A szülés utáni bezártságérzés elűzhető, ha bepakoljuk a babát egy futókocsiba és kifutunk a szabadba. Külföldön már nagy divat ez a mozgalom, de egyre több a lelkes követője hazánkban is. Nem kell aggódni: a kicsik teljes biztonságban vannak a mamákkal és papákkal, baleset nagyon-nagyon ritkán fordul elő.

„Nyomják a vasmamik!” – Babakocsis futás

A babakocsis futást a kicsik hat hónapos korától javasolt kezdeni, mert korábban a rázkódás még árthat az agynak – mondja nyári Fruzsina. – Amikor már tud ülni, bepakolhatjuk a sportüléses kocsiba, amely a rezgéscsillapítói, a nagy felfújható kerekei és a többi speciális tulajdonsága miatt nem ráz annyira, mint a hagyományos kocsi.

Mi rögtön ilyet vettünk, sétálni is ezzel jártunk, annyival több csak vele a macera, hogy kicsit hosszabb a tengelytávja, a liftbe nehezebben fér be. A tolókarja egybe van építve, hogy egy kézzel lehessen tartani, a másikkal ugyanúgy adjuk a futás ütemét, ahogy gyerek nélkül. Lejtős területeken használjuk a karpántot is, hogy ne „szökjön el” a babakocsi, vagy botlás esetén se engedjük el. Nem kell félni, nem esik ki a gyerek: ötpontos övvel rögzítjük, a futókocsi pedig nem borulásveszélyes, nem is volt még balesetünk, szerencsére – nyugtat meg Fruzsi. – Az fontos, hogy a tolókar megfelelő magasságú legyen, így biztosan nem természetellenes a testhelyzet futás közben, és nem dőlünk előre sem.

A világhálón is

– Már két éve futunk így, tavaly a férjem kitalálta, hogy lefut ezer kilométert babakocsival. A hírveréshez készítettünk egy Facebook-csoportot, amely olyan gyorsan nőtt, hogy hamar lett egy honlapunk is, majd elkezdtünk versenyezni. Csoportosan és egyénileg is futunk, együtt tornázunk, bandázunk. Rövidebb távokat futunk – hetente háromszor öt-tíz kilométert –, mert azt tartjuk egészségesnek és normálisnak, ha leginkább hobbiszinten sportolnak az anyukák – jegyzi meg nyári Fruzsina.

babakocsi, futás, kismama

Fotó: Shutterstock

Nem csak sportolóknak

– Korábban thai-boxoltam, testépítőedző az egyik szakmám, eveztem is, az állóképesség és persze az állandó súlyproblémák miatt kellett futnom. A párom korábban teniszezett, neki sem volt kedvence a futás, de már szereti, és mert nagyon sokat dolgozik, ez a mozgásforma praktikus is.
A csoportban, bár nagy részük mozgott valamit korábban, kevés a versenysportoló, a futó meg pláne. Nagyon motivál mindenkit a nagy „flash” és sok elismerő pillantást, megjegyzést is kapunk: „Hogy nyomják a vasmamik!” saját versenyünk is indult, és egyre több futóversenyen van már babakocsis futam – büszkélkedik Fruzsi.

És a baba?

– A gyerekek nagyon szokták élvezni: alszanak, gagyarásznak, nézelődnek vagy akár játszanak, esznek-isznak. Azt pedig, hogy a kocsi gyorsabban megy, mint amikor sétálnak, kifejezetten élvezik. beszereltünk egy sportkamerát, és megmutatjuk a gyerekek arcát. Nem szokott több kérdés lenni – árulja el Fruzsi. – négy-öt éves korig szoktak babakocsisan futni a gyerekekkel, de simán be tud kuckózni egy hatéves is. Ha kinövik a kocsit, futhat együtt tovább a család. Azt szeretnénk, hogy a sportos szemlélet beépüljön a hétköznapokba, egyrészt, mert családerősítő hatású, másrészt, ha a gyerek azt látja, hogy a mozgás a napirend része, később neki is természetes lesz – mondja a mozgalom vezetője.

Miért jó?

– Nem kell órarendhez alkalmazkodni és olcsó is: egy jó futócipővel meg egy babakocsival űzhető. A legfőbb előnye talán az, hogy az anyukák elkerülhetik a szülés utáni depressziót, hiszen az új élethelyzet, a bezártság sokaknak okoz nehézséget. A mozgástól jobban érezzük magunkat, az sem baj, hogy a terhességből maradt pluszkilók is fogynak, és persze a futás összes jó tulajdonsága jellemzi – hangsúlyozza Fruzsina. – Fitté varázsolja a testet és a lelket is, kitartásra nevel. Az egyre erősödő közösségünk és a sok egyéb program sokat ad az anyukáknak, az apukáknak és a babáknak is.

Kőkemény crossfit edzéseket nyom a 3. trimeszterben járó kismama – videó

Tilos, vagy szabad? Kismamák és a wellness

 

 

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ez lesz a kedvenc diétás, nyári sütid: barackos ropogós
Ezt a diétás édességet pillanatok alatt elkészítheted, hidegen és melegen is isteni. 
Ezért nem mindegy, hogyan pótlod a magnéziumot
A magnézium a szervezet számos folyamatában fontos szerepet játszik, beleértve a vérnyomás és a vércukorszint szabályozását, az energiatermelést és a csontok optimális egészségének megőrzését.
Időnként nem árt egy kis takarítás: használd a turmixok erejét
Ilyenkor tavasszal érdemes kihasználni a rengeteg friss zöldség és gyümölcs gyógyító erejét. Igyunk minden nap turmixokat!
Ínhüvelygyulladás: Hogyan szüntethető meg a fájdalom és előzhető meg a visszatérése?
Az ínhüvelygyulladás (tenosynovitis) világszerte emberek millióit érintő fájdalmas és hátráltató mozgásszervi betegség, ami a test különböző részein jelentkezhet. Leggyakrabban a csuklók, az ujjak inai, valamint az Achilles-ín érintett.
Nemcsak fogyni segít az eper! Érdemes többet enni belőle
Amellett, hogy finom, a diétát is támogatja, úgyhogy a szezonban megéri sokat fogyasztani belőle, mégpedig a következőképpen.
A legjobb tippek, hogy nyárra tökéletes formában légy
Kedvetlennek és állandóan kimerültnek érzed magad? Lehet, hogy te sem tudod leküzdeni a hosszú téli hónapok után jelentkező tavaszi fáradtságot.
Íme a legdurvább okok, amiért nem tudsz lefogyni
Salátát eszel salátával, megvonod magadtól a finom falatokat, még némi sportra is ráveszed magad, a mérleg mégsem mozdul. Vagy ha igen, akkor is csak felfelé. Mit csinálhatsz rosszul? El sem hiszed, milyen apróságokon múlhat a fogyókúra sikere.
Bazsalikom, a fűszerek királya
A bazsalikom egyike a legkedveltebb és legnagyobb becsben tartott fűszernövényeknek, ami nem is csoda, mert aromája egyedülálló és nagyon különleges növény. Sokszor emlegetik együtt a rozmaringgal: „a bazsalikom a fűszerek királya”, a „rozmaring a fűszerek királynője”.

Ajánlataink