Beköszöntött a március, ami a megújulás időszaka. Ennek pedig nem csak a ruhatárunkban és az otthonunkban kell megtörténnie, de a lelkünkben is.

Tanulj meg tavasszal meditálni, segítünk elkezdeni

A meditáció olyan ősi gyakorlat, ami segít megismerni önmagunkat, és megteremteni életünkben a Távol-Keleten élők nyugalmát. Különböző pozitív dolgokat várunk tőle, például van, aki nyugalmat, elcsendesedést, más erőt, önkontrollt. Ezek mind fontosak, de közülük talán a legfontosabb a lelki béke megtapasztalása, és a stressz csökkentése. De miben segíthet még nekünk, tesz fel a kérdést a Bors.

Lassítja az öregedést

Az egészséges étkezés és a rendszeres testedzés mellett, a naponta végzett mindfulness gyakorlatok segítenek kiüríteni az elménket a mérgező gondolatoktól, és megbirkózni a stresszel. Ennek köszönhetően szervezetünkben aktivizálódik a telomeráz enzim, amely visszaállítja a megrövidült DNS eredeti hosszát a sejtekben – ezzel lassítva az öregedési folyamatot.

Elhozza a megkönnyebbülést

Az erős fájdalom – legyen szó fej-, hát-, ízületi fájdalomról – gyakran összefügg a lelkiállapotunkkal, ami stresszes helyzetekben emelkedhet. Vizsgálatok bebizonyították, hogy azoknak, akik rendszeresen jógáznak, meditálnak, enyhül a szorongásuk, és könnyebben megbirkóznak a fájdalommal. Ennek az az oka, hogy a meditáció jelentősen csökkenti a fájdalomérzetet az agyban.

Jót tesz a szívnek a meditáció

A rendszeresen végzett meditációs gyakorlatok enyhítik a fájdalomérzetet, hozzájárulnak a nyugodt alváshoz, csökkentik a szorongást, a vérnyomást és ezáltal az érelmeszesedés, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Szakértők szerint már napi 10 perc meditációval jelentős változásokat tapasztalhatunk életminőségünkön.

meditáció

Fotó: shutterstock

Fejleszti a koncentrációt

A meditációnak már rövid távon megmutatkoznak pszichés előnyei és fizikai hatásai az egészségünkre nézve. Száműzi a stressz káros következményeit az életünkből, kiegyensúlyozza a hormonháztartást, fejleszti az idegrendszert és javítja a koncentrációt. Már két hét meditáció után mérhetően csökken a munka közbeni elkalandozás mértéke és a zavaró gondolatok száma.

Pozitív hatással van a pszichés betegségekre

A folyamatos aggódás, az állandó megfelelési kényszer hatására stressz-szintünk könnyen megemelkedhet, ami hosszú távon akár depresszióhoz is vezethet. A jól megválasztott technikával azonban hatékonyan javítható a szorongás, a rossz hangulat és a depresszió. A meditáció ugyanis segít abban, hogy nyugodtabban tudjunk reagálni a hétköznapi életben felmerülő kihívásokra.

Első lépések kezdőknek:

  • tűzzünk ki egy célt (összpontosítsunk az elménkre)
  • keressünk egy csendes, zajmentes helyet (minden zavaró tényezőt iktassunk ki)
  • viseljünk laza, kényelmes ruházatot (irodában lazítsunk öltözékünkön)
  • tegyük félre a hétköznapi gondgondolatainkat, lazítsuk el a testünket
  • a helyes meditációs testtartás elengedhetetlen (üljünk le törökülésbe, kezeink lazán a combokon, a gerinc mindvégig egyenes marad)
  • a tudatos légzés technikájával lazítsuk el az elménket – ezzel csökkenthetjük a mentális feszültséget.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?
Epres álom sütés nélkül, és nincs benne cukor!
Ez a csodálatos epres süti nem csak az ízlelőbimbóidra lesz kedvező hatással, de az alakodat sem kell féltened, ráadásul percek alatt elkészíthető!
A barátai sem ismerték meg Gábort, annyit fogyott! Mi a titka?
Egész nap nem evett, este viszont már alig látott az éhségtől. Nem mozgott, állandóan az autóban ült, így szép lassan rakódtak egymásra a fölösleges kilók... Egy magánéleti válság kellett hozzá, hogy Miklay Gábor drasztikusan változtasson az életmódján.
Tavaszi gyümölcsdiéta, így érdemes belevágni!
Finomak, lédúsak és egészségesek... Használd fel az évszak ajándékait, és fogyj egészségesen!

Ajánlataink