatsz róla a neten, de te vajon meg tudod csinálni?
Amikor agyunkra megy a diéta (szó szerint)!
Tévedés azt gondolni, hogy a szellemi hanyatlás csak a nagyszüleinket veszélyezteti. Az apró feledékenységek, a „jaj, nem jut eszembe” állapot már a harmincas éveink közepétől is jelentkezhet. De megfelelő táplálkozással és mozgással sokat tehetünk azért, hogy szellemileg is frissek maradjunk minden életkorba.
3 zseniális karfiolrecept, ha diétázol
Elképesztő lehetőségeket rejt a karfiol! Ez az egyszerű zöldség hihetetlenül sokféleképpen elkészíthető! Rosttartalma magas, szénhidrát viszont szinte nincs benne, így az egyik legjobb választás fogyókúrához!
Mit egyél, ha szeretnél több C-vitamint?
A C vitamin fokozza immunrendszerünk működését, ennek köszönhetően lerövidíti a meghűléses megbetegedések hosszát és enyhíti a tüneteket. Azonban a náthán kívül még számos esetben fejti ki jótékony hatását.
Milyen izzadásgátlót vigyek az edzőterembe?
Az aktív életmód megfelelő higiéniát is követel. Nem mindegy, milyen kozmetikumokat használunk a tisztálkodás és az izzadság elleni védelem során. A MAKEUP webáruház szakértői összeállítottak egy listát a legjobb izzadásgátló dezodoroktól, amelyek hatékony védelmet nyújtanak edzés során is:
Éhgyomorra kávét? Tilos vagy lehet? Itt az igazság!
Akad, aki addig semmihez nem kezd hozzá, amíg meg nem itta az első kávéját éhgyomorra. A kérdés csak az, hogy vajon ez egy egészségtelen szokás, amiről mihamarabb le kellene szokni, vagy nyugodtan megtehetjük?
Egy jó módszer, hogy 40 év felett is leolvadjon a hasi zsír
A kor előrehaladtával a súlyfeleslegtől egyre nehezebb megszabadulni. Különösen a has tájékán
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.