Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!

13 tipp a hőségben való edzéshez

Egész évben alig várjuk a nyarat, hogy végre kimozdulhassunk, viszont a nagy meleg könnyen megnehezítheti a szabadban töltött időt. Ilyenkor az edzésre jobban fel kell készülni. Bár az egészséges emberi szervezet általában jól bírja ilyenkor is a terhelést, nem árt odafigyelnünk pár dologra, amivel segíthetünk testünknek a hőséget és az ezzel járó megbetegedéseket leküzdeni. Kérd ki az orvosod véleményét – Amennyiben most kezded el az edzést vagy gyógyszert szedsz, nem árt konzultálni erről az orvosoddal. Kezdőként sokkal kevesebb terhelést bír el a szervezeted, néhány gyógyszer pedig befolyásolhatja tested hőszabályozását.

 

  1. Viselj nedvszívó anyagot – Bár a pamut kényelmes, nem segít sokat az izzadság felszívásában. Olyan ruhadarabokat válassz, amik kifejezetten sportoláshoz vannak kifejlesztve.
  2. Védd a bőröd – Használj még felhős napokon is minimum 15 faktoros krémet, hogy megóvd bőrödet a leégéstől. Lehetőség szerint olajmenteset kenj magadra, így a bőröd ugyanúgy tudja szabályozni a tested hőmérsékletét. A vízálló krém edzés közben pedig nem fog a szemedbe folyni. A helyes öltözék, egy napszemüveg, esetleg egy könnyű kalap sokat segít az ártó sugarak ellen.
  3. Igyál gyakran – a hidratálás nagyon fontos edzés előtt, közben és utána is, ezért mindig legyen nálad hideg víz. Ha több, mint egy órát fogsz mozogni, válassz elektrolitban gazdag sportitalt.
  4. Legyen tökéletes az időzítés – a napsütés, páratartalom és a levegő szennyezettségi szintje napközben a legmagasabb, ezért ebben az időszakban a legnagyobb a kiszáradás, leégés és a napszúrás kockázata. Ideális választás az edzéshez a 10 óra előtti vagy az este 7 utáni időszak.
  5. Ellenőrizd a levegő minőségét – Mielőtt kimennél a szabadba, érdemes tájékozódni a levegő összetételéről. Extrém hőség vagy magas szmog szint esetén csökkenteni kell a terhelést és az edzés időtartamát. Egy könnyű séta vagy biciklizés vagy egy kis kertészkedés bőven elég az ilyen napokon.
  6. Szokj hozzá a meleghez – Még a legfittebb emberek is nehezen tolerálják a magas hőmérsékletet és páratartalmat. Érdemes az első napokban csak pár percig kint tartózkodni, aztán folyamatosan növelhetjük az időtartamot, így testünk is könnyebben hozzászokik a meleghez.
  7. Keress árnyékos helyeket – parkban, árnyékos fák közt sokkal jobban tolerálja szervezeted az edzést, mint a tűző napon.
  8. Ellenőrizd a pulzusod – ha hirtelen a magasba szökken a szívverésed, lassíts vagy állj meg egy kicsit, hogy elkerüld a túlzott erőfeszítést.
  9. Figyelj a testedre – ha érzed, hogy a meleg miatt nem érzed jól magad, fejezd be az edzésedet. Ilyenkor hallgatni kell a tested jelzéseire, ne erőltesd tovább magad.
  10. Tudd, hogy mikor ne menj ki – ha a hőmérséklet tartósan 30 fok felett van, inkább klimatizált helyiségben végezd a napi gyakorlatokat – akár otthon, akár egy fitnesz teremben.
  11. Kerüld a nagyfokú hőmérséklet változást – nem lesz jó hatással a szervezetedre, ha a nagy hőségből hirtelen bemész egy klimatizált helységbe. Inkább próbáld fokozatosan lehűteni magad odakint, mielőtt ilyen helyre lépsz be.
  12. Mártózz egyet – az úszás vagy vízi torna ideális választás nyáron, mert kellemesen hűsít és nem terheled túl magad. Azonban ne felejts el inni, ugyanúgy fontos a hidratálás még a vízben is.
  13. Nagy melegben mindig figyelni kell arra, hogy ne terheljük túl magunkat és inkább a biztonságos és hatékony edzésre koncentráljunk. A nyár nagyon sok szabadidős feltöltődést kínál, nem érdemes kockáztatni, inkább használjuk ki és élvezzük a természetet!

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.