Oldal kiválasztása
A séta, vagy gyaloglás nemcsak a rendszeres mozgást segít elkezdni, illetve fitten tart minket, de a kreativitásunkra is hatással van, segíti a problémamegoldó készségünk fejlesztését.

Így hat a rendszeres gyaloglás a kreativitásra

A Stanford Egyetemen végzett 2014-es tanulmány szerint, azoknál a hallgatóknál, akik rendszeresen többet sétáltak, megfigyelhető volt a kreatív gondolkodás, és az aktívabb problémamegoldó készség. mindez egyébként megfigyelhető volt például Csajkovszkijnál is. A Diótörő zeneszerzője minden reggel negyvenöt percet sétált, és a komponálás után, esténként újabb két órát járkált a környéken. Steve Jobs, az Apple alapítója is híres ragaszkodott a gyalogláshoz, sokszor még a találkozóit is úgy szervezte, hogy megbeszélés közben gyors tempóban gyalogoljanak. Jean-Jacques Rousseau filozófus pedig azt állította, hogy csak úgy tud gondolkodni, ha közben járkál. „az agyam, csak a lábaimmal együtt működik”- írta feljegyzéseiben.

Ám a felturbózott kreativitás csak egy része a gyaloglás pozitív hatásának. Számos tanulmány kimutatta azt is, hogy a séta csökkenti a stressz szintet. Egy Edinburgh-i 2015-ös vizsgálat során EEG-t használtak arra, hogy a különböző környezetben sétálókat megfigyeljék. Megállapították, hogy azok, akik parkban, vagy más zöldövezetben gyalogoltak, sokkal gyorsabban megnyugodtak, ellazultak. A szorongó típusú embereknél kifejezetten jól hathat a lassabb tempója séta a zöldben. Stresszhelyzetben megnő szervezetünkben a kortizolszint, amely negatívan befolyásolja a szív és érrendszert, a különböző anyagcsere folyamatokat is. A nyugtató séta csökkenti a kortizolszintet, és a vérnyomást is.

gyaloglás, séta

Fotó: shutterstock

Sétáló meditáció!

A meditáció nem egyenlő azzal, hogy csukott szemmel ücsörög. Ez egy szellemi gyakorlat, amellyel fejleszthető az öntudat. Az elme elcsendesítésével, megnyugtatásával elősegíti a
fizikai és szellemi egészséget. A meditáció segíthet a függőségek leküzdésében, valamint álmatlanság esetén is jótékony hatású. Mivel a meditáció során az a lényeg, hogy ne irányítsa a tudatát, csak megfigyelje azt, és ezáltal felfedezze, megélje a jelen pillanatot, ezért a séta is tökéletes alkalom a gyakorlására. Ez a módszer ideális, ha önnek egyébként is nehezére esik nyugodtan egy helyben maradnia. Lapozza fel a diéta és Fitnesz magazin decemberi lapszámát, ahol 8 tanácsot adunk arra, hogy meditálhat sétálás közben!

Kimutatták azt is, hogy az irodai dolgozók hárompercenként szakítják meg a munkájukat, egy email, egy üzenet, vagy egy közösségi oldal értesítése miatt. Egyre nehezebben tudunk fókuszálni, s ehhez az okos telefonok is hozzájárulnak. A séta közben hagyjuk otthon a kütyüket, de legalábbis ne vegyük elő a táskából azokat. Ha sikerül pár órát sétálni a telefon nélkül, akkor nemcsak a testünk frissül fel, de újra képesek leszünk összpontosítani, fókuszáltak lenni.

FOGJA FEL KALANDNAK!

Nem baj, hogy mindennap ugyanoda kell eljutni – a gond az, hogy hajlamosak vagyunk mindig ugyanazokon az utakon járni. Az útvonaltervezők segítségével fedezzen fel újabb és újabb útvonalakat. A legrövidebb út helyett válassza a legszebbet, legérdekesebbet!

LEHETSZ TE IS CÍMLAPLÁNY!

Miért ne lehetnél? Mi egy fotózás az élet nagy harcaihoz képest? Neked semmiség! Nem kell tökéletesnek lenned, egyszerűen csak hinned kell magadban. Hinned kell abban, hogy képes vagy arra te is, amire az influencerek, celebek, színésznők és a sportolók: felvállalni önmagad.Mutasd meg magad és mondd el történted a többi nőnek, hogy lássák, előtted nincs lehetetlen.

Jelentkezz a cimlaplany@mediaworks.hu e-mail címen 2019. november 29-én éjfélig.

Részvételi szabályzat

Életmódváltás infarktus után

 

 

Hozzászólások

Így előzhető meg, hogy tüdőgyulladás legyen a megfázásból
A megfázás rossz közérzettel, orrdugulással, orrfolyással, torokfájással járhat. Több alkalommal is áteshetünk rajta évente, rendszerint egy hét alatt elmúlnak a tünetei. Bizonyos esetekben azonban komoly szövődményeket, akár tüdőgyulladást is okozhat.
Jutalmaz vagy büntet? - Nevelési stílusok nyomában
A szülők érzik a felelősséget, a szülői stratégia kialakítása nem várhat. Nevelési stílusok előnyei, hátrányai, „kisokos” szülőknek és leendő anyukáknak, apukáknak.
Tari Annamária - Mi kell ahhoz, hogy változtatni tudjak az életemen?
„Képtelen vagyok bármin is változtatni. Mintha le lennék ragasztva, nem tudok mozdulni. Nem is hiszem igazán, hogy sikerülne. Ennyi év után? Kizártnak tartom…” (40 éves nő)
Mindent a limfómáról!
A limfóma, azaz a nyirokrák viszonylag gyakori daganattípusnak számít, és bármely korosztálynál kialakulhatnak bizonyos típusai. Nézzük a leggyakoribb kérdéseket a limfómáról.
Csodákra képes az arctorna, ha helyesen végezzük
Arctornával nemcsak a ráncokon segíthetünk, de a toka ellen is tehetünk. Nézzük a legnépszerűbb öt gyakorlatot, amit otthon is elvégezhetünk!
Fűszerek jótékony hatása röviden
Ezek az intenzív illatú és aromájú fűszerek nem csak feldobják vacsorája ízét, de nagyon jó hatással vannak az egészségre is.
12 hónap, hogy elérjük a célunkat - Így ütemezzünk!
Hamarosan vége a januárnak, és kiderül: sikerül e tartanunk az újévi fogadalmunkat. December végén hajlamosak vagyunk a  valóságtól elrugaszkodott célokat kitűzni.  Aztán telnek a hetek, a hónapok, és a dédelgetett tervekből nem lesz semmi. Még ha január elején a nagy lendülettel bele is kezdünk ebbe-abba, idővel elkopik a lendület, és visszatérünk a régi szokásainkhoz. Mit tehetünk ilyenkor?A coach válaszol!
Herpesz intim helyen, mit kezdjünk vele?
A herpesz több területen is megjelenhet a testen, ám az egyik legkellemetlenebb, amikor intim helyen jelentkezik. Így tudod megkülönböztetni egyéb panaszoktól és problémáktól! A szakorvos válaszol.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.