Bármi is legyen az oka, hogy jógázni kezdünk, a fiatalosabb külső, a feszesebb bőr velejárója ennek a mozgásformának, akár akarjuk, akár nem. De miért is ne akarnánk?!

Botox helyett jóga! Íme a legjobb bőrfeszesítő gyakorlatok

A jógában nem csak az ászanák helyes kivitelezésére, azaz a testtartásokra kell figyelmet fordítani, hanem a légzésre és az elme lecsendesítésére is. Ennek köszönhetően a jóga fizikai, energetikai és lelki szinten is kifejti jótékony hatását: felpezsdíti a vérkeringést, összhangba hozza a testet, a lelket és az elmét, energiával tölt fel minket, fokozza a vérkeringést, alaposan átmozgatja a belső szerveket, és ezeknek összhatásának köszönhetjük, hogy az egész testünk megfiatalodik. Ha fontos számunkra a ráncok csökkentése, akkor a fordított és félfordított pózokat soha ne hagyjuk ki a gyakorlásainkból! Minden olyan ászana, melynek során a fejünk alacsonyabban van mint a szívünk, sokat segíthet a ráncok elleni harcban. Nézzünk néhányat, melyet a Fanny magazin ajánl.

Halpóz az energiák áramlásához

Helyezkedjünk el hanyatt fekvésben, majd a nyújtott karokat hozzuk a törzs alá, de legalább a hüvelykujjunkat helyezzük a combunk alá. A tenyereket nyomjuk a talajba, támaszkodunk a könyökökre, belégzéssel emeljük ki a mellkast. Homorítsunk, a fejtetőnket pedig próbáljuk leérinteni a talajra. A medencénk mindvégig maradjon a talajon, a lábfejünkkel spicceljünk. Tartsuk ki legalább öt mély belégzés-kilégzésig.

Lefele néző kutyapóz a pihenésre

jóga

Fotó: shutterstock

Üljünk le sarokülésben, vegyünk egy mély levegőt, majd kilégzésre nyújtott karokkal hajoljunk előre. A homlokunk legyen a talajon, a tenyerek lefelé nézzenek. A karokkal nyújtózzunk előre úgy, hogy közben a fenekünk továbbra is érintse a sarkainkat. Nyomjuk a tenyereket erősen a talajba, majd emeljük a csípőt, és nyújtsuk ki a lábainkat, amennyire tudjuk, a fejünk lógjon lazán. Fontos, hogy egyenes háttal végezzük a gyakorlatot. Tartsuk ki öt mély és lassú be és kilégzésig.

Fél fejenállás, egy kis könnyítés lehet

jóga

Fotó: shutterstock

Helyezzük a talajra a két könyökünket a térdek előtt, egymástól vállszélességnyi távolságban. Kulcsoljuk össze az ujjakat úgy, hogy a tenyerekkel egy kis kosarat formázzunk. Helyezzük a fejünk hátsó részét a kosárkába kulcsolt kezünkbe úgy, hogy a fejtető legyen a talajon. A térdeket kinyújtva emeljük meg a csípőt és kezdjünk el közelebb lépkedni a fejünkhöz, mindaddig, ameddig a medenceöv a vállöv fölé nem kerül. A karokra támaszkodva folyamatosan emeljük a medencét az ég felé. Minél tovább tartsuk ki ezt a pózt, akár 5-10 percig is, ha bírjuk.

Fejenállás, a jóga királya

jóga

Fotó: shutterstock

Helyezkedjünk el a félfejenállásba, majd zsugortartáson keresztül vegyük fel a teljes fejenállást. Ehhez emeljük el a lábakat a földtől, hajlítsuk be a térdeket úgy, hogy azok a mellkast érintsék és közelítsük a sarkakat az ülőgumókhoz, majd innen nyújtsuk föl a lábakat. Addig emeljük és nyújtsuk a lábakat, ameddig a fej, a törzs és a láb egy vonalba kerül egymással. Ha tehetjük, minden nap legalább húsz légzésig tartsuk ki ezt a pózt! Nem véletlen nevezik az ászanák királyának. Csodát tesz velünk.

Gyertya, a jóga királynője

jóga

Fotó: shutterstock

Hanyatt fekvésben húzzuk talpra a lábainkat, hajlítsuk be a könyököket, támasszuk meg a törzset a tenyerekkel a medenceöv felé mutató ujjakkal. Forgassuk be a vállakat minél jobban magunk alá, egymáshoz közelítve, hogy a vállövön támaszkodjunk. A tenyerünket csúsztassuk a bordakosarak alá, és emeljük fel a lábakat a talajra merőlegesen, a törzzsel egy vonalba, és nyújtózzunk a lábakkal fölfelé. Minden nap gyakoroljuk legalább húsz légzésig, hiszen ez az ászanák királynője.

EZ IS ÉRDEKELHET

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Hasizom a konyhából: edd laposra a hasad!
Igaz a fitneszalaptörvény: a kockás izmok a konyhában készülnek. Hiába edzünk gyakran, ha az étkezésünkkel szabotáljuk a végeredményt. Együk okosan laposra a hasunkat!
A tavasz diétás kedvence: csőben sült brokkoli (videó)
Elronthatatlan csőben sült brokkoli, amit muszáj kipróbálni és megkóstolni. Nagyon finom egészséges húsmentes étel a mindennapokra.
Durva! Ezért jó, ha sokkal több epret eszel!
Ha eddig még nem voltunk rajongói ennek a pirosló finomságnak, akkor itt az ideje, hogy azzá váljunk! Nemcsak lédús, nyárias és isteni finom, de valóságos szuperélelmiszer is.
Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?

Ajánlataink