Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindenki csinálja. Mi lehet a titkuk?

5 tipp, ha kezdő vagy és imádni fogod a futást

Elkezded és minden lépés kínoz, itt nyilal, ott fáj. Tippek, hogy valóban jól essen a futás testnek és léleknek egyaránt!

A tökéletes helyszín

Itt a tavasz, süt a nap. Búcsút inthetünk a sötét konditermeknek, és a monoton futópadnak. Irány a természet! Sokkal jobb olyan helyen róni a kilométereket, ahol tudsz gyönyörködni a tájban.

Ne egyedül menj!

Szólj a csajoknak is! Könnyebb úgy rávenni magad az indulásra, hogy tudod várnak rád. Így annak is kevesebb az esélye, hogy egyszerűen lemondod. Futás közben mindenki a saját tempójára figyeljen, és ne csacsogjatok, mert akkor rosszul veszel levegőt, és jön az „itt nyilal-ott fáj”. Persze a levezetésnél, és a jól megérdemelt pihenés közben már jöhetnek a pletykák is.

A zene a titka mindennek

Állíts össze magadnak egy listát kedvenc számaidból. Olyan zenéket válassz, amik felpörgetnek, melyektől felpezsdül a véred. Futás közben ez adja az ütemet, kiránt a monotonitásból és szárnyalni fogsz. A lista végére egy-két lassabb muzsika is kerüljön, hogy a levezető séta is kellemesen teljen.

Figyelj arra, hogy mit veszel fel!

futás

A futás nem drága sport, hiszen szinte semmi nem kell hozzá. Azonban fontos odafigyelni egy-két alapvető dologra. Nem azért, hogy divatos legyél, hanem az egészség és a kényelem érdekében. Egy futó cipő beszerzése elengedhetetlen. Van olcsóbb és drágább kategória is, de fontos, hogy kifejezetten futásra tervezett modellt viselj, így elkerülheted az ízületi sérüléseket. Válassz alakodhoz illő sportmelltartót. Fontos, hogy jól tartson, hiszen a mozgás miatt, könnyen megnyúlhatnak a szövetek.

Melegítsd be!

A legrosszabb, amit tehetsz a testeddel, hogy kiérsz a pályára és félőrültként elkezdesz futni, majd 800 méter után megállsz levegő után kapkodva. Fontos, hogy felkészítsd a tested a terhelésre. Dörzsöld össze a tenyered, és amikor már elég forrónak érzed, jól dörzsöld át velük a kényes pontokat, a térdeid, a derekad, a csípőd vagy akár a bokáid. Fokozatosan kezdj futni. Először csak sétálj, majd kocogj és utána jöhet a futás is. Szép időben, szép helyen, a kedvenc zenéidre. Szárnyalni fogsz!

 

 

Hozzászólások

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.