Oldal kiválasztása
Ha a gyermek azt látja, hogy anyu és apu nem sportol, bizony felteszi a kérdést, akkor ő miért tenné? Mutassunk jó példát, szoktassuk rá az egész családot az aktív kikapcsolódásra.

7 ötlet, hogy többet sportoljon az egész család

A sportolás az egészséges életmód szerves része, napjainkban azonban a család valamennyi tagját megmozgatni, nem egyszerű feladat. A szülők munkaidő-beosztása, a túlórázás, a gyerekek különórái, a korrepetálások, de a közösségi portálok megjelenése következtében az internet előtt eltöltött idő, valamint a motiválatlanság is mind az ellen hat, hogy a társadalom legkisebb közösségének tagjai több időt töltsenek együtt, és ráadásul ezt aktívan tegyék. Sokszor a közös tévénézésben és étkezésben merül ki a család együttléte, holott számos egyszeri beruházást igénylő, egyszerű, költséghatékony módja van annak, hogy az egész családot mozgásba hozzuk. Ne csak a saját egészségünkre gondoljunk, hanem a következő generációra is, akik példaképként tekintenek a szülőkre.

Torna DVD segítségével

Ki gondolta, hogy még visszasírjuk a köztévé reggeli és esti tornaperceit? Kicsik és nagyok együtt frissülhetnek fel egy 15-20 perces tornagyakorlattól a számítógép vagy a DVD- lejátszó előtt, s ehhez még a lakásból sem kell kimozdulni. Ma már az internetnek köszönhetően egyszerűen találhatunk kifejezetten gyerekeknek szóló, könnyen végezhető tornagyakorlatokat, melyekbe a szülők is bekapcsolódhatnak. A rövid, zenés filmek jelentős részét ingyen letölthetjük, a szerint is válogathatunk, hogy lányos vagy fiús, 10 év alatti vagy kamaszkorú gyerekeket akarunk megmozgatni, és hogy melyik tinisztár vagy épp mesehős avasson be minket a tánc, a gimnasztika vagy az alakformálás rejtelmeibe. Évről évre nő az elhízott, rossz testtartású vagy épp cukorbeteg gyerkőcök száma. Napi pár perces mozgás a kedvenc mesefigurával igazán jó hatással lehet minden csemetére.

Vízi aerobik a nyaralás idején

Napjainkban számos strand, szálloda, csúszdaparadicsom szervez a nyári főszezonban vízi fitneszedzést, amiért a strandbelépőn túl már nem kell külön fizetni, és amelybe a család összes tagja bekapcsolódhat. Ne engedjük el magunkat a nyaralás 1-2 hete alatt sem, látogassuk a vakációnk idején mindennap ezeket a 15-től egészen 40 percig is eltartó programokat. A felnőttek ledolgozhatják a félpanzió „terülj-terülj, asztalkám” kínálata miatt felszedett fölösleges súlyt, a gyerekek pedig kellőképp elfáradnak estére.

sport, család, erdő

Fotó: shutterstock

Trambulin – ki ne szeretne újra gyerek lenni?

Az ugróasztalt sajnos csak olyanok tudják igazán kiélvezni, akiknek kertes házuk van, viszont ha már ebben gondolkodunk, érdemes nagyméretű és nagy teherbírású trambulint vásárolni, amely az egész családot elbírja. A lábak formálásához, a has erősítéséhez, zsírégetéshez kifejezetten jó ez az ugróeszköz.

Kutyasétáltatás – a megosztható feladat

A kutyasétáltatás lehet egyszemélyes vagy társas időtöltés, az állatok pedig kifejezetten szeretik, ha többet vagyunk együtt velük, s ezt aktívan tesszük. Afelől nem lehet kétségünk, hogy a kutyák mellett mozgalmasabbá válik az életünk, ami kedvez az egészségünknek, sőt fogyhatunk is! Elég kivinni a póráz és szájkosár mellett a nordic walking botunkat, máris kezdődhet a testedzés. A bot ráadásul könnyen állítható, így az egész család ki tudja használni. Egy amerikai egyetem idei kutatása szerint egyébként az ebekkel együtt végzett testmozgás nem csak a séta mennyiségét növeli a kutyatartóknál, de ezek az emberek összességében is aktívabbak. A tanulmányból az is kiderült, hogy a kutyával sétáló emberek általában egy órával többet gyalogolnak hetente azokhoz képest, mint akik állattartók, de négylábú kedvencükkel nem mennek mozogni.

Fitball a legkisebbekkel is

A fitballt minden korosztályú gyerek élvezi. A csecsemők például a ritmikus mozgástól könnyedén megnyugszanak és elalszanak, a kismama pedig ez idő alatt segíthet a gyermek cipeléséből fakadó gerincfájdalmain a háti izmok nyújtásával, erősítésével. A labdán történő torna alakformálást és zsírégetést is lehetővé tesz. Első alkalommal érdemes elnéznünk egy fitneszterem gerinctornaórájára vagy egy fitball zsírégető edzésre, ahol elsajátíthatjuk a helyes testtartást és mozgáskultúrát, majd tanítsuk meg a gyerekeknek is az egyszerűen végezhető gyakorlatokat. A Német Betegbiztosító Társaság (DAK) friss felmérése szerint a 11–14 éves gyerekek 58 százaléka panaszkodik hátfájásra, amely a testmozgás hiányával, a tévé és számítógép túlzott használatával és táplálkozási problémákkal függ össze.

Ütős játékok a kertben

A tenisz, a pingpong és a tollaslabda párosan játszva igazi családmozgató sport. Ezek a mozgásformák összetett játékok, hiszen nemcsak a testünket eddzük meg, de taktikáznunk, összpontosítanunk is kell a meccsek közben, sőt a gyerekek versenyszellemét is fejleszthetjük általuk. A három játék közül legjobban a tenisszel tudunk kalóriát égetni, de egy átlagos testsúlyú felnőtt egyórányi tollaslabdázással vagy asztalitenisszel is le tud dolgozni 200-300 kalóriát. Az ütők mindig legyenek szem előtt, hogy a gyerekek könnyen elcsábulhassanak!

Evezés a természetben

Az evezés olyan kardiosport, amely megmozgatja a hátat, erősíti a karokat, de még a farizmot is, így igazi zsírégető. Habár erre időt szakítani igen nehéz, s mellesleg az eszközök kölcsönzése sem olcsó, egy-egy kirándulás vagy nyaralás során érdemes beiktatni ezt a friss levegőn végezhető testmozgást. Ma már számos tavunk mentén tehetünk tanösvényi túrákat a vízen is. Ne hagyjuk ki a kínálkozó lehetőséget!

Milyen sporteszközt vigyünk a nyaralásra?

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Zsírégetés fűszerekkel - Működik, de ezeket jó tudnia!
Néhány alapszabályt betartva a fűszerek a barátaink lehetnek a diétában!
Ingyenes sportolási lehetőségek, hogy mindenki aktív legyen!
Szuper kezdeményezés, amire nagy szükség lenne országosan is! Így lehet mindenki számára elérhető és motiváló a mozgás!
Mennyi és milyen zsírt ehetünk 1 nap alatt? - praktikus lista
Minden egészséges szervezetnek szüksége van bizonyos zsírmennyiségre. A naponta bevitt kalóriák 20-30 százaléka származhatna zsírokból, de 10 százaléknál nem több telített zsírsavakból.
Tuti reggeli fogás
Ezt a tápláló reggelit akár előre is elkészítheti a gyereknek. Finom, egészséges, garantáltan szívesen fogyasztja majd. Ettől biztosan jól indul a nap!
Bossaball – Nem csak strandsport
A látszólag nem teljesen összeillő sportok egyvelege rendkívül szórakoztató, látványos és nem utolsósorban igen hatásos mozgásforma. Bosaball edzésen jártunk!
Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék
Vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát, és kalória értékéből, így már beilleszthetőek a diétába!
Last minute - 1500 kalóriás nyaralós menü
Egy tartható, egészséges menü, ami akár a hosszú hétvégére is remek megoldás lehet, ha nem akarunk többet enni 1500 kalóriánál!
4 saját testsúlyos gyakorlat, ami formába hozza a fenekét
Nincs szüksége másra, csak a saját testsúlyára, legalább 30 (szabad) percre és a kitartására! Lássuk a fenékformáló gyakorlatokat!
Szilvával az egészségért - tippek és receptek otthonra
Hogyan hat a szervezetünkre a szilva? Hogyan használhatjuk a bőrápolásban, és milyen egészséges ételeket készíthetünk belőle?
Fehérjediéta - 1 hét – 3 kiló!
Egy 7 napig tartó fehérjediétával rengeteg felesleges vizet és súlyt veszíthetünk. A proteinkúra lényege, hogy egy hétig sovány húsokat, sovány túrót, joghurtot és sovány sajtokat kell fogyasztani, kiegészítve tojással és zöldségféleségekkel.
3 nő, akik egy merész lépéssel változtatottak az életükön
Három nő meséli el, mi volt az életüket megváltoztató döntések hátterében, milyen nem várt előnyökkel járt a „bátorságuk”.
10+ tipp, hogy egészségesek maradjanak a fogai
Az ellenállhatatlan, szexis mosoly alapja az egészséges fogsor. Mindennapi ápolással, megfelelő szájhigiénével, rendszeres fogászati szűrésekkel megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.
Fogyás őszibarackkal - 3 napos mintaétrend
Őszibarack a piték és egyéb sütemények nagy sztárja, de a diétában és a szépségápolásban is hadba fogható! Mondjuk is, hogyan!
Kar, has, fenék - Így formálja testét vízisportokkal
A víz nem csak arra alkalmas, hogy a forróság ellen néha megmártózzunk benne. Számos lehetőséget rejt a sportolásra, amelyeket érdemes a nyaralás, pihenés során is kihasználni. Kedvcsinálóként összegyűjtöttünk néhány izgalmas vízi sportot.
Csoda, amit a testükkel művelnek – Ilyen az akrobaták élete
Hat mindenre elszánt akrobata repíti a nézőket egy olyan világba, ahol percenként csodálkozhatunk rá, hogy mire képes az emberi test.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.